Jump to content
MAINOS

Hoitajan tatuoinnit


Vieras: karoliina

Recommended Posts

Itseltäni löytyy kolme tatuointia. Kaikki pysyvät tarvittaessa piilossa, mutta empä niitä ole mitenkään erityisesti piilotellut. Mitään negatiivista palautetta en ole saanut, en työyhteisöstä enkä asiakkailta. Johtuneeko sitten juuri siitä, että psykan puolella tässä hommia painetaan.  ;)

Kerran sattui sellainen juttu, että ollessani lastenosastolla töissä erään tytön äiti näki yhden kuvistani t-paidan hihan noustua ylös ja kysyi että kuulunko johonkin moottoripyöräjengiin  :nauraa: Vastattuani että en kuulu, jatkoi vielä "ai ootsä vaan niinku sellanen hangaroundi?"

Eihän mulla ole edes pyörää...vielä!  :)

Anna hevosen murehtia. Sillä on isompi pää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 421
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Ei tatuointi hoitajasta huonoa tee.Haluaisin kovasti kuvan nahkaani,mutta kun en tiedä kuinka allergisoivia tatska-aineet ovat..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä haluisin kanssa tatskan mutkun en oo viel keksinyt et minkälaisen ja mihin. Varmaan kolme vuotta se on mielessä pyörinyt. Toisaalta ois siisti saada muksujen nimet siihen tatskaan jollain kiinalaisilla kirjaimilla, onko se muuten ees mahdollista kun eiks siellä "kirjaimilla" oo oma merkitys, eikä niinkään et se on kirjain kun esim meilla "a"?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä haluisin kanssa tatskan mutkun en oo viel keksinyt et minkälaisen ja mihin. Varmaan kolme vuotta se on mielessä pyörinyt. Toisaalta ois siisti saada muksujen nimit siihen tatskaan jollain kiinalaisilla kirjaimilla, onko se muuten ees mahdollista kun eiks siellä "kirjaimilla" oo oma merkitys, eikä niinkään et se on kirjain kun esim meilla "a"?

Näinhän se on, mutta joku oikein asiaan perehtynyt tikkaaja voisi antaa varmaa tietoa tuosta. Omista kuvistani yksi on kiinalainen kirjain ja merkitsee tosiaan kokonaista sanaa.  ;D

Anna hevosen murehtia. Sillä on isompi pää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: u-päivä

Mä haluisin kanssa tatskan mutkun en oo viel keksinyt et minkälaisen ja mihin. Varmaan kolme vuotta se on mielessä pyörinyt. Toisaalta ois siisti saada muksujen nimet siihen tatskaan jollain kiinalaisilla kirjaimilla, onko se muuten ees mahdollista kun eiks siellä "kirjaimilla" oo oma merkitys, eikä niinkään et se on kirjain kun esim meilla "a"?

Vetäse viivakoodit missä ois sun lasten syntymäajat. ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä haluisin kanssa tatskan mutkun en oo viel keksinyt et minkälaisen ja mihin. Varmaan kolme vuotta se on mielessä pyörinyt. Toisaalta ois siisti saada muksujen nimet siihen tatskaan jollain kiinalaisilla kirjaimilla, onko se muuten ees mahdollista kun eiks siellä "kirjaimilla" oo oma merkitys, eikä niinkään et se on kirjain kun esim meilla "a"?

Vetäse viivakoodit missä ois sun lasten syntymäajat. ;D

Helmi! Nyt mäkin innostuin...  ;D

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Heippuli!

Itselläni onpi tatuointi ja lävistyskin (tosin paikassa joka ei heti silmiin pistä  ;) )

Toisten nahan koristautumiset ei minua juuri haittaa, kunhan pysytään hygieenisesti vihreällä alueella. Omasta lävistyksestäni olen saanut töissä kiertoteitse ei niin mairittelevaa palautetta, mutta eipä ole naamatusten mitään sanottu, joten sillä siipeli ja kiitos  angel.png

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla on ollut kolme kuvaa  9v. Olen niihin niin tottunut, etten edes muista välillä niiden olemassa oloa. Paitsi uimahallissa, kun ihmiset avoimesti tuijottelee. Lisää aion ottaa, kunhan saan varattua aikaa.

Ollessani töissä paikassa, missä käytimme omia vaatteita, kysyin pomolta, saanko käyttää kesäkuumalla hihatonta paitaa, jolloin kaksi kuvaa näkyy, niin pomo oli aivan ihmeissään kysymyksestäni. Oli sitä mieltä, että tottakai !

Tämän jälkeen olikin hauskoja hetkiä, kun vanhat lotat ja veteraanit ihastelivat kuvia, ja halusivat katsoa läheltä, ja aina vuoroon tullessani olivat ihastelemassa... Väliin oli taas vähemmän hauskaa, kun joku pervo omainen sai kicksejä, ja kommentoi"aah, tatuoitu hoitaja!"

Nyt on niin hienot valkoiset työvaatteet, että jos tarkkaan tiiraa, niin saattaa kuultaa läpi.

Kaikki me ollaan eläimiä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

Itselläni ei vielä ole tatskoja, haaveena olisi kyllä joskus ottaa. Lävistys kyllä on mutta ei niin näkyvällä paikalla (suussa).

Tohon sairaanhoitajan imagoon:

Olin harjoittelemassa lastetautienpoliklinikalla ja silloin hiustyylini oli irokeesi, ja olen muutenkin ison kokoinen. Yllättävän hyvin hoitajat sekä lasten perheet silti minuun suhtautuivat, aika monesti humoristisesti, lapset monesti sanoivat: "katso äiti sedällä on hassu tukka". Ainoa ihminen joka katsoi ekaa kertaa kumastellen oli iäkäs naislääkäri. Opiskelijana joudun tekemään keikkaa vuodeosastoilla, siellä potilaat lähinnä vitsailee; "kato intiaani" yms. Nyt on taas peruskalju kun alkaa harjoittelu leikkausalissa, ajattelin et paremmin menee myssy päähän  ;)

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

On edelleen paljon ihmisiä, joden mielestä tatuoinnit kuuluvat merimiehille ja vankilakundeille.

Niin on, mutta tatuoitu hoitaja ei liene se asia, joka näitä ihmisiä eniten kummastuttaa maailman menossa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja riippuuhan tatuoinnin aiheuttama reaktio aika paljon myös siitä, mikä kuva nahassa on. Pääkallo käsivarressa ei ehkä sairaalaympäristössä paranna turvallisuuden tuntua. :D Enkeli taas voi tuoda jollekin mukavan mielleyhtymän tms.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miten musta vaan tuntuu että potilaita ei oikeastaan vähempää vois kiinnostaa hoitajan persoona ja tatskat ennen kuin niihin jaksaa kiinnittää huomiota.Ja duuni ei pitäis olla väristä ja sympatioista kiinni puolin ja toisin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näinhän sitä sanotaan että pieni on kaunista. Ei Minustakaan isommat tatskat kuulu hotajan imagoon  ja jos on  isoja tatskoja niin kyllä ne pitäs pystyä peittämään.

Itselläni ei ole tatskoja  olen kyllä miettinyt että hankkisin mutta sit se on jäännyt tälläiselle tuumailu asteelle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näinhän sitä sanotaan että pieni on kaunista. Ei Minustakaan isommat tatskat kuulu hotajan imagoon  ja jos on  isoja tatskoja niin kyllä ne pitäs pystyä peittämään.

Itselläni ei ole tatskoja  olen kyllä miettinyt että hankkisin mutta sit se on jäännyt tälläiselle tuumailu asteelle.

Mut kai kaikille on oikeus persoonallisuuteen oli hoitaja tai ei? siis viittaus tohon tatskojen kokoon... Hoitajat ei saa syödä purkkaa, hampaitten pitää olla siistit ja henki ei saa haista. Hoitajat ei saa käyttää dödöö, mut hielle ei saa haista  ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nykyään kuitenkin monella nuorella on kuvia ja niiden näkyminen hoitajillakin varmasti yleistyy.

Samalla myös sieltä asiakaskunnasta luonnollisen poistuman kautta jää poikkeen tällaiset "vanhoillisen ajattelun omaavat" (en keksinyt parempaakaan ilmausta) -henkilöt, joten tulevaisuudessa myös suvaitsevaisuus tatuointeja kohtaan paranee. Sama asiaa varmasti tapahtuu myös pomo puolella.

LISSÄYS: ..yleisesti! Aina löytyy varmasti myös sellaisia eri-ajattelijoita!

"I mean, how hard can it be?"

- Jeremy Clarkson

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Suomessahan ollaan kovin konservatiivisia vielä tatuointien suhteen. Niihin ei ole oikein varsinkaan sairaalamaailmassa totuttu. Olin töissä Englannissa ja siellä ei tatuoinnit hoitajilla olleet mitenkään tavattomat. Se oli ihan no big deal. Tottakai koko käsivarren peittävät kuviot voi herättää varsinkin vanhemmissa potilaissa hämmennystä, mutta eipä noista mun mielestä mitään haittaa ole.

Ajatelkaapa vaikka semmoista hemmoa joka on parikymppisenä tatskannu käsivartensa ja sitten kolmekymppisenä löytää unelmiensa työn sairaanhoitajana. Ei kait ne tatuoinnit mikään este ole? Voi olla hirveen hyvä hoitaja, never know. Tuskin tatskat siihen katsoo.

Mutta lävistyksistä vielä. Kyllä mun mielestä kasvolävistyksissä jotai rajaa. Ehkä 1, korkeintaan 2 on jees. Enempään ei luulis välttiste olevan tarvetta. Itsellä on kulmakoru ja kielikoru, ja kyllä se hoitajissa jonku verran uteliaisuutta herättää, mutta ei sitä pahansuopaisesti ole katseltu. Olen sitä mieltä, että jos lävistyksien kanssa rupee venkslaamaan pois/päälle niin ne vaan tulehtuu. Hyvin hoidettuna ne on oikein siistit ja moitteettomat.

PS: potilaista ei oo vielä kukaan valittanut lävistyksistä tai tatskoista.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Auriinkokuu

Hyvä, pidä asenteesi ja persoonasi, sillä ei tatuoinnit muuta ammattitaitoasi! On mielestäni ahdasmielista laittaa ihmisiä jonkin ulkoisen tai sisäisen vuoksi mihinkäään kategoriaan. Itse haluaisin ottaa pienen siron lävistyskorun, timantin, kasvoihin. Voisin ottaa sen myös pois työpäiviksi, jos se aiheuttaisi kommentteja hygienian tai muun vuoksi. Jokainen meistä on erilainen ja se on rikkaus. Kunhan nuo vanhemmat ikäluokat lähtee eläkkeelle niin vallataan me hoitotyö ja verrataan kellä on parhaimmat tribaalit ja köynnökset käsivarsilla  :)

Pidä itsesi juuri sellaisena kuin olet ja ole ylpeä siitä!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin...aiemmin jo jossain ketjussa (joka katosi silloin katkoksen yhteydessä) kyselin,että löytyiskö taiteilijaa jolla lahjoja piirtää tatuointi?Uniikin kun haluaisin. Privaa voi pistää niin kerron enemmän aiheesta.

Totuus ei pala tulessakaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun tekis mieli taas uutta tatskaa (Nälkä kasvaa syödessä...). Tällä kertaa haluaisin sen kaulan tai korvan alueelle. Tää duuni on ainoa minkä takia olen jarrutellut hankintaa. Mun ulkonäkö on tätä nykyä jo jokseenkin persoonallinen muutenkin ja palautetta kuulee tukasta ja korviksien määrästä ilmankin.. Ei mua se palaute muuten mutta jos mummut alkaa pelkäämään mua helläsydämistä hoitsua ulkonäön takia...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun tekis mieli taas uutta tatskaa (Nälkä kasvaa syödessä...).

Viitisen vuotta olen odottanut, että keksisin kuvan joka sopisi jo olemassa olevaan roiskeeseen. Jatkan odottolua...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun tekis mieli taas uutta tatskaa (Nälkä kasvaa syödessä...).

Viitisen vuotta olen odottanut, että keksisin kuvan joka sopisi jo olemassa olevaan roiskeeseen. Jatkan odottolua...

Edellisen kuvan ottamista mietin 3 vuotta.Nyt olen miettinyt toiset 3 vuotta uutta kuvaa ja sen menen lähiviikkoina ottamaan.Ja sen lisäksi haluan ainakin vielä yhden kuvan...jos piirtäjän sille löydän :)

Totuus ei pala tulessakaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla kanssa nenärengas, eikä nykyisessä työpaikassa siitä ole harmia ollut. Työhaastatteluunkin menin se kärsässä ja paikan sain.

Asukkailta tulee joskus kommenttia, posiitiivista pelkästään. Ja joku omainen oli joskus kolleegalle puhunut "siitä hoitajasta, jolla on korvakoru nenässä", silloinkaan ei negatiivisessä mielessä.

Luulen että eteen tulee paikkoja, jossa sen joutuu ottamaan pois. Mut sen näkee sitten. Jos joku on varma, niin se on varma, että ees taas en sitä ala ottamaan. Sit se saa lähteä kokonaan pois, jos sitä ei saa pitää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä aion tässä asiassa kyllä pysyä vanhanaikaisena...ihoa saa tikata lisää mutta aika hurjalta tuntuis antaa sorkkia silmäänsä KORUN takia...  :)

Anna hevosen murehtia. Sillä on isompi pää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...