Jump to content
MAINOS

Vaihto-opiskelu kokemuksia


Vieras: HoitajaTyttö

Recommended Posts

Itse tein aikoinaan lastensairaanhoidon harjoittelu Tartossa, joten en kovinkaan kaukana. Oli ihan mielenkiintoista nähdä miten muualla ja Tarttohan on Viron opiskelijaelämän keskus.

Triina voisitko harkita harjoittelupaikkaa jostain lähiulkomaalta, tällöin yhteys kotiin /perheeseen sujuisi helpommin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
MAINOS

Löysin tällaisen vahnuuttaa narisevan ketjun, mutta koskapa otsikko vastaa kysymystä enemmän kuin passelisti, niin herätellään se henkiin.

Opiskelin ensimmäistä vuotta sairaanhoitajaksi ja haluaisin mielelläni tehdä yhden n. 3 kk harjoittelun/opiskella vaihdossa. Koulullani on laajat vaihto-ohjelmat ja lukuisia yhteistyökouluja eri maissa. Ongelmana on kuitenkin perhe ja pieni lapsi (+ mahdollisesti opiskelujen aikana tuleva pikkusisarus), josta en ole halukas olemaan erossa vaihtoaikaa. Onko kellään kokemuksia perheen ottamisesta mukaan? Asunto tulisi ilmeisesti hankkia vapailta markkinoilta ja hoitaa oleskeluluvat kuntoon (mies olisi lapsen kanssa, joten päivähoitoa tai työlupia ei todennäköisesti tarvittaisi). Vai meneekö ihan mahdottomaksi?

Koulusta luonnollisesti kyselen tarkemmin, kun asia on ajankohtaisempi, omin päin en onnistunut juuri mitään infoa löytämään.

Mun mies (sosionomiopiskelija) on lähdössä Australiaan vaihtoon, ja mä olen lähdössä mukaan, ei ongelmia. :) Just tänä syksynä oli myös miehen koulukaveri (sh-opisk) puolisonsa ja pienen vauvansa kanssa Vietnamissa 3kk eli onnistuu myös lasten kanssa. Varmasti vaatii vähän erilailla järjestelyjä lasten kanssa mut ei todellakaan kannata ainakaan etukäteen luovuttaa vaan ehdottomasti ottaa selvää lisää!

"Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Oon kans alkanut katsella mahdollisia vaihtomaita, kun on kaikki sh-opiskelija tuttavat ja ystävät, jotka kokeneet, niin kovin kehuneet! Afrikassa kuulemma monta kivaa paikkaa ja Thaimaakin vaihtomaista löytyisi.

Ehkä ei kuitenkaan vielä itsellä ihan tän vuoden juttu. Jos katsotaan 2012 syksyllä tai 2013 keväällä uudestaan.:)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Onko ketään, joka olisi ollut vaihdossa/töissä Belgiassa? Itse lähdössä sinne vaihtoon vuoden päästä :)

itse olen ollut Belgiassa, Brysselissä tarkalleen ottaen, vuoden Au Pairina. Siitä tosin on jo n. 5 vuotta aikaa :) En tiedä mihin päin Belgiaa olet menossa, mutta Brysseli on kyllä todella ihana kaupunki. Belgiassa on loppujen lopuksi paljon nähtävää, vaikka se ei kovin suuri olekaan. Brysselissä saa ajan kulumaan kuin siivillä kun koluaa eri kaupunginosia läpi ja shoppailee ja käy Hazelin elokuvateatterissa. Brügge oli minusta erittäin kaunis kaupunki, jossa kävin vuoden aikana useamman kerran ja vein vieraanikin sinne.

Vuotta kauempaa itse en asuisi kyseisessä maassa, vuosi oli riittävä. Ranskankielen taito on todella hyvä juttu, mutta englannillakin pärjää mainiosti ja flaamin kieltä oppii kuin vahingossa jos katsoo tv:tä.

Tällä hetkellä olen itse Walesissa, itse asiassa huomenna työharjoittelun viimeinen päivä (olen sairaanhoitajaopiskelija)! Tulin tänne tammikuussa ja 3kk tulee yhteensä oltua.

Suosittelen kyllä vaihtoon lähtöä, minusta on hieno mahdollisuus nähdä ja kokea kaikkea uutta!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...