Jump to content
MAINOS

Mitä opiskelija saa tehdä?


tumppu

Recommended Posts

Tässä on menossa viimeinen vuosi lh opintoja ja olen suuntautumassa ensihoitoon. ;) Uteliaisuuttani kysyn, että mitä kaikkea opiskelijat saavat tehdä työharjoitteluissa, kun ollaan esim. polilla tai sit lanssissa? 3vko:n päästä lähetään ensimmäiseen työharjotteluun. ja se on joko teholla, polilla, gynellä....kipsipolilla. Päiväkirralla tais sit heräämöissä. Keväällä on sit lanssi harjottelu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Toki opiskelijalle hommia löytyy. Polilla esimerkiksi kahvin keitto ja lanssipuolella auton siivous  ;)

Vitsi, vitsi. Itselläni alkamassa 2 viikon päästä ensimmäinen työssäoppimisjakso ja se sijoittuu sairaankuljetukseen (Olen yo-pohjainen Lh-opiskelija).

Meillä Helsingissä ainakin opiskelijat saavat kyllä olla hyvin mukana hoidossa kentillä. Olen myös aikaisemmilta opiskelijoilta/valmistuneilta kysellyt ja ei niitä ole syrjään pistetty missään tilanteessa. Tietenkin jos elvytykseen joudut ja paikalla on useita yksiköitä valmiina, niin et välttämättä pääse tippatelinettä kummempaan rooliin.

Kaikki lähtee kuitenkin itsestä. Mene rohkeasti mukaan potilaan hoitoon ja pyydä itse että saisit laittaa kanyylin tai mitata verenpaineen jos näyttää siltä että kokeneemmat tekee huomaamattaan kaiken. PK-seudulla ainakin riittää yksityisillä kiireetöntä siirtoa, joten siellä ainakin oppii hyvin perusjutut kun ei ole niin hoppu.

Näillä eväillä ainakin minä lähden tuonne harjoitteluun. (Tämä taisi muuten olla ensimmäinen viestini täällä :) )

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaikki lähtee kuitenkin itsestä. Mene rohkeasti mukaan potilaan hoitoon ja pyydä itse että saisit laittaa kanyylin tai mitata verenpaineen jos näyttää siltä että kokeneemmat tekee huomaamattaan kaiken.

Nimenomaan, itsestä se on kiinni. Ketään ei potkita perseelle, mutta jos innokuutta ja taitoa löytyy niin kyllä tekemistä riittää.

Näillä eväillä ainakin minä lähden tuonne harjoitteluun. (Tämä taisi muuten olla ensimmäinen viestini täällä ;) )

Ei muuta kuin tervetuloa joukkoon tummaan!!
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toki opiskelijalle hommia löytyy. Polilla esimerkiksi kahvin keitto ja lanssipuolella auton siivous  8)

Vitsi, vitsi. Itselläni alkamassa 2 viikon päästä ensimmäinen työssäoppimisjakso ja se sijoittuu sairaankuljetukseen (Olen yo-pohjainen Lh-opiskelija).

Meillä Helsingissä ainakin opiskelijat saavat kyllä olla hyvin mukana hoidossa kentillä. Olen myös aikaisemmilta opiskelijoilta/valmistuneilta kysellyt ja ei niitä ole syrjään pistetty missään tilanteessa. Tietenkin jos elvytykseen joudut ja paikalla on useita yksiköitä valmiina, niin et välttämättä pääse tippatelinettä kummempaan rooliin.

Kaikki lähtee kuitenkin itsestä. Mene rohkeasti mukaan potilaan hoitoon ja pyydä itse että saisit laittaa kanyylin tai mitata verenpaineen jos näyttää siltä että kokeneemmat tekee huomaamattaan kaiken. PK-seudulla ainakin riittää yksityisillä kiireetöntä siirtoa, joten siellä ainakin oppii hyvin perusjutut kun ei ole niin hoppu.

Näillä eväillä ainakin minä lähden tuonne harjoitteluun. (Tämä taisi muuten olla ensimmäinen viestini täällä :) )

Pääkaupunkiseudulla pääsee tekemään varsin paljonkin, ihan riippuen siitä, mhin yksikköön sattuu pääsemään harjoitteluun. Helsingin yksityiset ja HUS ajavat pääasiassa siirtokeikkoja, Helsingin laitos, Vantaan Sairaankuljetus, Keski-Uudenmaan Pelastuslaitos ja muut seudun operaattorit ovatkin sitten laaja-alaisempia (Vantaan yksityinen tosin ajaa miltei kaikki alueensa D-kyydit).

Dave-keikoista on hyvä aloittaa, niissä oppii kirjaamaan perusteellisesti (oleellinen taito). Jos hyvä tuuri käy, pääsee erilaisille keikoille - koodihan voi muuttua kesken keikan varsin raflaavasti.

Onnea ja menestystä harjoitteluihin.

Niin, ja kerrohan Sirramies koululla Pirkolle ja muille opettajille terkkuja. :)

God save the king - cause no-one else will!

- Black Adder

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tervetuloa kyytihemmojen ihmeelliseen maailmaan! Rohkeutta ja reipasta mieltä mukaan harjoitteluun niin kyllä se siitä suttaantuu!!

Juu.. kerro Sirramies kamalasti terkkuja opeille..ihan kunnollisia meistä on tullu..?!?! niin ja ole hereillä Pirkon tunnilla...

Murphyn laki ruokailusta ensihoitajille: Kaikki hälytykset odottavat kunnes saat ruokalautasen eteesi!

Johtopäätös: onnettomuuksia sattuisi vähemmän jos ensihoitajat eivät koskaan söisi!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos vielä ekana harjoiteluvuorolla tuoda pullaa niin se on plussaa ja lisää todennäköisyyttä päästä tekemään muuta kuin kantamaan reppua.

Ei tässä kädestä suuhun elämisessä haittaa muu kuin tuo käden pienuus ja suun suuruus. Mutta kutsumusta löytyy!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin kyllähän opiskelija saa tehdä vaikka mitä, kunhan muistaa suusnsa avata kertoo rohkeasti mitä osaa ja sanoo AINA jos ei tiedä tai ei osaa. Itse ei paranen lähteä soveltamaan arvostusta saat kun myönnät jos et osaa ja jos joku mulkku siitä kuittaa niin ei parane välittää... ;D

pulla on aina plussaa :o

Jos et tiedä, mumise. Jos olet kusessa, Delegoi!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ja näin yksityisellä sektorilla omatoimisesta tiski vuorosta saa megaplussat ;D

Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

pulla on aina plussaa :o

ja näin yksityisellä sektorilla omatoimisesta tiski vuorosta saa megaplussat ;D

Meillä riittää melko pitkälle se että tulee vuoroon silloin kun on sovittu ja osaa käyttäytyä potilaille ja työntekijöille. Yli-innokas yrittäminen tulkitaan helposti nuoleskeluksi.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Itsellä takana maailman ehkä paras mahdollinen työharjoittelu yksityisessä sairaankuljetuksessa.

Opin kysymällä, utelemalla, sekä kyselemällä yhä uudestaan. Kaikki sairaankuljettajat ottivat kysymykseni ja tietämättömyyteni vastaan asiallisesti, joka lisäsi rohkeutta avata suuni harjoittelun edetessä. Tietoa sai aina kun kysyi.

Keuhkopöhöstä en ollut koulun tunneilla kuullut puhuttavan (olin lukiojaksolla silloin), se selitettiin minulle niin moneen kertaan kun jaksoin kysyä, konkreettisesti välineitä samalla esitellen. Kyllä nyt tiedän mikä on keuhkopöhö, ja miten sitä hoitotaso hoitaa. (itse olen PT:n saku)

Arvioinnissa ohjaaja otti hienosti huomioon opiskelija aseman (ei todella voi tietää kaikkea, kun kouluakin oli vielä jäljellä), ikäni (18 silloin), ja olipa myös huomioinut miten innokkaasti varallaoloaikana luin alan kirjallisuutta ja tiskasin  :)

Uskallus kysyä, omien rajojen tietäminen ja omatoimisuus asematyössä taisivat olla pääpointit jolla sain harjoittelusta irti kaiken mitä halusin. ja pullasta tykkää kaikki  :flirttaa:

Toivoisin jonakin päivänä olevani samanlainen kuin nämä työntekijät kun ensimmäinen opiskelija-tarkka osuu kohdalleni  :)

(sain muuten töitä kyseisestä paikasta heti valmistuttuani, ja edelleen uskaltaa kysyä, yksikään kysymys ei tunnu olevan turha. ja edelleen yhtä asiallisena pysyy rakojeni paikkailun vastaanotto.)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toivoisin jonakin päivänä olevani samanlainen kuin nämä työntekijät kun ensimmäinen opiskelija-tarkka osuu kohdalleni

Kyllähän sen ensimmäisen jaksaa, ja varmaan muutaman seuraavankin, mutta sitten kun niitä tulee, ja tulee ja tulee. Välillä tuntuu ettei muuta odotakaan kuin jakson loppumista. Työnantajan tulisi kysyä halukkuutta ohjaamiseen, aina kun ei vaan jaksaisi  :)

Asiasta lienee tosin jauhettu toisaallakin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...