Jump to content
MAINOS

Hoitajan tatuoinnit


Vieras: karoliina

Recommended Posts

Mulla myös on pari tatksaa, mutta jo hankkiessa niitä mietin tarkkaan että ne jää työpuvun piilon koska tiukkapipoisia löytyy joka paikasta.....

nenälävistyksesta ei ole kukaan sanonut mitään....joskus Lontoossa ex pomo sanoi että nappikoru saa olla, ei rengasta....

Perse on aina takana!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 421
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Ei, vielä ::)

Lupaan tatskata siun kuvelos ekkana, vasempaan pakaraan ;D

-Hienoa! Kuka tulee/pääsee oikeaan poskeen? Mao?

Tehyn Jaana.

-Hö-hö-hö!!!

Pöhköt, pilen kuva tietenki :D

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei, vielä ::)

Lupaan tatskata siun kuvelos ekkana, vasempaan pakaraan ;D

-Hienoa! Kuka tulee/pääsee oikeaan poskeen? Mao?

Tehyn Jaana.

Ois aika käytännön pila elämälle ku känni-illan jälkeen heräis JLP:n kuva kankusta.... Onneks on senverran pieni perse ettei se mursu ihan heti mahdu siihen.

Nooo, taitava hakkaaja jatkaa selän puolelle eikä jätä työtä kesken. Kannustakoon tämä sinua raittiimpaan ja parempaan elämään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...
Vieras: Riitiäinen

pakkohan se on tännehhii jottai kirjottoo. Itellä löytyy kuva alaselästä, napakoru ja nenäkoru. Nuissa työhommissa ollessani on mummut niin tohkeissaan kohisseet miten oot ihana hoetaja jne. Aattelin ihan että taijanpa huomenna kokkeilla ja villauttoo muutamalle tuota alaselekee ja kahtoo oonko sit ennee ihana hoetaja. Muuten,muistakkeehan puristella kaikki finnittii enneku meettä töihi, onha se jo mautonta jon näppylät kuumottaa.  :o

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Teinpä tässä pienenpientä galluppia meidän (psyk) osaston työntekijöille... Nopeasti laskettuna noin 78 prosentilla oli tatuointi

Olen samaa mieltä kuin Ossi Ozbourne; "Miksi h.lv.tissä ottaa tatuointi, kun niitä nykyään on kaikilla? Paljon persoonallisempaa tänäpäivänä on olla ilman tatuointeja."

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Teinpä tässä pienenpientä galluppia meidän (psyk) osaston työntekijöille... Nopeasti laskettuna noin 78 prosentilla oli tatuointi

Olen samaa mieltä kuin Ossi Ozbourne; "Miksi h.lv.tissä ottaa tatuointi, kun niitä nykyään on kaikilla? Paljon persoonallisempaa tänäpäivänä on olla ilman tatuointeja."

Niin melkein saattaapi olla, onhan se nyky teinien villitys. Mut maailma muuttuu ja muksut sen mukana. Mää otin aikoinani tatskan eikä se maksanu silloin ku 350 mummoo. Tänä päivänä pennut ihmettelee mistä niin halvalla sai. Kysyntä kasvaa, hinnat nousee.

Ja aatelkaapa niitä vanhuksia, jotka teki tatskat merellä tai linnassa... Mitähän ne nykyään o mieltä ?

la vida es una buena adventure - elämä on kaunis seikkailu

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Selailin kirjastossa Duodecimia päivällä, ja osui silmiin artikkeli tatuointiaineiden myrkyllisyydestä...

En kyllä kauhean tarkkaan lukenut, kun ei itseä kosketa ko. kuviointi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aikamoni tietää alkoholin myrkyllisyyden ja silti käyttä sitä. Mutta Flo ei kai siihen koske?

Ei tässä kädestä suuhun elämisessä haittaa muu kuin tuo käden pienuus ja suun suuruus. Mutta kutsumusta löytyy!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

itellä tullut lävistyshimo taas, mulla on jo nenässä ja kielessä ja korvissa eikä niistä ole tullut misssään valituksia, mutta miten on kulmalävistyksen kanssa?? ymmärrän että kaikkialla ei saa pitää killuttimia naamassa, meille on ainakin sanottu että ei leikkurissa/psyk. puolella..mutta miten menee oikeassa elämässä? onko kokemuksia muistakin kuin nenälävistyksistä?

ite en oikein  jaksa hyväksyä sitä, että työ rajoittaa mille saa/ei saa näyttää angry.png

Jos on onneton, on ainakin toivoa paremmasta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

itellä tullut lävistyshimo taas, mulla on jo nenässä ja kielessä ja korvissa eikä niistä ole tullut misssään valituksia, mutta miten on kulmalävistyksen kanssa?? ymmärrän että kaikkialla ei saa pitää killuttimia naamassa, meille on ainakin sanottu että ei leikkurissa/psyk. puolella..mutta miten menee oikeassa elämässä? onko kokemuksia muistakin kuin nenälävistyksistä?

ite en oikein  jaksa hyväksyä sitä, että työ rajoittaa mille saa/ei saa näyttää angry.png

Kyllä se kuule on nyt vaan niin, että tämä työ kyllä asettaa rajoituksia sen suhteen mille voi näyttää, tuoksua, käyttäytyä jne. Jos ei sitä ymmärrä, on parempi valita jokin kosmetologin, kampaajan tms ammatti. Sillä, mitä itse on, myös ulkonäöltään, osoittaa jonkinlaista kunnioitusta asiakkaitaan kohtaan ja jos on naama kovin pahasti lävistelty, ei siinä kaikkein konservatiivisimmalle kovin luottavainen olo varmasti tule. Ja kuinka on tuon ko-operaation laita.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

itellä tullut lävistyshimo taas, mulla on jo nenässä ja kielessä ja korvissa eikä niistä ole tullut misssään valituksia, mutta miten on kulmalävistyksen kanssa?? ymmärrän että kaikkialla ei saa pitää killuttimia naamassa, meille on ainakin sanottu että ei leikkurissa/psyk. puolella..mutta miten menee oikeassa elämässä? onko kokemuksia muistakin kuin nenälävistyksistä?

ite en oikein  jaksa hyväksyä sitä, että työ rajoittaa mille saa/ei saa näyttää angry.png

Kyllä se kuule on nyt vaan niin, että tämä työ kyllä asettaa rajoituksia sen suhteen mille voi näyttää, tuoksua, käyttäytyä jne. Jos ei sitä ymmärrä, on parempi valita jokin kosmetologin, kampaajan tms ammatti. Sillä, mitä itse on, myös ulkonäöltään, osoittaa jonkinlaista kunnioitusta asiakkaitaan kohtaan ja jos on naama kovin pahasti lävistelty, ei siinä kaikkein konservatiivisimmalle kovin luottavainen olo varmasti tule. Ja kuinka on tuon ko-operaation laita.

Ei s**tana! Kumpikohan on turhempaa keskustelua, tämä, vai luihuhoitaja vs. asSHole. Onneksi joku on keksinyt "merkitse luetuksi" napin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aivan. Mut ei niin vapaata tartte ollakaan et ihan mitä vaan vois tehdä. Ihmiset on rajattomia ja kyllä tekee jos kaiken hyväksyy. Merk.luetuksi nappi on hyvä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mut ei niin vapaata tartte ollakaan et ihan mitä vaan vois tehdä.

Vapautta voi olla ihan rajattomasti, kunhan vaan sitten pystyy myös kantamaan vastuuta sen mukaisesti. Eli on vapaus lävistää ja tatuoida vaikka koko naama, ottaa rastat, paljastella itseään, olla käyttämättä rintaliivejä, juoda viinaa alkoholimyrkytykseen asti, blaadata niin, että tulee varmasti COPD jne. jne. MUTTA se mitä siitä seuraa, niin se on myös omalla vastuulla. Eli jos leikkuriin haluaa töihin, niin pitää miettiä, että onko ne lävistykset mulle tärkeämmät vai...

Joutuipa oh ja os:n lääkäri myös kerran miettimään, että voiko ortopedisella os:lla oleva apuhoitaja käydä kuppauttamassa itseään vai onko se infektioriski. Tietyllä tavalla tietyt ammatit rajoittavat muutakin elämää - eikä sh:n ammatti ole niistä tosiaankaan se ainoa... (ja tästä onkin keskusteltu jo monet kerrat aiemminkin...)

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minun mielestäni noissa lävistyksissä suurin huolenaihe on ennemminkin hygienia, kuin se miltä ne näyttää muiden silmissä. Jos itse olisin työnantajana valitsemassa työntekijöitä omaan firmaan, niin omasta mielestäni nuo lävistykset vaikuttavat selkeästi hygieenisyyteen ja ehkäpä osittain jopa potilasturvallisuuteen (onhan nuo lävistykset valmiita infektioreittejä monissa tapauksissa). En välttämättä huolisi omaan firmaani töihin sellaista henkilöä, jolla on koko keho täynnä lävistyksiä...  :-

Tatuoinnit minä kyllä ymmärrän (vaikkei itselläni sellaista olekkaan). Varsinkin siis jos kyse on jostain pienestä tatuoinnista esim. olkavarressa. Jos taas koko keho on jättiläismäisten tatuointien peitossa, niin silloin kyllä taas pistää hieman mietityttämään...

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mietityttämään millä tavalla? Ei taida hirveänä olla väliä minkä kokoinen se tatuointi on ainakaan infektioita silmällä pitäen? Visuaalisesti ne tietysti voivat häiritä, mutta jos pysyvät työasun avulla piilossa, ei luulisi kuuluvan kenellekkään. Toisaalta voi miettiä minkälainen työhönottaja on kyseessä jos hylkää esim. koulutetumman, enemmän työkokemusta omaavan ja muutenkin ihan ok persoonallisuucen omaavan työnhakijan, tatuointien takia pois ja palkkaa esim. vastavalmistuneen ei tatuoidun (lue Florence Nightingale-kaavaan sopivan) hakijan, ulkomuodollisten avujen perusteella

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mietityttämään millä tavalla? Ei taida hirveänä olla väliä minkä kokoinen se tatuointi on ainakaan infektioita silmällä pitäen? Visuaalisesti ne tietysti voivat häiritä, mutta jos pysyvät työasun avulla piilossa, ei luulisi kuuluvan kenellekkään. Toisaalta voi miettiä minkälainen työhönottaja on kyseessä jos hylkää esim. koulutetumman, enemmän työkokemusta omaavan ja muutenkin ihan ok persoonallisuucen omaavan työnhakijan, tatuointien takia pois ja palkkaa esim. vastavalmistuneen ei tatuoidun (lue Florence Nightingale-kaavaan sopivan) hakijan, ulkomuodollisten avujen perusteella

Mä arvasin, että joku laittaa jotain tämänkaltaista kommenttia  :). Tarkotin tuolla siis sitä, että jos koko keho on tatuointien peitossa (siis sillai, ettei tatuoinnit pysy edes työasun alla piilossa), voi kyseessä olla eräänlainen "esteettinen haitta" (tämäkin siis tosin riippuu ihan siitä, millainen tatuointi on kyseessä). Ja tietenkin jos töihin otetaan se henkilö, ketä on siihen pätevin / soveltuvin.

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eipä ole tatuointi menoa haitannut, vaikka olen työssäni tekemisissä monien ammattiryhmien kanssa. Kukaan ei ole vielä juossut karkuun tai loksauttanut leukojaan rintaansa asti. Taitaa olla yleistä tänä päivänä tämä itsensä koristelu.

la vida es una buena adventure - elämä on kaunis seikkailu

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jestas että mä olen kyllästynyt tähän asiaan. Tuntuu jotenkin niin naurettavalta että nykyäänkin vielä ihmisiä arvostellaan tatuointien perusteella. Ja oikeastaan se koko asia että hoitajan tulee näyttää tietynlaiselta. Tietysti sen ymmärrän että pitkä pidetään kiinni, ei pitkiä kynsiä jne mutta se että pitäisi näyttää samalta kuin kaikki muutkin, tai oikeastaan samalta kuin ne hoitajat jotka ovat olleet osastolla töissä viimeiset 30 vuotta. Tai ainakin siltä musta tuntuu. Yhdessä harjoittelussa sain kiitettävän ja samana päivänä ohjaaja näki tatuointi ja kävi sitten kauhistelmaan kuinka kauhean rumannäköiseksi oot ittes tehnyt ja muuta yhtä nättiä. Ja sanoi sitten että en olis kyllä vitosta antanut jos tästä olisin tiennyt. Aivan... Kyllähän tietysti raja pitää johonkin vetää ettei potilaat karkuun juokse mutta ei pari tatuointia ketä huononna. Lävistyksien suhteen on myös tehty ihan outoja päätöksiä. Monessa paikassahan ei saa olla lävistyksiä, vedoten juuri mahdollisiin infektioihin. Kuitenkin mun käsityksen mukaan hoidettu lävistys ei ole mikään järin suuri infektioportti, ainakin mm. hygieniahoitajan mukaan. Ja sitten tupakointi. On tosi inhottavaa jos hoitaja käryää tupakalle, sitä ei pitäisi kenenkään joutua haistelamaan. Mutta jos perusteena tupakoimattomuudelle on se ettei hoitajan imagoon kuulu tupakointi, niin aika pihalla ollaan. Mun tarkoituksena ei nyt todellakaan ole loukata ketään, itse vaan jotenkin koen nykyään sairaalaympäristön todella ahdistavana paikkana  ::hakkaa päätä seinään::.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

itse vaan jotenkin koen nykyään sairaalaympäristön todella ahdistavana paikkana  ::hakkaa päätä seinään::.

McDonalds, Hesburger, Prisma, HKL, Finnair + kaikki muutkin lentoyhtiöt maailmassa, poliisilaitos, SA-int, taxit jne. jne. ahistaa!!!

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joopa joo...

Valitettavasti hoitoala  on kovin konservatiivinen monelta osaa. Muutokset tapahtuu hitaasti, jos on tapahtuakseen. Näin se vaan on... Toivottavasti tulevaisuus tuo jonkinlaista muutosta tähänkin "epäkohtaan".

Tosiasia on se, että radikaalit selkeästi näkyvillä olevat tatuoinnit häiritsevät joitakin potilaita ja se on kyllä pyrittävä huomioimaan hoitotyötä tehdässä. Se on sitten toinen asia kuinka se huomioidaan.

Totta on myös se, että tatuointi ei tee hoitajasta parempaa tai huonompaa. Korkeintaan se kertoo jotakin persoonasta, tosin sekin voi olla hieman kyseenalaista näinä päivinä.

Lävistykset ovat asia erikseen.

Lävistyksiin on esim. sekavan potilaan turhan helppo tarttua, joten oman turvallisuuden takia jo kannattaa roikkuvista koruista työssä luopua. Omat korvikset lähtee kyllä aina ennen töihin menoa helposti pois ja ne saa verrattain nopeasti takaisin. Silloin kun omasin nenäkorun, ei sekään sairaalaa nähnyt, eikä se siitä yhtään kärsinyt.

Tosin jatkuva lävistysten pois ottaminen ja takaisin laitto voi helposti rikkoa jo parantuneen lävistysreiän ja sittenhän se infektio reitti on vapaa.

Tuoreen lävistyksen kanssa töihin meno on typerää. Se mielestäni pitäisi ottaa silloin kun on aikaa antaa sen parantua.

Mielestäni on hieman huvittavaa kuunnella napinaa pienistä, lähes huomaamattomista läväreista. Varsinkin kun vanhemmilla hoitajilla näkee sormet täynnä sormuksia ja ranneketjuja sekä pitkiä kauneilla väreillä lakattuja kynsiä.

Ne lävistykset jotka ovat jossain näkymättömissä ei ketään häiritse, jos niistä ei tiedä. Ja vaikka tietäisi, niin ei se ainakaan näköhermoja häiritse.

Ehkäpä tässä asiassa on puolin ja toisin hieman kehittymisen varaa!?

Tarkoitus ei ollut huutaa tai meuhkata, mutta tuntui nyt vaan siltä, että tämä asia pyörii joskus naurettavissa mittasuhteissa.

Ja nyt rivi erilaisii hymiöitä...

...ydinräjähdyksestä selviää hengissä vain Keith Richards ja torakat...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ehkäpä tässä asiassa on puolin ja toisin hieman kehittymisen varaa!?

Aivan, näin varmasti on  :).

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

itse vaan jotenkin koen nykyään sairaalaympäristön todella ahdistavana paikkana

Mutta silloinhan se on sinulle täysin väärä työpaikka.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

itse vaan jotenkin koen nykyään sairaalaympäristön todella ahdistavana paikkana

Mutta silloinhan se on sinulle täysin väärä työpaikka.

C: No kai sitä nyt saa kritisoida ja kyseenalaistaa toisarvoisiin asioihin puuttumista?

Ehkä se sairaalamaailmakin vielä muuttuu vähemmän konservatiiviseen suuntaan kun vanhat ketut eläköityvät...vaikka yllättävän paljon noita konservatiiveja on nuorissakin. Ehkei kohta kuitenkaan ole varaa tuijottaa epäolennaisuuksiin kun potilaat pitäis jokatapauksessa hoitaa..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: u-päivä

olen myös kuullut, että joissakin paikoissa ei tatskattua hoitajaa oteta töihin ollenkaan. mites sitten tulevaisuudessa, kun väestö ikääntyy ja hoitotyöntekijöistä alkaa olla vielä huutavampi pula kuin nyt - jääkö hoitaja palkkaamatta tatskan takia? ja kun ajattelee kuinka yleiseksi tatuoinnit ovat tulleet!

en häpeä tatuointejani. olen hyvä hoitaja ja se on tärkeintä. harmi, että asenteet ovat vielä niin konservatiivisia - varsinkin hoitoalalla.

Taannoin oli artikkeli eräässä lehdessä, missä kyseinen haastateltava käsityöammattilainen kertoi tatuointeja ja läväreitä haluavan kohderyhmän olevan n. 70% naisia ja monet ammatiltaan sairaanhoitajia??? Itse kun käyn monissa sairaaloissa ja ammattikorkeakouluissa kouluttamassa olen huomannut seuraavan ristiriidan asenteiden ja todellisuuden välillä. Monessa sairaalassa on jopa johdon tasolla mietitty, että tatuoinnit tai lävärit voivat olla rekrytoinnin esteenä. Kouluissa taas olen pannut merkille, että lähes joka toisella alan opiskelijalla on jonkilainen kuva tai läväri jossain päin kehoa näkyvällä paikalla :). Perustelut syyksi olla palkkaamatta tatuoinnin tai lävärin omistavaa henkilöä hoitotyöhön ovat olleet vähintäänkin outoja ellei jopa syrjiviä. Asiallisiakin perusteita varmaan löytyy, mutta sellaisia ei ole vielä tullut vastaan. Enemmänkin kysymys on ollut asenteista. Sääliksi käy työnantajaa joka jättää palkkaamatta potentiaalisen hyvän työntekijän tatuoinnin tai lävärin takia...

Itselläni on tatskoja molemmissa käsissä ja olen kuullut niistä ainoastaan positiivisia kommentteja asiakkailta/potilailta :-X. Jos potsku on miettinyt itse tatuoinnin hankkimista olen kehoittanut miettimään tarkkaan, koska kuvan poistaminen on huomattavasti kalliimpaa kuin ottaminen...kehoittanut siis harkintaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...