Jump to content
MAINOS

Sairaankuljetus USAssa


krissy

Recommended Posts

Onko täällä ketään, joka olisi ollut töissä USAssa sairaankuljetuksessa? Kiinostaisi tietää miten suomalaiset tutkinnot siellä tunnustetaan ja poikkeaako homma paljon suomen vastaavasta.

Eteenpäin menoa sekin on kun nenälleen kaatuu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Onko täällä ketään, joka olisi ollut töissä USAssa sairaankuljetuksessa? Kiinostaisi tietää miten suomalaiset tutkinnot siellä tunnustetaan ja poikkeaako homma paljon suomen vastaavasta.

P. Kiira vois vissiin jeesata?

Sähän sen vissiin tunnetkin stadin ajoilta(vaik eri firmasta)?

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No ka kyllähän mä  Kiiran tunnen......taidettiin jopa tehdä Marian polilla joskus töitä yhdessä (hän siis keikalla)......pitänee etsiä hänet jostain netin syövereistä.  :)

Eteenpäin menoa sekin on kun nenälleen kaatuu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No ka kyllähän mä  Kiiran tunnen......taidettiin jopa tehdä Marian polilla joskus töitä yhdessä (hän siis keikalla)......pitänee etsiä hänet jostain netin syövereistä.  :)

Olisiko kyse tästä ensihoitopalstan "hauskasta" visionääristä? http://www.finems1.pp.fi/
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

joo,varo,se intuboi sut heti nenän kautta.Teuvon parhaita kavereita.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tattis. :) Tuskin on intuboinnin pelkoa e-mailitse...ja ihan hyvä tyyppi se Kiira on....

Eteenpäin menoa sekin on kun nenälleen kaatuu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

joo,varo,se intuboi sut heti nenän kautta.Teuvon parhaita kavereita.

Se on vissiin joutunut siitä joskus kuulemaan :-

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Helpoin tapa päästä töihin on haastaa heidän hoitaja testi ja tämän jälkeen paramedic testi. Toimii ainaskin Texasissa ja maksaa noin 250 taalaa.

Ei tässä kädestä suuhun elämisessä haittaa muu kuin tuo käden pienuus ja suun suuruus. Mutta kutsumusta löytyy!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

joo,varo,se intuboi sut heti nenän kautta.Teuvon parhaita kavereita.

Se on vissiin joutunut siitä joskus kuulemaan :-

Onhan se siitä kuullut, mutta lääninhallitus ei katsonut asiassa olevan mitään väärää. Muistaakseni tämä samainen henkilö viipyi siellä kisahallin putkassa 45 minuuttia ennen kuin soitteli nollaa apuun. Sitä ennen oli tapahtunut ties kuinka monta intubaatioyritystä niin suun kuin nenänkin kautta... 

Näinhän sitä tajuttoman ja huonosti hengittävän potilaan kanssa tulee toimia, varsinkin Helsingissä jossa ensihoitolääkärin paikalle saaminen kestää tunnetusti kauan... ;D

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos Söppe, lähden sitten selvittelemään tuota kautta. Ja kiitos asiallisesta vastauksesta. Ei varmaan ole kovin asiallista ruotia Mr Kiiran edesottamuksia ainakaan tällä julkisella puolella.......vaikken nyt mitenkään nipottaa haluakaan.

Eteenpäin menoa sekin on kun nenälleen kaatuu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

joo,varo,se intuboi sut heti nenän kautta.Teuvon parhaita kavereita.

Se on vissiin joutunut siitä joskus kuulemaan :-

Onhan se siitä kuullut, mutta lääninhallitus ei katsonut asiassa olevan mitään väärää. Muistaakseni tämä samainen henkilö viipyi siellä kisahallin putkassa 45 minuuttia ennen kuin soitteli nollaa apuun. Sitä ennen oli tapahtunut ties kuinka monta intubaatioyritystä niin suun kuin nenänkin kautta... 

Näinhän sitä tajuttoman ja huonosti hengittävän potilaan kanssa tulee toimia, varsinkin Helsingissä jossa ensihoitolääkärin paikalle saaminen kestää tunnetusti kauan... ;D

Kiiraa sen paremmin tuntematta, tuo asia selvitettiin oikeudessa ja hänen todettiin toimineen oikein (korjatkaa jos olen väärässä). Asiaan liittyy paljon huhupuheita, vanhoja kaunoja yms, joten noihin juttuihin kannattaa suhtautua varauksella. Oikeudessa on varmasti ruodittu vain faktoja ja tulos oli kuitenkin tuo. Se mitä siellä oikeasti tapahtui, ei varmaan kovin moni tiedä. Mitä asian julkisuuteen tulee, niin asianosainen on itsekkin puhunut siitä julkisella sähköpostilistalla, johon hän muistaakseni toimitti oikeuden päätökset yms. Mutta se siitä. Karkaa taas aiheesta.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiiraa sen paremmin tuntematta, tuo asia selvitettiin oikeudessa ja hänen todettiin toimineen oikein (korjatkaa jos olen väärässä). Asiaan liittyy paljon huhupuheita, vanhoja kaunoja yms, joten noihin juttuihin kannattaa suhtautua varauksella. Oikeudessa on varmasti ruodittu vain faktoja ja tulos oli kuitenkin tuo. Se mitä siellä oikeasti tapahtui, ei varmaan kovin moni tiedä. Mitä asian julkisuuteen tulee, niin asianosainen on itsekkin puhunut siitä julkisella sähköpostilistalla, johon hän muistaakseni toimitti oikeuden päätökset yms. Mutta se siitä. Karkaa taas aiheesta.

Näinhän se oli. Lääninhallitus ei todennut Kiiran syyllistyneen laittomaan lääkärintoimen harjoittamiseen eikä mihinkään muuhunkaan moitittavaan toimeen. Hän siis toimi lääninhallituksen mielestä aivan oikein.

Lääninhallituksen päätöksen asiasta hän julkaisi nettisivullaan ja asiaa putiiin aika reippaasti eräällä sähköpostilistalla.

Ja tosiaan, asia karkaa aiheesta.

USA:laisesta sairaankuljetuksesta minulla ei ole omakohtaisia kokemuksia.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko täällä ketään, joka olisi ollut töissä USAssa sairaankuljetuksessa? Kiinostaisi tietää miten suomalaiset tutkinnot siellä tunnustetaan ja poikkeaako homma paljon suomen vastaavasta.

Ai niin, mä olin yhden vuoron(24h) Mainen osavaltiossa Bangorissa hoitoyksikössä. Autohan vastas minibussia ja joten tämmöisen "hoikanpojan" oli helppo olla takana. Lääkeitä oli jonkin veraan ko. yksikössä, mutta ne oli lakussa joka oli sinetöity ja sen aukamisen jälkeen piti tehdä raportti miksi näin oli toimittu! Yleensä siihen liitettiin osa keikkalomakkeesta.

C-pap ei autossa ollut, muuten oli värkkiä ja vempainta jos jonkin laista. Silloin ei ollut mitään "kovaa keikkaa", noh käytiin mittaamassa verenpaineita vanhusten yksityiskodissa ja kun ne kuulin mun olevan Suomesta niin mulla riitti kiirettä :happy: Oli muuten yksi vanhus joka oli lähtenyt Suomesta sinne -50 luvulla ja sen kans tuli bamlattua sitten ihan huolella ja suomeksi.

Mummot halus "suomalaiseltahoitsulta" nimmareita ja niiden kanssa yhteiskuvaan...

Toinen duunareista oli pärämedic ja toinen EMT, siellä olis ollut duunia, kun se oli liinan pieni paikka, mutta liksat kumminkin Bostonin luokkaa...

Pohjoisissa osissa asuu paljon täältä lähteneitä, mutta Mainessa vähemmän.

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä luulen että Jenkkien homma vastaa aika paljon Brittien sairaankuljetusta, eli siinä mielessä jonkun verran tuttua olis. Pitää vaan alkaa selvittää niitä testejä ja paperihommia. Ja mulle kelpais pikkupaikkakin....ei oikein innosta näin äkkiseltään lähteä sompailemaan johonkin New Yorkin keskustaan.  :-

Eteenpäin menoa sekin on kun nenälleen kaatuu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos Texas kiinnostaa, tervetuloa mukaan loka-marraskuun vaihteessa. Jää oma emäntä Suomeen niin olisi kiva saada matkaseuraa ;)

Ei tässä kädestä suuhun elämisessä haittaa muu kuin tuo käden pienuus ja suun suuruus. Mutta kutsumusta löytyy!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikös siellä ole aika tarkaa kaikkien testien läpikäyminen. Määritelty ainakin tarkkaan papereissa mitä kuuluisi osata jne. Muistelen vaan aikoinaan tehtyä opinnäytetyötäni (siis kurssikaverin kanssa tehtiin) liittyen alaan. Mulla ei kyllä ole ajantasaista tietoa, kun en ole aikoihin ensihoitosektorilla työskennellyt, mutta näin vain muistelen. Toisaalta, on ne niin jenkkejä. Ne on ne ambulanssitkin ku osastoja. Työniloa vaan söpelle ja rittinurselle jos sinnepäin aiotte.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

;) Mihis päin Texasia sitä ollaan menossa. Mulla olis tuttujakin Pohjois Texasissa...

Eteenpäin menoa sekin on kun nenälleen kaatuu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Viikko San Antoniossa ja viikko Houstonissa. Jos siellä on nyt enää mitään jäljellä myrskyjen jäljiltä...

Ei tässä kädestä suuhun elämisessä haittaa muu kuin tuo käden pienuus ja suun suuruus. Mutta kutsumusta löytyy!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...