Jump to content
MAINOS

Yötyöntekijät !


Vieras: C-Vita

Nukuttujen tuntien määrä päivällä, yötyön aikana ?  

80 ääntä

  1. 1. Nukuttujen tuntien määrä päivällä, yötyön aikana ?

    • 2-4
      8
    • 4-6
      29
    • 6-8
      56
    • 8-10
      19
    • 10-12
      1


Recommended Posts

MAINOS
Vieras: peikkotyttö

No yleensä se jää tuohon 7 tunnin paikkeille.  Muistan kuitenkin muutaman kerran kun uni on todellakin maistunut..  ::nukkuu:: Aamusta kun sitä on pään tyynyyn painanut noin 7.30, niin seuraavaan yövuoroon on tullut jo todella kiire (alkoi klo 21 tai 21.30, eniwei..)  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ite on pitäny alkaa laittamaan herätyskello soimaan n.klo 19 et kerkee klo 20.15 alkavaan vuoroon..mä kyl nukkua porskutan, jos ei ole mitään isompia häiriöitä..

mitä muuten syötte yövuorossa? itellä tullee erittäin harvoin syötyä mitään "lämmintäruokaa" yleensä leipä ja jogurtti linjalla, mustat viinimarjat on hyviä pitämään hereillä, suolaseksi tulee joskus otettua mukaan savulohta tms.. Kahvia en saata yleensä puolenyön jälkeen enään juoda..

Mikä ei tapa, se vahvistaa..!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä nukun kanssa semmoset 8-9 tuntia hyvinä päivinä.Joskus jää 5 tuntiin tai alle mutta tosi harvoin.

mitä muuten syötte yövuorossa?

Yritän syyä yhen "lämpimän" ruuan yön aikana (aina ei onnistu),muuten hedelmiä,jugurttia,kivennäisvettä (ja paljon)..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

yleensä noin klo 10-15(16) siinpäs ne unet tahtoo sit ollakkin. Syödä en yöllä oikein voi, kun sit etoo aamusta niin maan mahottomasti  :-

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mitä muuten syötte yövuorossa? itellä tullee erittäin harvoin syötyä mitään "lämmintäruokaa" yleensä leipä ja jogurtti linjalla, mustat viinimarjat on hyviä pitämään hereillä, suolaseksi tulee joskus otettua mukaan savulohta tms.. Kahvia en saata yleensä puolenyön jälkeen enään juoda..

Kyllä yksi lämmin ruoka/vrk, pitää syödä. Jos päivät nukkuu ja yöt tekee töitä, niin sitten yöllä. Joskushan on kyllä yövuorotkin olleet sellaisia ettei kerkiä syödä kuin lennossa yhden omenan.

Olen leiponut ja tehnyt ruokaa monessakin yövuorossa. Kerran laitoin perunat kiehumaan ja tuli vähän hässäkkää (kir.os), ja muistin perunat vasta, kun yx potilas sanoi, että "täällähän tuoksuu aivan savusauna". Siitä lähtien olen ottanut valmiiksi keitetyt perunat kotoa mukaan. Kahvia en minäkään enää aamupuolella juo ettei mene päiväunet pilalle...

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jotain kevyttä yöllä tulee syötyä. Vesimeloonii..tosin sit juostaan pissillä..ja kasviksia. Jos ei o ehtiny syyä kotona jostain syystä ni sit jotain leipää ja jogurttii mukaan töihin

"mutsis teki valituksen, kun sut sai"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kotona puoli yhdeksältä, hereillä jälleen viideltä iltapäivällä. Vähemmästä muuttuu puolijauhoiseksi.

Useammassa työpisteessä olen törmännyt ns. superyökköihin, jotka nukkuvat niukasti viisi tuntia vuorokaudessa. Jostain kumman syystä heitä usein yhdistää myös käreä luonteenlaatu ja taipumus suoriutua töistä välttämättömänä pahana pienimmällä mahdollisella vaivalla. Kyllä ihminen vain unta tarvitsee.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä yleensä saan unen päästä kiinni siinä yhdeksän jälkeen aamulla ja sit heräilen klo 16 - 18 välillä. Koko päivähän siinä sit menee, mutta pakkohan se on nukkua; muuten ei jaksa. Viimeisen yövuoron jälkeen aina yritän nukkua vähemmän, mutta monesti sitä huomaa vaan laittavansa herätyskellon kiinni ja jatkavansa unia.

Iällä ei ole merkitystä- ellei satu olemaan banaani.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

päivällä ehkä 6 timmaa ja yöllä 4-6 tuntii

Jos minä nukun yövuorossa yli tunnin niin päiväunet kärsii.

mulla on perhanan hyvät unenlahjat,jo hoitokoulun aikaan ,kun tuli yöt koluttua naisten perässä,opettelin nukkumaan aamulla koulumatkat.ja ekassa virassani torkuin iltapäivät kiikkustoolissa päiväsalissa.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Parhaimpina päivinä nukun 7.30-19.30, välillä käyn vain wc:ssä. Viimeisen yön jälkeen yritän nousta viim. 12, ettei rytmi mene ihan sekaisin ja päivä pilalle...

Yöllä ei tee paljon mieli syödä lämmintä ruokaa, alkaa vain nukuttamaan.. Kasviksia, hedelmiä, vissyä...Ja KAHVIA paljon...  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ONNEKSI ei ole paljoakaan tarvinnut valvoa, mutta silloin kun on niin olen kyllä mennyt nukkumaan aamulla tunnin sisällä kotiintulosta ja nukkunut siihen saakka kun pitää taas illalla lähteä..

kahvia saa kitata koko yön, ei vaikuta millään lailla siihen että sammun pian kotiin tultuani ja olen pihalla koko päivän. valvomisen oon kokenu aika rasittavana vaikka aluks luulinki et se sopis mulle kun niin usein tulee ihan muutenkin valvottua myöhään, vapaalla siis..!

Ratkaisu on vain hetki, jolloin väsyt ajattelemiseen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kotona 8.00. Heräsin 19.00. Syötyä tulee ihan kaikkee mahollista. Potilasleivät, juustot, kinkut, tomaatit, salaatit, maitoo, vettä, mehua, kahvia sekä teetä; jopa samana yönä, jogurtit sun muut kiisselit. Mätitahnaa ja molemman väriset leivät. Ja vaikka mitä läskiä,+ lisäksi eväänä saattaa ollla mitä tahansa kotona tehtyä tai valmiina ostettua ruokaa. Mut on alkanu toi masu vähä pömpöttääkin. Teen työmatkat kävellen jotta eiköhän toi pötsi pysy (toivottavasti) jonkinlaisessa kunnossa noin mitoiltaan. Ja eihän kolmeseiskan tartte nyt ihan luuranko olla... Kaikenkaikkiaan yritän syödä monipuolisesti kaikkea. Ruokahalut sekä unenlahjat on hyvät.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mulla on perhanan hyvät unenlahjat,jo hoitokoulun aikaan ,kun tuli yöt koluttua naisten perässä,opettelin nukkumaan aamulla koulumatkat.ja ekassa virassani torkuin iltapäivät kiikkustoolissa päiväsalissa.

Onnea! Vuorotöitä tekevä hoitaja pärjää tuolla taidolla melko pitkälle...
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä nukun puoli kaheksasta noin kolmeen tai neljään yövuoron jälkeen. Kolmelta yleensä rakko on jo niin täynnä et pakko nousta. En syö yöllä mitään, vissyä menee pari litraa. Illalla syön normaalisti iltapalan ja aamulla aamupalan.. Oon kokenu et seuraavana päivänä ei oo niin paha olo, kun ruokarytmi on "normaali". Jos ihan hirvee nälkä tulee yöllä ni sit jotain salaattia tai hedelmä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

itse syön öisin 2 lämmintä ateriaa,ensin alkuyöstä ja toisen aamusta.saa nukuttua päivällä kun ei vatsa kurni.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt on sitten päästy vanhaan unirytmiin. Menee kellon ympäri, eli vähintään 10 h, tänään 12 h.

Mut on kyllä 9 yön putkikin..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Voi hitsi. missä työpaikassa voi yövuoron aikana nukkua? Meillä ei kyllä onnistu, siihen tahtiin soi kellot. Yöllä hedelmiä ja kivennäisvettä, kahvia ja tupakkaa.- Siinä tän yökön safkat. angel.png

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yksityisellä vuodeosastolla ainakin. Jos potilaalle sanoo illalla hyvää yötä eikä huoneesta sen jälkeen kuulu kuin kuorsausta. Mulla kolmas ja viimeinen yö menossa ja jokaisena on ollut vain yksi potilas, joka oikeesti vois aivan yhtä hyvin olla kotonaan. Kertaakaan ei ole kello soinut. Syöpöttelen täällä potilasruokia, muuten heittäisin ne roskiin. Aamusta syön vielä puuroa, että jaksaa nukkua. ::nukkuu::

Älykäs selviää siitä mihin viisas ei joudu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yövuoro kun loppuu ja pääsen kotiin..käyn pissillä ja suihkussa ja heti peiton alle..tunnin kuluttua siitä herään taas pissille ( johtuu usein liiasta kahvin kittaamisesta) ja sen jälkeen yleensä nukun noin 3-8 tuntia riippuen onko mitään häiriötekijöitä. Viimeisen yön jälkeen yritän nukkua mahdollisimman vähän, että paluu "normaaliin" arkeen tapahtuisi mahdollisimman kivuttomasti..Onneksi pian taas yöt on ohi (3kpl), ja onni, että osuvat aika harvoin mun kohdalle..ne ei millään sovi mun kropalle.. ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yksityisellä vuodeosastolla ainakin. Jos potilaalle sanoo illalla hyvää yötä eikä huoneesta sen jälkeen kuulu kuin kuorsausta. Mulla kolmas ja viimeinen yö menossa ja jokaisena on ollut vain yksi potilas, joka oikeesti vois aivan yhtä hyvin olla kotonaan. Kertaakaan ei ole kello soinut. Syöpöttelen täällä potilasruokia, muuten heittäisin ne roskiin. Aamusta syön vielä puuroa, että jaksaa nukkua. ::nukkuu::

Miten teille pääsee töihin

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...