Jump to content
MAINOS

Aselajin vaihto


sh_op

Recommended Posts

Aloin miettimään omaa sodanajan sijoitusta. Intistä lähtiessä sanoivat, että ensimmäinen kertaus tulee vuonna 2008. Valmistun sairaanhoitajaksi keväällä 2009. Onko mulla opiskelijana oikeus/velvollisuus ilmoittaa tulevasta ammatista, vai koskeeko tämä vain valmiita sairaanhoitajia, joilla on osoittaa jokin supertärkeä työpaikka. Kysyin viime vuoden puolella esikunnasta maililla tätä asiaa, mutta mitään ei kuulunut. En oikeastaan ihmettele.

Jos sairaanhoitajat pakotetaan pakkolailla töihin, tuntuisi oudolta, että tavallisen jääkärin sijoitus ei muuttuisi. Mitä noissa lääkintäpuolen kertauksissa oikeesti tehdään? Kai siellä muutakin on ohjelmassa kuin saunomista ja makkaran paistoa?

t. res. Kjääk. Sotilaspoliisi 270 vrk. (Mitä veikkaatte muuttuuko sijoitus, jahka valmistun)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 64
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

kertauksissa pääsin vilaseen kantakorttiani- sen mukaan olin ilmavoimien kokki. kertaamass olin ivk'ssa lääkintämiehenä ja varusmiespalveluksen suoritin aikoinaan rannikkopatteristossa. Kertausharjoituksista valtaosan istuin kenttäkeittiöllä, kun ei ollut muutakaan tekemistä. siitäkö virhe?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

kyllä se katteluun jäi! haettiin tosin hihasta pitäen ilmoittautumisjonosta mittaan verenpaineita ja kun itse pääsi hakeen varusteita, niin jäljellä oli 45 kumisaappaat 41 jalkaan - onneksi ei tarvinnut rämpiä kuin kork. 100 m sinne köksälle. meinas muuten tulla makuuhaavoja niissä kertauksissa ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 kuukautta myöhemmin...

Kertauskutsu tuli postissa. Soitin kertausupseerille esitin asiani, ja sain kuulla että aselaji ei ainakaan sh.opiskelijalla muutu mihinkään ja menen normaalisti kertaamaan. Ihan kiva lähteä kattomaan inttikavereita ja verestelee. Koulussakin itsenäisen opiskelun viikko. Kertauskäskyssä luki ammattina postimies ja tehtävänä rkmies.:D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Samaa asiaa oon JPee:n kans miettiny. Muuttuukohan sijoitus kun valmistun sairaanhoitajaks?

Olin Spol-Jääkärinä kans, 270vrk. Ja vielä sain sellasen "erityis"koulutuksenki...C-kuskin nakki napsahti. Vaikuttaakohan seki asiaan...ku joukkueessa kolme c-kuskia, 1/ryhmä. Jaa-a....luulis noita kuskeja olevan tosin helpompi löytää ku sairaahoitajia?..tiiä sitte.

"Peace is an illusion, you merely haven't yet seen what is trying to kill you."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kannattaa kysäistä mitä maakuntajoukoissa on tarjolla. Itse pienen kirjeenvaihtosodankäyntioperaation jälkeen sain vaihdettua oman kriisiajan sijoituksen maakuntajoukkoihin ja hommaan johon halusin.

Ei tässä kädestä suuhun elämisessä haittaa muu kuin tuo käden pienuus ja suun suuruus. Mutta kutsumusta löytyy!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kannattaa alkaa sivariksi ja unohtaa koko juttu.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

..jos se miinaharavan rooli kiinnostaa...

-Se on tärkeä homma sekin. Jos täältä lasaretin äärestä moiseen ehtiikään. Eiköhän teitä päähän ammuttuja tai miinaan polkeneita piisaa ruuhkaksi asti.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kannattaa alkaa sivariksi ja unohtaa koko juttu.

Ja letittää tukka.

-Näyttäs olevan toi rasta-vaihtoehto yleisempi kuitenkin sivareilla.

Tietty jos tykkää mielummin katsella lettipäisiä poikia niin... Makuja kun on monenlaisia meillä.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

SUojelukoulusta kehuivat et n. kahden vuoden välein kertaamaan ja nyt kahdesti oon kävässy moikkaamassa inttikaverei. Toinen kertaus tuli kv reissun jälkeen puolen vuoden sisään. sen jälkeen ei pihaustakaan. Tosin nyt budjailen ulukomailla joten eivät kai hirmu usein tänne lähettele kutsuja. Yhet kertaukset aattelin vielä katella ko ylensivät ryhmän johtajaks.

Oma koulutus oli "oman toimen ohella" lääkintämies, mut kertauksissa ei tietoakaan ollu lääkintä hommista. Kv hommissa kans oman toimen  ohella lääkintämiehenä ja campin vpk hommissa tavan vartiojääkäriä palkkaluokkaa paremmalla liksalla c",)

-J-

Se joka viimeksi nauraa, se hitaimmin hiffaa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kannattaa alkaa sivariksi ja unohtaa koko juttu.

Näin olen toiminut, tosin firman joustamattomuuden pakottamana, mutta eipä ole harmittanut.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...