Jump to content
MAINOS

UK/Enrolled nurse (RN)

Guest Mr_pete

Recommended Posts

Guest Mr_pete

Kohta puoliin lähtee hakemus nmc:lle.Tarkoituksena on saada laillistus toimia briteissä  :). Superin edustajan mukaan minulla on teoriassa mahdollisuus saada enrolled nursen laillistus...virallinen nimi on kai registered second level nurse (RN). Briteissä on ko koulutus lakkautettu jo n 15 vuotta sitten.Siksi nmc:n ei ole pakko rekisteröidä minua. Millainen on enrolled nursen toimen kuva? miten eroaa esim care assitentista?Meinaan että onko sillä rekisteröinnillä varsinaisesti merkitystä?

MAINOS

Minun täytyy tunnustaa, etten ole moiseen edes törmännyt meidän sairaalassa. Kaikki ovat joko RN tai NA eli nursing assistant. Nursing assistant tekee ainakin meillä samoja hommia kun ph / lh suomessa, paitsi ei saa kajota minkäänlaisiin lääkkeisiin. Yksi ex-enrolled nurse meillä on töissä, mutta hän on lukenut itsensä RN....

Eli tästä ei siis juurikaan ollut sulle apua, kunhan piti taas päästä kirjoittelemaan turhia...  :)

Eteenpäin menoa sekin on kun nenälleen kaatuu.

Guest Mr_pete

Tollasen löysin netissä pyöriessäni.Teksti on poimittu ausseihin rekrytoivan firman sivuilta...Mutta onkohan se homma kutakuinkin tollasta?Onkohan sillä reksiteröinnillä mitään virkaa?vai saiskohan parempaa palkaa vaik olis na nimikkeellä?!

Enrolled nurses are second level nurses who provide nursing care according to their level of training and the registering authority's licence to practise. They are a skilled and integral part of the nursing team.

Enrolled nurses may perform the following tasks:

assist with initial and ongoing health assessments and maintenance of patients

observe, measure and record patients' temperature, pulse, respiration and blood pressure and, when necessary, - blood sugar levels, and report changes in patients' condition

attend to patients' hygiene and comfort needs by assisting with bathing, showering, dressing and bed making

assist patients with meals when required

help patients to become mobile

assist patients in rehabilitation exercises and programs

assist in the care of wounds

assist in emergency situations

assist in providing education on health and lifestyle issues

maintain a safe environment and assist in prevention of injuries.

No tuo on aika paljon samaa mitä NA tekee täällä, siis ylimmän graden na eli C. Jotkut ottaa myös verinäytteitä, täällä kun ei labrahoitajia ole vaan hoitajat tai lääkärit ottaa veret itse. Palkasta en osaa sanoa muuta kun että viimeksi kun juttelin meidän C grade NAn kanssa rahasta, hän sanoi että käteen jää kuussa reilusti alle £1000 eli ei juuri mitään. Voin toki yrittää kysyä meidän Recruitment Sisteriltä palkataanko Enrolled Nurseja ja jos niin mihin gradeihin.....tai siis bandiin, eihän gradeja ole enää.

Mihin päin englantia aiot? Mitä sanoivat Superissa että kauanko hakuprosessi kestäisi?itse olen juuri samoissa aikeissa.

Guest Mr_pete

Enpä ole sen tarkemmin miettinyt asiaa että minne sinne haluisn...Lontoo olis kiva, mutta kuulemma niin pirun kallis.Joku pikkasen pienempi city vois olla kiva  ;D

seuraavassa lainaus superin oppaasta.

Isossa-britanniassa lakkautettiin toisen asteen koulutus varsinaisena terveydenhuollon ammattiin johtavana koulutuksena kokonaan 1990-luvun alussa. Tämä ns. enrolled nurse koulutus joka vastasi lähinnä perushoitaja koulutusta, kesti kaksi vuotta. Näitäns. second level registered nurse-hoitajia on rekisterissä edelleen n 100 000. SuPer on saanut rekisterin "avattua" myös suomalaisille lähihoitajille.

Lähihoitajien rekisteröinti onnistuu joillakin koulutusohjelma vaihtoehdoilla,riippuen valituista opinnoista ja työssäoppimis paikoista. jokainen hakemus käsitellään yksilöllisesti, eivätkä esim kaikki lähihoitajat saa välttämättä rekisteröintiä.

Mulle itelleni sanottiin että periaatteessa ainoo mahdollinen koulutusohjelma jolla voi päästä rekisteriin on sairaanhoidon koulutusohjelma ja 3 vuotinen tutkinto. Sen verran tiedän että nmc:llä on kovat jonot tällä hetkellä, uusien eu-maiden myötä joista on "ryntäystä britteihin?hakemuksen käsittely saattaa kestää(ite olen varautunut sellaseen reilun 6 kk:n käsittely aikaan). Mutta jos kuulut superiin niin ota ilman muuta sinne yhteyttä.Ne auttaa sua käytännön jutuissa.Muista että joudut käännättämään aika kivan määrän papeita sitä varten ja se tunnetusti maksaa. :D

Mukavaa että muutkin lähärit on samoissa aikeissa... :)

Joo tuon oppaan sain superilta..ja lupasivat soittaa sieltä vaan eipä oo soittoa kuulunut..siispä ryhdyin itse toimeen.. olen hakenut töitä..ja kun sattumoisin olen lontoosen menossa ensi viikolla niin olen myös bookannut yhden haastattelunkin jo..ja sen sellaista..paperit on jo käännätettynä kun olen ollut irlannissa töissä aikaisemmin,joten se puoli on onneksi hoidettuna. Joo Lontoo on kallis paikka kuulemma..itse haluasin sinne mieluiten. mutta mukavaa että meitä Lähäreitä kiinnostaa työt ulkomailla,enkä yhtää ihmettel miksi..4kk olen nyt suomessa ollut ja palkkaus ja työmäärä yms on niin niin erilaiset kuin muualla..että kyllä onkin jo kova ikävä takas maailmalle!

• 2 weeks later...

Heips hei,

taas löytyy kamu multa, joka työskentelee "enrolled nursena" tälläkin hetkellä yhdessä Lontoon sairaalassa. Eli tääl kotomaassa mun kamu on koulutukseltaan perushoitaja ja työskenteli muutaman vuoden Englannissa "care Assistanttina" joskin c-gradena koko ajan hyvän koulutustason avulla. Työkokemuksen ja taitojen perusteella sai rekisteröinnin sairaanhoitajaksi (EN), mutta jos oikein muistan, tarvitsi siihen suosituksia työpaikaltaan ym. Tällä hetkellä opiskelee työn ohella sairaanhoitajaksi Enkuissa, edelleen "enrolled nurse", mutta e-grade odottaa valmistumisen jälkeen. Ymmrsin että se ois tuo "enrolled nurse" vähän niinkuin työn ohella sairaanhoitajaksi opiskellut tyyppi tai jotain sinnepäin niinku jos Suomen vastaavaa aattelee.

Tulipa teksti- mutta nää on nää yövuorot taas mua verottanu  :pommi: ::hakkaa päätä seinään::

• 5 months later...

Hei vaan!  :(

Kun kerran olette Englannissa töissä, ni oletteko törmänny paikallisiin "Lääkintävaksiin"? Kuka siellä ne hommat tekee?

Itse oon LH/EH ja teen töitä Lääkintävaksina.

Kiinnostais kovasti Kaikki tieto rekisteröitymisestä, nimikkeistä ym...

Tällä hetkellä olen Lääkintämiehenä Kosovossa tämän vuoden loppuun, mutta sitte ois tarkotus katella jotaa uutta...

It's not enough that we do our best; sometimes we have to do what's required...

Sir Winston Churchill

• 2 weeks later...

Lääkintävaksista kyselit...

Mietin tuota hommaa ja kun Enkuista ei nyt varmaan ihan samalla nimikkeellä mitään oo, niin tuli mieleen, että lääkintävaksi vois lähinnä olla ODA/ODP (operation tai operational department assistant/practitioner- tiukka "suomennos" lyhenteistä- ihan en oo varma). Ne oli hemmoja, joilla oli koulutusta pohjilla ja olivat lähinnä töissä leikkureissa auttaen kaikkien teknisten juttujen kans siellä. Mutta olivat joskus myös ensiavussa ja teholla auttaen erinäisissä toimenpiteissä- elvytys, ventilointi, potilassiirrot, kipsaukset etc. Rekisteröityjä kavereitä heidän omassa yhdistyksessään. Ja tosi pätäköitä!

Että tuo tulis lähinnä mieleen, kun vaksin hommia aattelen...

Nytpä löysin sen nimikeen. Se on Orthopaedic technician tai Plaster Technician. Onko Jaana sulla tai muilla siellä maailmalla mitään tietoo tästä?? Mitä tarkalleen ottaen nämä ODA/ODP (operation tai operational department assistant/practitioner- tekee?

Tarkotus ois katella juuri noita kipsarin hommia... Nettisivuja nopeasti selaillessa voi kuvitella, että ainakin Englannissa kipsi hommat tehdään suht samalla tavalla, kun suomessa...

Kaipa hekin tarvii oman rekisteröitymisen esim. www AOT-UK.com ja sitten se NMC:n rekisteröityminen.

Sir Winston Churchill

Meillä Plaster Technicianit kävi päivystyksessä tekeen kaikki kipsit sun muut päiväsaikaan, ja sitten sairaanhoitajat ja lekurit teki ne yöllä. Pyörittivät myös kipsipolia Ortopedian klinikalla. Heidän koulutus on yliopistotasoinen, joten en tiedä miten lähärikoulutuksella siihen ois mahdollista päästä. Mutta ainahan kannattaa kysyä. Noilla leikkurissa työskenelevillä ei ollut mun mielestä mitään muuta kun työpaikkakoulutus.

Ok. kiitos tiedosta. Suomessa ei sellasta koulutusta missään olekkaan... vaikea tuntuu olevan yhdistellä näitä tutkintoja ym. pitää kuitenki jatkaa kyselyjä. Ei tiedä vaikka kokemus riittäis sinne leikkuriin.

Ilmotelkaa jos jotakin ilmenee.

Sir Winston Churchill

• 2 weeks later...

Enrolled nurse nimiketta ei todellakaan enaan taalla ole. Voi toki tyoskennella ns.saman nimikkeen alla mutta suosittelen taydennyskoulutusta. Nykyinen tyokaverin sanoi etta suurin osa tyonantajista vaatii taydennyskoulutusta enrolled nurseille kaytannossa se tarkoittaa etta luet sairaanhoitajaksi. tsemppia ja mukavaa kevatta.

Allways belive your dreams..

• 1 month later...

Ma olen Lontoossa leikkurissa toissa ja meilla on ODP:ta osastolla. ODP=operating department paractitioner on yleensa tehnyt 1.5-2 vuoden diploma tutkinnon ja heidan taytyy olla rekisteroityneita. He ovat anestesiapuolella yleensa toissa, mutta voivat olla myos instrumenttipuolella. He myos auttavat salissa asentoon laitoissa ja kipsauksissa jne. Laakintavahtimestarin mahdollisuuksista rekisteroitya ODP:ksi en kylla tieda. ODP ei ole sama kuin Suomen anestesiahoitaja, silla ODP:t eivat saa antaa laakkeita, he ovat lahinna anestesialaakarin apuna. Ennen heita kutsuttiinkin anestesia teknikoiksi.Leikkurissa on myos ODO=operating department orderly (porter) toissa, mutta heilla ei ole mitaan koulutusta ja he lahinna tuovat potilaita leikkuriin ja pitavat kaytavat siistina roskapusseista, joten saleihin he eivat tule.

MAINOS

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...