Jump to content
MAINOS

Yötyöntekijät !


Vieras: C-Vita

Nukuttujen tuntien määrä päivällä, yötyön aikana ?  

80 ääntä

  1. 1. Nukuttujen tuntien määrä päivällä, yötyön aikana ?

    • 2-4
      8
    • 4-6
      29
    • 6-8
      56
    • 8-10
      19
    • 10-12
      1


Recommended Posts

Yövuoro kun loppuu ja pääsen kotiin..käyn pissillä ja suihkussa ja heti peiton alle..tunnin kuluttua siitä herään taas pissille ( johtuu usein liiasta kahvin kittaamisesta)

Itsellä sama ilmiö, mutta vielä moninkertaisena. Rakko päivärytmissä kait, eli yöllä ei vessaan päin tarvitse vilkaistakaan vaikka yleensä mulla koko ajan mehulasi/kahvimuki kädessä, mutta sitten aamupäivä menee nuku-pissi-nuku-pissi-leikissä.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Kyllä ihminen on päiväeläin..

Aikoinaan yököttelyn aikana tuli syötyä aika tehokkaasti, aamulla sitten ripeästi maate ja tilanteesta riippuen 4-8 tuntia unta. Jossain vaiheessa oli pakko mennä heti aamusta opiskelemaan ja silloin se oli sellaista "pulpetinkuva-otsalla" meininkiä..

Viiden tai kuuden työ-yön jälkeen olin yleensä sekaisin kuin seinäkello ja pyrin valvomaan sen viimeisen yön jälkeisen päivän, ettei unirytmi mene ihan ihmeelliseksi. Tästähän seurasi sitten sellaiset "hyvää yötä maailma" yöunet (12-14 h) univelan takia..

Mulle yötyö oli aina välttämätön paha ja taisin olla aika tunnettu kärttyisyydestäni  :) onneksi ei enää ole moneen vuoteen tarvinnut päätoimisesti valvoa..

-Pölhö

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Agitated

Työmatkat lenkkeillen. Nukuttua tulee n. 7-8 tuntia ja hyvin tuntuu riittävän.

Syöminenkin olisi tärkeätä....ikävän usein se jää ananaspurkkiin ja karamelliin... :D

Itselleni yötyö on ihan jees, ainakin tällä 7 yötä ja 7 vapaata rytmityksellä. Kolmivuorotyö ei sopinut mulle...enkä tule sitä enää tekemäänkään!  :nauraa:

Kyllähän tässä sosiaalinen elämä vähän kärsii....saapahan sitt sekoilla vapaaviikolla ja "syykin" on selvä!  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin outoa musta, miten muut tyäkaverin osaavat nukkua valvotun yön jälkeen kahdeksen tuntia.  :) Itse hädin tuskin nukun edes klo 11.00 asti kun jo herään ja sen jälkeen en saa unta en sitten millään. Mutta jaksan kyllä valvoa yöni hyvin sillä unimäärällä.

Ja kun lopetan yöni en mene koskaan lopetetun yön jälkeen enään nukkumaan, vaan jää pystyyn. Ja uskokaa että seuraavana yönä ::nukkuu:: uni maistuu hyvältä ja rytmi kääntynyt hyvin. Ja sen jälkeen valmiina uusiin seikkakailuihin ja vuoroihin.  angel.png

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

rytmi ompi yksilollistä.itse vedän 4/4 komppia sujuvasti.eilen lopetetun yövuoron jälkeen nukuin klo 16 asti ja sit n. klo 00.30 aloitin 12 tunnin unet.siis vaikka viimesenä yönä tulikin nukuttua huonosti eli n. 4 tuntia.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yövuoron jälkeen minun on laitettava kello soimaan, jotta herään illalla. Yleensä pääsen nukkumaan noin klo 8 ja jos en ole herännyt kelloon, niin mies herättää tullessaan töistä klo 17. Lasten koulusta tulosta ei ole yleensä mitään häiriötä.

Pystyn nukkumaan missä ja milloin vain. Eräänä aamuna olin ehtinyt nukahtamaan ennen kuin naapuriasunnossa saivat remontin käyntiin. Olivat kuulemma käyttäneet kiviporaa koko päivän. Ei mitään havaintoa.

On se kumma, että vauvan pieneen parahdukseenkin taas herään tikkana.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sillon kun vielä valvoin nukuin normaalisti n. klo 8-12 sekä 15-18 (paremminkin makasin sängyssä ja nukuin tunnin, puoltoista) ja viimeisen yön jälkeen puolille päivin ja nousin ylös.

Illalla olutta naamaan niin kauan että arvasi mennä nukkumaan, yöllä n. klo 2-4 välillä tunnin verran silmät kirkkaana hereillä oloa ja lopuksi viikon, parin depis- ja v*tutusjakso minkä jälkeen seuraavan valvonnan myötä sama rumba uusiksi.

Pari päivää valvontojen jälkeen taisin alkaa karjumaankin n. puolen sekunnin viiveellä jos joku asia ei sujunut tai miellyttänyt.

Viimeisimmän valvontani, kesällä 2004, aikana nukuin klo 8-10 ja parhaimmillaan tunnin iltapäivällä. Taisi olla toinen valvonta 2000-luvulla ja toivottavasti myös viimeinen.

Toista oli sillon nuorena vipparina ja sijaisena 80- ja 90-luvun taitteessa sekä alussa kun illalla piti laittaa kello soimaan että heräsi ajallaan töihin.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No niin... Liian pitkät unet päivällä (klo 15 asti...) viimosen yön jälkeen ja tässä sitä keikutaan hereillä... Ois vaan pitäny laittaa se kello soimaan...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No niin... Liian pitkät unet päivällä (klo 15 asti...) viimosen yön jälkeen ja tässä sitä keikutaan hereillä... Ois vaan pitäny laittaa se kello soimaan...

Mulla yleensä käy niin,että en edes herää siihen kellon soittoon jos oon päättänyt nukkua.Viimeks taisin posottaa illalla yhdeksään asti..Vapaat alkoi ihan mukavasti silti  ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo. Huomenta vaan. Tässä sitä ollaan hereillä näin vapailla. Mää jostain syystä nukun paremmin yötyön aikana, kun jos vertaa, miten nukkuu päivätyön aikana. Mää luulen et se johtuu vaan siitä tyytyväisyydestä, ts. en tykkää käydä illalla yhdeksän aikaan nukkumaan juuri kun tulis hyvä elokuva, jotta volisin mennä virkeänä seitsemään aamulla töihin. En myöskään pidä ilta-aamu-rytmistä, koska siinä tuo edellämainittu korostuu. Ja onhan se päivävuoro, aamu etenkin, sairaalan sekaosastolla, sis ja kir ja satunnaiset katkaistavat, syöpäpotilaita, mt-ongelmia, ihan mahdoton hulina. Töitä riittää yökskin, mutta silloin ei puhelimet soi ihan koko ajan.

Alkas nyt ne yöt, että sais ihminen paremmin nukuttua..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

en tykkää käydä illalla yhdeksän aikaan nukkumaan juuri kun tulis hyvä elokuva, jotta volisin mennä virkeänä seitsemään aamulla töihin. En myöskään pidä ilta-aamu-rytmistä

Ilta-aamu on pahin mahdollinen. Vaikka kuinka tykkäiskin käydä illalla nukkumaan klo 21 (mitä en kylläkään itse koskaan tee), niin iltavuoro loppuu klo 22 ja useimmiten menee vielä ylitöiksi. Sitten melkein tunnin ajomatka himppeen... ole siinä sitten aamulla virkeä. Klo 11 aamuvuorossa alkaa tosissaan nukuttaa, ja silloin oletetaan ihmisten olevan virkeimmillään. HUH!

Vaikka en kyllä myöskään pidä pelkistä aamuvuoroistakaan enkä pelkistä iltavuoroistakaan enkä....  ;)

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla on vissiin aika hyvät unenlahjat.. oon unessa heti kun paan pään tyynyyn (klo 8.30 mennessä) ja herään siinä 15 pintaan. Kesällä valvominen on paljon helpompaa.. välillä ei malttais nukkua vaan tarpeeksi. Mulle yötyön tekee rankaksi se, jos listat on suunniteltu siten, että öitä on joka viikolle tyyliin 2/viikko. Muutaman kuukauden päästä se rupee riepomaan riivatusti. Mieluummin teen vaikka 4-5:n yön putken ja sit pari viikoo päivävuoroja. Tosin nyt oon päivätöissä ja tuntuu et "hei.. on muuten muutakin elämää ku työ!!". Tykkään molemmista, sekä päivätyöstä et kolmivuorosta.... :@)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Perjantaina alkaa taas yöt ja listoilla puhaltaa ihan uudet tuulet. 3 tai 4 yötä ja saman verran vapaata. Menee se niinkin. Pisemmät putket parhaita, mut ei haittaa, kunhan sinne listaan ei päivävuoroja eksyis. Olen muuten ainoana vastannut tuohon kyselyyn 10-12 h, mutta ei se minultakaan menisi niin, ellei saisi tehdä pelkkää yötä. Talvi kun tulee, niin oikeen pelottaa ne päivävuorot, jos niihin joutuu. Hui.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...