Jump to content
MAINOS

Aselajin vaihto


sh_op

Recommended Posts

Onko kellään tietoa, että miten saisi aselajin ja siten sodanajan sijoituksen muutettua. Armeija tuli käytyä tykistössä (res. kers.), jonka jälkeen myöhemmin vasta alkoivat sairaanhoitaja opinnot. Luulisi että siitä hyötysivät kaikki, jos pääsisi johonkin vapaaehtoiseen muuntokoulutukseen tms, että kertausharjoituksissa pääsis tekemään oman alan hommia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 64
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Marssi sotilasläänisi esikuntaan ja esitä asiasi. Siirto joko onnistuu tai sitten ei - joillakin on onnistunut. Muista ottaa henkkarit mukaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vapaaehtoisharjoitusten ja -kurssien kautta on mahdollista muuttaa sijoitusta ja tehtävää. Perustettavissa maakuntajoukoissa on myös mahdollista hakeutua esim. lääkintätehtäviin.

I´m not sure what´s wrong... But it´s probably your fault

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Riippuu paljon mihin hommiin sinut on sijoitettu alkuperäisessä yksikössäsi. Jos olet nakitettuna erikoishommiin, siirto on mahdollista kun täytät 35 koska silloin sijoitus harkitaan uudestaan. Ennen tätä sangen epätodennäköistä. Jos olet hommissa mihin ei ole tarvinnut varusmiesaikana erikoiskoulutusta, niin silloin siirto on mahdollista jos PV siitä hyötyy. Ja jos menet valmistumisen jälkeen kenttäsairaanhoitajaksi niin varmasti sijoitus muuttuu.

Ei tässä kädestä suuhun elämisessä haittaa muu kuin tuo käden pienuus ja suun suuruus. Mutta kutsumusta löytyy!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Huom ! Vaikka esikunnassa luvataan sinulle aselajin vaihto, niin sittenkin sinut saatetaan nakittaa kertausharjoituksiin alkuperäisen tehtäväsi mukaisesti. Näin tehtiin ainakin minulle....tosin tästä suivaantuneena palautin passin esikuntaan muutamaa päivää ennen harjoituksen alkua. Pääsin sitten viikoksi Kiuruveden palolaitokselle tekemään korvaavia suoritteita eli juomaan kaljaa,pelaamaan korttia ja kuuntelemaan valikoituja kohtia SPR:n ensihoito-oppaasta.

Työn orjat sorron yöstä nouskaa..maan ääriin kuuluu KUTSUMUS ?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä yritin kertauksissa päästä lääkintäpuolelle, alussa lupasivat, mutta ei se sitten onnistunutkaan. Tosin kun katselin niitten hommia niin ihan hyvä niin. Kertaamassa oli myös kaveri joka testaili Paseja työkseen. Yritti päästä pasi kuskiksi, ei onnistunut.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo aselajin vaihto onnistuu myös kun tulee kutsu kertaukseen. Niin hyvissä ajoin ilmoittaa kertaustoimistoon että on saikkuri ja haluaa lääkintäjoukkoihin sijoutuksen, niin kerkivät muuttaa sijoitusta sulla.

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itsellä aselaji vaihtui nopeasti kun sotilasläänin esikunnassa kerroin olevani nykyään terveydenhuoltoalalla. Kertauskutsu lääkintäpuolelle kolahti postiin myöhemmin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä yritin kertauksissa päästä lääkintäpuolelle, alussa lupasivat, mutta ei se sitten onnistunutkaan. Tosin kun katselin niitten hommia niin ihan hyvä niin.

Taitaa olla eri kertauksissa vähän erilainen meininki. Itsellä kohtuullisen hyvät kokemukset kertaamisista lääkintäpuolella.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itsellä aselaji vaihtui nopeasti kun sotilasläänin esikunnassa kerroin olevani nykyään terveydenhuoltoalalla. Kertauskutsu lääkintäpuolelle kolahti postiin myöhemmin.

Minulle todettiin oman sotilasläänin esikunnasta, että koska olen ensihoito-organisaation palveluksessa, minua ei voida ottaa kertaamaan. Ja tämä oli itseasiassa, kun olin vielä leikkurissa hommissa, eli tällä hetkellä vielä vähemmän ilmeisesti kelpaan, kun olen lanssissa.

God save the king - cause no-one else will!

- Black Adder

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minulle todettiin oman sotilasläänin esikunnasta, että koska olen ensihoito-organisaation palveluksessa, minua ei voida ottaa kertaamaan.

Sodanajan sijoitukseen vaikuttaa todellakin pv:ssa saadun koulutuksen lisäksi nykyinen työpaikka.

Täytyyhän kriisin aikana normaali palopuoli ja saku toimia siviilipuolellakin. Niinpä esim. palolaitokset neuvotteluissa varaavat tietyn määrän henkilöstöä omiin toimintoihinsa. Niinpä brankkarin sodanajan sijoitus voi olla vaikkapa Kallion asema.

Sotilaslääniin yhteyksissä ollessa kannattaa olla aktiivinen ja kysellä muutama kerta perään onko sijoitusta vaihdettu. Ja tietysti sotilasläänille voi esittää pyynnön päästä kertausharjoituksiin lääkinnän puolelle, joskus onnistuu, joskus ei.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sodanajan sijoitukseen vaikuttaa todellakin pv:ssa saadun koulutuksen lisäksi nykyinen työpaikka.

Täytyyhän kriisin aikana normaali palopuoli ja saku toimia siviilipuolellakin. Niinpä esim. palolaitokset neuvotteluissa varaavat tietyn määrän henkilöstöä omiin toimintoihinsa. Niinpä brankkarin sodanajan sijoitus voi olla vaikkapa Kallion asema.

Sotilaslääniin yhteyksissä ollessa kannattaa olla aktiivinen ja kysellä muutama kerta perään onko sijoitusta vaihdettu. Ja tietysti sotilasläänille voi esittää pyynnön päästä kertausharjoituksiin lääkinnän puolelle, joskus onnistuu, joskus ei.

Joo, niinhän minä teinkin, mutta sijoitusupseeri sanoi, ettei minua voida ottaa kertaamaan, kun olen ensihoito-organisaatiossa töissä. Hankaloittaa vain vähän rauhanturvaajaksi pääsemistä, kun varusmiespalveluksen loppupuolella olin kintun takia pitkään VMTL.

God save the king - cause no-one else will!

- Black Adder

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse sakussa töissä ja viellä harrastuspuolella vepari. Kolme kertaa mitä itse tiedän ovat yrittäneet saada minua VSS puolelle varattua mutta ei onnistu. Syy: sijoitettuna erikoisjoukkoihin.

Jos ei tule kutsua kertauksiin, menkää Maanpuolustuskoulutuksen kursseille. Viikonlopun kestäviä minikertauksia. Ihan mukavaa jos sattuu hyvä porukka.

www.mpkry.fi on nettiosoite.

Ei tässä kädestä suuhun elämisessä haittaa muu kuin tuo käden pienuus ja suun suuruus. Mutta kutsumusta löytyy!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos vinkeistä. Kävin esikunnassa ja esitin asiani, johon suhtauduttiin varsin suopeasti. Kyselivät vain, että missä olen tällä hetkellä töissä, sillä sairaaloihin tarvitaan henkilökuntaa myös sodanaikana ym. kriisitilanteissa.

Eli niillä puheilla lupasivat seuraavat kertausharjoitukset sitten lääkintäpuolelle, saa nähdä kuinka käy.  Tosin sanoivat, että edessä on pari laihaa vuotta jolloin kertauksia ei tulla järjestämään. Sopii minulle enemmän kuin hyvin ;D

Lisäksi suositeltiin, että kannattaa osallistua vapaaehtoiseen maanpuolustuskoulutukseen, joissa järjestetään lääkintämies kursseja.

Onko ko. kursseihin joku osallistunut, mitä siellä tehdään, ja onko ollut mukavaa/hyödyllistä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo aselajin vaihto onnistuu myös kun tulee kutsu kertaukseen. Niin hyvissä ajoin ilmoittaa kertaustoimistoon että on saikkuri ja haluaa lääkintäjoukkoihin sijoutuksen, niin kerkivät muuttaa sijoitusta sulla.

Uuh, kertauskutsu pamahti postista! Pääsee talvella telttaileen. Pitänee vaan soittaa nyt sinne että oisko hoitohommia tarjolla.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo aselajin vaihto onnistuu myös kun tulee kutsu kertaukseen. Niin hyvissä ajoin ilmoittaa kertaustoimistoon että on saikkuri ja haluaa lääkintäjoukkoihin sijoutuksen, niin kerkivät muuttaa sijoitusta sulla.

Uuh, kertauskutsu pamahti postista! Pääsee talvella telttaileen. Pitänee vaan soittaa nyt sinne että oisko hoitohommia tarjolla.

Sillee,  :) nyt vain yhteys mahd nopeasti esikuntaan esittämään toiveen siirrostä lääkintäpuolelle.

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Uuh, kertauskutsu pamahti postista! Pääsee talvella telttaileen. Pitänee vaan soittaa nyt sinne että oisko hoitohommia tarjolla.

Kauanko meni intistä pääsemisen jälkeen, et tuli kutsu?

Ekan olin vapaaehtoisesti ja toinen tuli 6 vuoden päästä ja lupasivat ettei seuraavaa tule :)

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Uuh, kertauskutsu pamahti postista! Pääsee talvella telttaileen. Pitänee vaan soittaa nyt sinne että oisko hoitohommia tarjolla.

Kauanko meni intistä pääsemisen jälkeen, et tuli kutsu?

Ekan olin vapaaehtoisesti ja toinen tuli 6 vuoden päästä ja lupasivat ettei seuraavaa tule 8)

Mitäs tästä ny tulee... Yheksän vuotta. :)

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kauanko meni intistä pääsemisen jälkeen, et tuli kutsu?

-Vuosi ja kk.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Uuh, kertauskutsu pamahti postista! Pääsee talvella telttaileen. Pitänee vaan soittaa nyt sinne että oisko hoitohommia tarjolla.

Kauanko meni intistä pääsemisen jälkeen, et tuli kutsu?

Ekan olin vapaaehtoisesti ja toinen tuli 6 vuoden päästä ja lupasivat ettei seuraavaa tule ;)

Mitäs tästä ny tulee... Yheksän vuotta. ;D

Samoin mulla meni yhdeksän vuotta. Ja nyt alkaa jo olemaan siinä iässä ettei enää ole suurta pelkoa kutsusta.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kauanko meni intistä pääsemisen jälkeen, et tuli kutsu?

Itselläni meni noin vajaat parisen vuotta kun tuli kutsu takaisin palvelukseen. :happy: 

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itselläni meni noin vajaat parisen vuotta kun tuli kutsu takaisin palvelukseen. :happy: 

Sä oletkin etulinjan miäs ja taistelun tahto vankkumaton  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sä oletkin etulinjan miäs ja taistelun tahto vankkumaton  ;D

-Mulla ne vissiin tahtoivat kohottaa sitä kun heti vuoden jälkeen takaisin halusivat.. Tuli kyl verenmaku suuhun.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...