Jump to content
MAINOS

Iv- antibioottiletkuston huuhtelu keittiksellä?


Vieras: NannaMaarit

Recommended Posts

Huuhdellaan... Keittistä perään surutta  :nauraa:

Eipähän tarttee miettii paljon potilas saa todellisuudessa lääkettä...

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 55
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus
  • 4 viikkoa myöhemmin...

No vatukko. Vaihdoin duunipaikkaa, erikoisala pysyi samana. Täällä jokainen antibiootti tiputetaan omasta pikku letkustaan joka heitetään roskiin tiputuksen jälkeen, mitään huuhteluita ei harrasteta. Kun oikein pinnistelen nään hyvänä puolena aiemmin tottumaani käytäntöön (aukiolo toisessa letkussa, toisessa antibioottiletku joka huuhdellaan joka ab:n jälkeen) sen, ettei potilaita tuupata täyteen aukiolotiputusta ja he saavat myös vapaammin liikuskella ilman johtoja. Mutta kyllä syö naista juosta yksinään valuvan tipan perässä etteivät kanyylit ehätä mennä tukkoon. Plus ettei tapana ole huuhdella minkään lääkkeen jälkeen edes kolmitiehanan letkua korkkauksen yhteydessä hepariinia infuusion perään tuupattaessa. Minä salaa huuhtelen silti, arkipäivän anarkiaa!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 kuukautta myöhemmin...
Vieras: NannaMaarit

Eli siis letkustoon mahtuu 33ml? Nythän uusimmat Braunin letkustot eivät des tyhjene, joten sinne jää aina tavaraa.

Braunin letkuihin jää väkisin 20ml, mikä on minusta 100ml lääkeannoksen kyseessä ollessa liikaa. Siksi tyrkkäilen stoosina kefuroksiimit ja muut, plus koska olen niin laiska etten jaksa letkutella...

Öh... jos siin säästää aikaa, rahaa ja materiaalikuluja -ja potilaan ei tartte olla piuhoissa kiinni, niin miksi näin ei menetellä yleisesti? Sivuvaikutukset lääkeaineesta tulee nopeemmin/rajummin esille?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Enpä suosittelisi letkustojen huuhtelua,koska se on lisä-infektioreitti.  Mieluummin ilmastointiluukku auki ja lääkkeet lähes viimeistä pisaraa myöten asiakkaaseen.  Letkut kuitenkin pitäisi täyttää uudella antibiootiliuoksella ennen tiputtamista, jos säilyvyys rajattua....

Joo, ei kai nyt sentään lisäriskiä siinä ole kun aseptisesti toimitaan kuitenkin ja välineet ja litkut on kunnossa..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...