Guest Villasukka74 Posted October 3, 2018 Share Posted October 3, 2018 Sain juuri kenkää työpaikasta, koska en pysty tekemään yövuoroja terveydellisistä syistä. Lääkärin todistus on. Sanoin kuulemistilaisuudessa, että eihän sairauden vuoksi voi irtisanoa koeajallakaan, se on syrjintää. Esimiehen peruste oli, että tämä on 3-vuorotyö ja siihen on työsopimus allekirjoitettu. Ei mitään neuvottelun varaa. Olen ihan puulla päähän lyöty. Voiko näin toimia? Huomenna soitan liittoon... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Liitto puolellamme Posted October 4, 2018 Share Posted October 4, 2018 No soita. Ilmeisesti et ollut haastattelussa kertonut ihan kaikkea. Koeaika on juuri siksi olemassa. Älä pety Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kyl määki Turuus Posted October 4, 2018 Share Posted October 4, 2018 Jos työsopimuksessa lukee 3-vuorotyö ja olet allekirjoittanut sen tietäen, ettet voi yötyötä tehdä, niin kuka on silloin toiminut väärin? Meillä ei kolmivuoroon palkata, jos on tiedossa ettei yötyötä voi tehdä, sijaiseksi voi päästä kyllä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Villasukka74 Posted October 4, 2018 Share Posted October 4, 2018 Haastattelussa ja allekirjoitushetkellä olin valmis tekemään 3-vuorotyötä. Nyt 3 kk kuluttua terveystarkastuksessa lääkäriltä kielto yövuoroihin ja yritän tässä itsekkin tajuta sen, että en enää pysty öitä tekemään. Työkavereista moni olisi halunnut tehdä mun yöt. Yli 10 vuotta 3-vuorotyötä takana. Tilanteet voi näköjään muuttua, kun ikää tulee.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kunkku Posted October 4, 2018 Share Posted October 4, 2018 Meillä on väännetty tästä samasta ja kenkää annettu jos koeajalla on selvinnyt ettei yövuoroja pysty tekemään. Tämä siitäkin huolimatta, että yövuoroja ei edes riitä kaikille sitä 1-2 per kolmen viikon lista... Puhumattakaan että riittäisi jos halukkaat saisivat tehdä niin paljon kun haluaisivat. Jotain kummallista vallankäyttöä tuo on, jota en käsitä. Ehkä kannattaa se työpaikka muutenkin etsiä muualta jos johto haluaa asiat näin hoitaa, niin eiköhän ongelmia ole muitakin ihan liiaksi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.