Jump to content
MAINOS

Hoitotyön prosessi


Vieras: Ally

Recommended Posts

Haluaisin kiinnostuksesta tietää miten te hoitotyön ammattilaiset käsittelette mielessänne hoitotyön prosessia. Mitä mallia käytätte? Miksi? Miten se toimii arkityössä konkreettisesti?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Prosessi?Hoitotyön? Ai niin, se oli sitä hoito"tieteen" horinaa joka jäi koulun penkille... Enpä ole koskaan käyttänyt malleja kunnon töissä ja hyviksi on suoritukset tähän mennessä arvioitu hoidettujen ja työtovereiden puolesta. Jotenkin tuntuu että mallien "lokeroima" ajattelu surkastuttaa ja vie opettajanhuoneeseen...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ehkä se vähän selkiyttää, mitkä ovat ajankohtaisia asioita tämän potilaan hoidossa, mihin pyritään ja millä keinoin. Arviointia aina kun ehditään. Riippuu taasen työpisteestä kuinka hienoja tarinoita voi kirjoitella.

Opiskellessa tuntui teoriat olevan itsetarkoitus ja ns. soveltaminen todellisuuteen sellainen sivujuonne. Napakkuus, selkeys ovat A ja O.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Älkää sotkeko vellejä ja puuroja sekaisin. Hoitotyön prosessimalli on aivan eri asia kuin hoitotieteellisen teoriat ja niiden perusteella muodostetut mallit. Joku ajattelua jäsentävä juttuhan täytyy olla, mutta mikä se sitten onkaan. Sähköisessä kirjaamisessa sellainen on aivan ollennaista. ...että sillee.

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No siitä sitä huomaa ettei malleja ole tarvinnut lähes 10v. uran aikana.

Kyll jämpti on näin, itsekkin huomaan että työelämässä tulee harvoin mietittyä mitään hoitotyön malleja.

Pyrin hoitamaan potilasta oman "hoitotyön mallin mukaan" ja kirjaan tapahtumat omalla rakkaalla tyylillä. 8)

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo, täytyy yhtyä edelliseen puhujaan. Ainakaan päivystystyössä ja lanssissa ei paljoa hoitotyön prosesseja mietitä, vaan pyritään pitämään potilas hengissä lähinnä lääketieteelliseen tietoon ja malleihin perustuen - tosin mielenterveyden ongelmien puolella lähestymistavoissa ovat hoitotieteen mallit/hoitottyön prosessit ehkä enemmän käytettyjä... Eipä tule mieleen työssä miettiä hoitotyön annettuja malleja - jokainen potilas kun on erilainen ja sillä "intuitiolla" mennään pitkälti eteenpäin, jos tietopohja ei täysin riitä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: hoitopoika

No niin on pakko sittenkin yhtyä keskusteluun viitekehyksestä, Usein ainakin vastaanotto osastolla (suljetulla ) potilaan saavuttua tänne, löytyy prosessi ja viitekehys lääkekaapista.. ja sitten muutaman päivän jälkeen voidaan alkaa miettimään prosessia... Olen huomannut , että yleensä aina on minulla väärä viitekehys kun yritän pitää potilaan hengissä huomiseen asti

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No niin on pakko sittenkin yhtyä keskusteluun viitekehyksestä, Usein ainakin vastaanotto osastolla (suljetulla ) potilaan saavuttua tänne, löytyy prosessi ja viitekehys lääkekaapista.. ja sitten muutaman päivän jälkeen voidaan alkaa miettimään prosessia... Olen huomannut , että yleensä aina on minulla väärä viitekehys kun yritän pitää potilaan hengissä huomiseen asti

eek,pahoja keissejä suljetulla.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...