Jump to content
MAINOS

Mitä opiskelija saa tehdä?


tumppu

Recommended Posts

Tässä on menossa viimeinen vuosi lh opintoja ja olen suuntautumassa ensihoitoon. ;) Uteliaisuuttani kysyn, että mitä kaikkea opiskelijat saavat tehdä työharjoitteluissa, kun ollaan esim. polilla tai sit lanssissa? 3vko:n päästä lähetään ensimmäiseen työharjotteluun. ja se on joko teholla, polilla, gynellä....kipsipolilla. Päiväkirralla tais sit heräämöissä. Keväällä on sit lanssi harjottelu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Toki opiskelijalle hommia löytyy. Polilla esimerkiksi kahvin keitto ja lanssipuolella auton siivous  ;)

Vitsi, vitsi. Itselläni alkamassa 2 viikon päästä ensimmäinen työssäoppimisjakso ja se sijoittuu sairaankuljetukseen (Olen yo-pohjainen Lh-opiskelija).

Meillä Helsingissä ainakin opiskelijat saavat kyllä olla hyvin mukana hoidossa kentillä. Olen myös aikaisemmilta opiskelijoilta/valmistuneilta kysellyt ja ei niitä ole syrjään pistetty missään tilanteessa. Tietenkin jos elvytykseen joudut ja paikalla on useita yksiköitä valmiina, niin et välttämättä pääse tippatelinettä kummempaan rooliin.

Kaikki lähtee kuitenkin itsestä. Mene rohkeasti mukaan potilaan hoitoon ja pyydä itse että saisit laittaa kanyylin tai mitata verenpaineen jos näyttää siltä että kokeneemmat tekee huomaamattaan kaiken. PK-seudulla ainakin riittää yksityisillä kiireetöntä siirtoa, joten siellä ainakin oppii hyvin perusjutut kun ei ole niin hoppu.

Näillä eväillä ainakin minä lähden tuonne harjoitteluun. (Tämä taisi muuten olla ensimmäinen viestini täällä :) )

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaikki lähtee kuitenkin itsestä. Mene rohkeasti mukaan potilaan hoitoon ja pyydä itse että saisit laittaa kanyylin tai mitata verenpaineen jos näyttää siltä että kokeneemmat tekee huomaamattaan kaiken.

Nimenomaan, itsestä se on kiinni. Ketään ei potkita perseelle, mutta jos innokuutta ja taitoa löytyy niin kyllä tekemistä riittää.