jpee Posted February 26, 2008 Share Posted February 26, 2008 Aloin miettimään omaa sodanajan sijoitusta. Intistä lähtiessä sanoivat, että ensimmäinen kertaus tulee vuonna 2008. Valmistun sairaanhoitajaksi keväällä 2009. Onko mulla opiskelijana oikeus/velvollisuus ilmoittaa tulevasta ammatista, vai koskeeko tämä vain valmiita sairaanhoitajia, joilla on osoittaa jokin supertärkeä työpaikka. Kysyin viime vuoden puolella esikunnasta maililla tätä asiaa, mutta mitään ei kuulunut. En oikeastaan ihmettele. Jos sairaanhoitajat pakotetaan pakkolailla töihin, tuntuisi oudolta, että tavallisen jääkärin sijoitus ei muuttuisi. Mitä noissa lääkintäpuolen kertauksissa oikeesti tehdään? Kai siellä muutakin on ohjelmassa kuin saunomista ja makkaran paistoa? t. res. Kjääk. Sotilaspoliisi 270 vrk. (Mitä veikkaatte muuttuuko sijoitus, jahka valmistun) Link to comment Share on other sites More sharing options...
holbs Posted February 27, 2008 Share Posted February 27, 2008 Saisivat kyl munki sijoituksen muuttaa... ainakin jos kertauksiin mut haluavat :) t: puolilla aamuilla kotiutunut jääkäri EKG NERD Link to comment Share on other sites More sharing options...
jallu Posted February 27, 2008 Share Posted February 27, 2008 kertauksissa pääsin vilaseen kantakorttiani- sen mukaan olin ilmavoimien kokki. kertaamass olin ivk'ssa lääkintämiehenä ja varusmiespalveluksen suoritin aikoinaan rannikkopatteristossa. Kertausharjoituksista valtaosan istuin kenttäkeittiöllä, kun ei ollut muutakaan tekemistä. siitäkö virhe? Link to comment Share on other sites More sharing options...
OldOne Posted February 27, 2008 Share Posted February 27, 2008 Keitit ilmeisesti kertauksissa niin hyvää soppaa ;D Link to comment Share on other sites More sharing options...
jallu Posted February 27, 2008 Share Posted February 27, 2008 kyllä se katteluun jäi! haettiin tosin hihasta pitäen ilmoittautumisjonosta mittaan verenpaineita ja kun itse pääsi hakeen varusteita, niin jäljellä oli 45 kumisaappaat 41 jalkaan - onneksi ei tarvinnut rämpiä kuin kork. 100 m sinne köksälle. meinas muuten tulla makuuhaavoja niissä kertauksissa ;D Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpee Posted July 6, 2008 Share Posted July 6, 2008 Kertauskutsu tuli postissa. Soitin kertausupseerille esitin asiani, ja sain kuulla että aselaji ei ainakaan sh.opiskelijalla muutu mihinkään ja menen normaalisti kertaamaan. Ihan kiva lähteä kattomaan inttikavereita ja verestelee. Koulussakin itsenäisen opiskelun viikko. Kertauskäskyssä luki ammattina postimies ja tehtävänä rkmies.:D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misrec Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 Samaa asiaa oon JPee:n kans miettiny. Muuttuukohan sijoitus kun valmistun sairaanhoitajaks? Olin Spol-Jääkärinä kans, 270vrk. Ja vielä sain sellasen "erityis"koulutuksenki...C-kuskin nakki napsahti. Vaikuttaakohan seki asiaan...ku joukkueessa kolme c-kuskia, 1/ryhmä. Jaa-a....luulis noita kuskeja olevan tosin helpompi löytää ku sairaahoitajia?..tiiä sitte. "Peace is an illusion, you merely haven't yet seen what is trying to kill you." Link to comment Share on other sites More sharing options...
Söppe Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 Kannattaa kysäistä mitä maakuntajoukoissa on tarjolla. Itse pienen kirjeenvaihtosodankäyntioperaation jälkeen sain vaihdettua oman kriisiajan sijoituksen maakuntajoukkoihin ja hommaan johon halusin. Ei tässä kädestä suuhun elämisessä haittaa muu kuin tuo käden pienuus ja suun suuruus. Mutta kutsumusta löytyy! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jio Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 Kannattaa alkaa sivariksi ja unohtaa koko juttu. My brain is stuck from shooting glue I'm not sorry for the things I do Carbona not glue Link to comment Share on other sites More sharing options...
mca Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 ..jos se miinaharavan rooli kiinnostaa... No one dies a virgin, Life screws us all Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jio Posted September 18, 2008 Share Posted September 18, 2008 ..jos se miinaharavan rooli kiinnostaa... -Se on tärkeä homma sekin. Jos täältä lasaretin äärestä moiseen ehtiikään. Eiköhän teitä päähän ammuttuja tai miinaan polkeneita piisaa ruuhkaksi asti. My brain is stuck from shooting glue I'm not sorry for the things I do Carbona not glue Link to comment Share on other sites More sharing options...
pile Posted September 18, 2008 Share Posted September 18, 2008 Kannattaa alkaa sivariksi ja unohtaa koko juttu. Ja letittää tukka. No comments Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jio Posted September 18, 2008 Share Posted September 18, 2008 Kannattaa alkaa sivariksi ja unohtaa koko juttu. Ja letittää tukka. -Näyttäs olevan toi rasta-vaihtoehto yleisempi kuitenkin sivareilla. Tietty jos tykkää mielummin katsella lettipäisiä poikia niin... Makuja kun on monenlaisia meillä. My brain is stuck from shooting glue I'm not sorry for the things I do Carbona not glue Link to comment Share on other sites More sharing options...
janispetke Posted September 18, 2008 Share Posted September 18, 2008 SUojelukoulusta kehuivat et n. kahden vuoden välein kertaamaan ja nyt kahdesti oon kävässy moikkaamassa inttikaverei. Toinen kertaus tuli kv reissun jälkeen puolen vuoden sisään. sen jälkeen ei pihaustakaan. Tosin nyt budjailen ulukomailla joten eivät kai hirmu usein tänne lähettele kutsuja. Yhet kertaukset aattelin vielä katella ko ylensivät ryhmän johtajaks. Oma koulutus oli "oman toimen ohella" lääkintämies, mut kertauksissa ei tietoakaan ollu lääkintä hommista. Kv hommissa kans oman toimen ohella lääkintämiehenä ja campin vpk hommissa tavan vartiojääkäriä palkkaluokkaa paremmalla liksalla c",) -J- Se joka viimeksi nauraa, se hitaimmin hiffaa... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne Posted September 18, 2008 Share Posted September 18, 2008 Kannattaa alkaa sivariksi ja unohtaa koko juttu. Näin olen toiminut, tosin firman joustamattomuuden pakottamana, mutta eipä ole harmittanut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.