Jump to content
MAINOS

Rasitustestiin vinkkejä


OldOne

Recommended Posts

Kaipailisin käytännön vinkkejä rasitus-ekg:n teossa. Lähinnä häiriöiden minimointi mielessä. Aina kun rasitus etenee ja hiki virtaa, häiriöt lisääntyy. Nyt raakkaan karvat ja ihon, sekä putsaan pirtulla lätkien kohdat. Lisäksi täällä on tapana 'sitoa' pihat kiinni potilaaseen putkisukalla, jottei johdot heilu. Mietin että onko sekään hyvä ratkaisu, koska hiki ei pääse haihtumaan ja se jää ihon pintaan johtamaan sähköä. Toisaalta se poistaa hyvin johtojen heilumisen.

Tiedän että täällä on konkareita joilla on satoa rasituksia alla. Miten te minimoitte häiriöt? Vinkkejä odotellessa ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä en olekaan tuollaista putkisukkametodia käyttänyt. Mutta siis karvat otan pois ja läppään lätkät iholle, piuhoja en kiinnittele mitenkään (kuin tietty siihen elektrodiin :) ) Rintavilla naisilla laitan elektrodit riittävästi rinnan alle, ei puoliksikaan itse rintaan kiinni, vaikka olisikin oikea paikka juuri siinä. Sitten vain asettelen sen piuhahirvityksen  niin ettei potilaan jalat ota siihen polkiessa kiinni.(Pujotan sen tukivyön alle lenksulle jotta lyhenee) Selän puolella yritän katsoa paikat niin että tulevat mahd. alas selkään ja ylös hartioihin, ei lapaluiden päälle. Ihan hyviä käyriä on tullut. 

Verenpainemansetin asettelu on ainakin tässä minun käyttämässäni laitteessa niin tarkka, että hiemankin väärin laitettuna se ei anna rasituksen aikana tuloksia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...