Jump to content
MAINOS

Hoitajan tatuoinnit


Vieras: karoliina

Recommended Posts

Eix olisi sama sit tatuoida hoitotestamentti; ei tehohoitoa, ei elvytystä jne. Tähän testamenttiin ei ainakaan lääkäri voi puuttua, jos oikein täytetty. DNR päätöksen kyllä valitettavasti/onneksi vielä lääkäri tekee. :-

Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...
MAINOS
  • Vastauksia 421
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

en usko että tatuoinneista ongelmaa, elleivät ihan mahdottoman näkyviä. Tyyliin koko käsi.

Itse olen ottamassa tatuointia (tosin selkään) ja lävistyksiä napa ja nännit. Nenästä otin pois, kun pelkäsin että siitä nousee haloo. :P

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eix olisi sama sit tatuoida hoitotestamentti; ei tehohoitoa, ei elvytystä jne. Tähän testamenttiin ei ainakaan lääkäri voi puuttua, jos oikein täytetty. DNR päätöksen kyllä valitettavasti/onneksi vielä lääkäri tekee. :-

Hoitotestamentin tatuoimisessa taitaa olla yksi pikku ongelma. Eiko siina tarvitaan omakatinen allekirjoitus ja pari todistajaakaan ei olisi pahitteeksi. :-X

A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof was to underestimate the ingenuity of complete fools.

- Douglas Adams

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: hoitajatar

Kyllä hoitajilla saa olla tatuointeja(itsellänikin on nilkassa)mutta ehkä se olis parempi ettei kovasti näy, ainakin täällä "maalla" (lue pohjanmaa) ei oikein olla totuttu tatskoihin, koska nilkkanikin on kovasti sanut huomiota  :) Lävistykset olis parempi jättää pois myöskin näkyvältä paikalta, itelläni ei ole enkä niitä vastusta.En kuitenkaan haluais ehkä potilaan ominaisuudessa olla sellaisen hoitajan hoidettavana, jolla roikkuis joka paikasta jotain nippeliä, heh heh  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mikä noissa tatuoineissa muuten viehättää, meinaan ihan sama kuin pitäis samaa paitaa koko ajan päällä  ;D.   

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Missään tapauksessa hoitajilla ei saa olla näkyviä tatuointeja eikä lävistyksiä. Kerran yks opiskelijaneito aloittaessaan harjoittelun alkoi hankaan vastaan, niin sanoin, että neiti on hyvä ja palaa kouluunsa ja tulee sitten kun hän on aikuinen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: karoliina

Heippa,

No voisitko sitten pitää meille esitelmän siitä, miksi hoitajalla ei saa missään nimessä olla tatuointeja? Lävistykset kyllä ymmärrän ihan aseptiselta kannalta, niin kuin sormukset, rannekellot yms.

No niin, mutta olepa hyvä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei siihen mitään esitelmiä tarvita, se on sairaanhoidon laki ja se siitä.

Ja mikäköhän he....tin sairaanhoidon laki. Voisitko ystävällisesti laittaa siitä ottaan tänne, että näkisi ihan mustaa valkoisella. Eiköhän se ole ihan työnantajasta kiinni palkkaako hän hoitajan jolla on tatuointeja vai ei, laki sitä tuskin määrää. Vai miksiköhän olen nähnyt paljon hoitajia, joilla tatuointeja näkyvillä paikoilla, minä itse mukaan lukien, enkä mikään lapsi enää!

Kerran yks opiskelijaneito aloittaessaan harjoittelun alkoi hankaan vastaan, niin sanoin, että neiti on hyvä ja palaa kouluunsa ja tulee sitten kun hän on aikuinen.

Lähteekö ne tatuoinnit pois, kun on palannut kouluun ja "kasvanut aikuiseksi"?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Missään tapauksessa hoitajilla ei saa olla näkyviä tatuointeja eikä lävistyksiä. Kerran yks opiskelijaneito aloittaessaan harjoittelun alkoi hankaan vastaan, niin sanoin, että neiti on hyvä ja palaa kouluunsa ja tulee sitten kun hän on aikuinen.

Eli tekeekö ystäväni muutaman sentin kokoinen tatuointi korvan takana (näkyy hänen pitäessään hiuksia kiinni) sinun mielestäsi hänestä jotenkin huonomman hoitajan?

Tatuoinnit ovat jokaisen henk.koht. asia - en ole kyllä itse koskaan harkinnut sellaisen hankkimista. Onhan se raja johonkin vedettävä kun ollaan sairaiden ja heikkojen ihmisten kanssa tekemisissä (ettei vanha mummo pelästy päästä varpaisiin tatuoitua hoitajaa), mutta eihän mikään hoitajan pieni tatuointi vaikuta potilaan hoitoon.

Ja Esaac, vielä ihan uteliaisuudesta: miten tämän kyseisen opiskelijaneidon harjoittelun kävi? Ethän sinä kai häntä poiskaan ole voinut lähettää.

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja Esaac, vielä ihan uteliaisuudesta: miten tämän kyseisen opiskelijaneidon harjoittelun kävi? Ethän sinä kai häntä poiskaan ole voinut lähettää.

Hän poistui eikä never ever tullut takaisin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hän poistui eikä never ever tullut takaisin.

uskomatonta...

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaikella on rajansa, ystävä hyvä  :D

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Esaac, et vielä vastannut kysymykseeni...

Eli tekeekö ystäväni muutaman sentin kokoinen tatuointi korvan takana (näkyy hänen pitäessään hiuksia kiinni) sinun mielestäsi hänestä jotenkin huonomman hoitajan?

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

musta tatuoinnit on rumia ja niinkuin sanoin tuli aikanaan dermatologiasta liikaa luettua riskitekijöistä.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin että se on ihan ok pitää paksuja kihla- ja vihkisormuksia yms. keräämässä pöpöjä, mutta sitten tatskat on jo liikaa.......hevon **skaa sanon minä. Itselläni ei ole tatuointeja (vielä), korvakoruja en töissä pidä kun en muutenkaan ja vaikka olisin naimisissa tai kihloissa en sormuksia käyttäisi käytönnön syistä. Mutta tatuointia vastaan minulla ei ole mitään ei haittaisi työkaverilla ja itselleni olisi ihan vaan imago-kysymys.

Tiedän että olen omalla työpaikallani "outo lintu" kun muut ovat about keski-ikäisiä ja/tai "kunniallisia" perheenäitejä jne. Eli meikäläisen hiuslook/hiusten vaihtuvat värit puhuttavat, mutta en usko että yksikään potilas on saanut huonompaa hoitoa tai karsastanut minua nuoruuteni tai ulkonäköni takia- päin vastoin hirmuisesti tulee kehua niin ulkonäöstä, hiuksista ja hyvästä hoidosta. Tavallisempien hoitajakavereiden ulkonäköön harvemmin annetaan mitään kommenttia.

Itse kerran kahvihuoneessa puhuin ohimennen rastojen ottamisesta ja heti yksi noin 40-vee sh (nainen) kommentoi tyyliin että miten uskottava olisi hoitaja jolla on rastat?

Ja minähän siitä hölmistyin ja ihmettelin ääneen että miten se uskottavuutta hoitajana vähentää jos on rastat? Eihän ylipainoisuuttakaan ole kielletty ja eikö se vähennä uskottavauutta jos antaa ruokavalioneuvontaa ja itse painaa 100 ja risat? :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: karoliina

Heh heh.. Taisin sohaista muurahaispesää, kun aloitin tämän topicin  :)

Olen kyllä edelleen sitä mieltä, että on ihan perusteetonta pitää tatuoitua hoitajaa muka jotenkin ammattitaidottomampana. Eikös se kuitenkin ole vähän niin, ettei nimi miestä pahenna, ellei mies nimeä?! Ehkäpä nämä tatskafoobikot yhdistävät tatuoinnin vieläkin niihin epämääräisiin, epäsiisteihin, huorissa käyviin merimiehiin  :P

Taitaa muutenkin olla keskimääräistä kapeakatseisempia nämä tatskoista niuhottajat.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen kyllä edelleen sitä mieltä, että on ihan perusteetonta pitää tatuoitua hoitajaa muka jotenkin ammattitaidottomampana. Eikös se kuitenkin ole vähän niin, ettei nimi miestä pahenna, ellei mies nimeä?!

Väittäisinpä, että ihan yhtä perusteltua, kuin mikä tahansa muu rasismi. Oli hoitajalla tai vaikka lääkärillä sitten tatuointeja, rastat, pikkulettejä, arpi tai mitä muuta hyvänsä, unohtamatta ihon väriä, saattaa joissakin ihmisissä nämä €pienet erikoisuudet € herättää epäluuloja ammattitaidottomuudesta.

Jos minulla olisi kaksi vaihtoehtoa, joissa kummallakin hoitajalla olisi vastaava pätevyys ja lisäksi toisella näkyvä tatuointi, niin valitsisin hoitajan jolla ei ole tatuointia. Kaikkea ei onneksi tarvitse oikeasti sanoa ääneen, mutta itse myönnän olevani jonkin asteinen rasisti ja väitän, että nämä tatuoitujen hoitajien vastustajat, ovat sitä myös jollain harmaalla epämääräisellä tasolla.

Eiköhän kuitenkin nyt ole niin, että jokainen saa olla juuri sellainen yksilö kuin itse haluaa. Mikäli näin ei ole, pitää kaikkien hoitotyöhön haluavien opiskelijoiden pääsykokeissa olla ruumiin tarkastus. Olisikohan käytännössä tätä asiaa vastustavien mentävä itseensä ja mietittävä, jos joku määräisi millä tavoin heidän tulisi omat hiuksensa leikata...

Nainen paranee taudista kuin taudista, kun hän saa tietää sen kuuluvan vanhenemisen merkkeihin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Teinpä tässä pienenpientä galluppia meidän (psyk) osaston työntekijöille... Nopeasti laskettuna noin 78 prosentilla oli tatuointi ja noin 35 prosentilla kaksi tai useampia. Mahtuupa tähän työryhmään pari hoitajaa (miestä) joilla on huomattavasti laajempi alue ihosta tatuoitu, kuin tatuoimaton. Itselläni on kolme tatuointia ja kaksi niistä käsivarsissa ja vieläpä melkoisen isoja sekä varsinkin kesällä taatusti näkyvissä. Itse en ainakaan ole koskaan niistä saanut negatiivista palautetta. Jotenkin tuntuu, että varsinkin psyk.puolella tatuoinnit tavallaan kuuluvat asiaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...