Jump to content
MAINOS

Irtisanominen koeajalla


Vieras: Villasukka74

Recommended Posts

Vieras: Villasukka74

Sain juuri kenkää työpaikasta, koska en pysty tekemään yövuoroja terveydellisistä syistä. Lääkärin todistus on. Sanoin kuulemistilaisuudessa, että eihän sairauden vuoksi voi irtisanoa koeajallakaan, se on syrjintää. Esimiehen peruste oli, että tämä on 3-vuorotyö ja siihen on työsopimus allekirjoitettu. Ei mitään neuvottelun varaa. Olen ihan puulla päähän lyöty. Voiko näin toimia? Huomenna soitan liittoon... 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
Vieras: Liitto puolellamme

No soita. Ilmeisesti et ollut haastattelussa kertonut ihan kaikkea. Koeaika on juuri siksi olemassa.  Älä pety 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: kyl määki Turuus

Jos työsopimuksessa lukee 3-vuorotyö ja olet allekirjoittanut sen tietäen, ettet voi yötyötä tehdä, niin kuka on silloin toiminut väärin? Meillä ei kolmivuoroon palkata, jos on tiedossa ettei yötyötä voi tehdä, sijaiseksi voi päästä kyllä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Villasukka74

Haastattelussa ja allekirjoitushetkellä olin valmis tekemään 3-vuorotyötä. Nyt 3 kk kuluttua terveystarkastuksessa lääkäriltä kielto yövuoroihin ja yritän tässä itsekkin tajuta sen, että en enää pysty öitä tekemään. Työkavereista moni olisi halunnut tehdä mun yöt.  Yli 10 vuotta 3-vuorotyötä takana. Tilanteet voi näköjään muuttua, kun ikää tulee.... 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä on väännetty tästä samasta ja kenkää annettu jos koeajalla on selvinnyt ettei yövuoroja pysty tekemään. Tämä siitäkin huolimatta, että yövuoroja ei edes riitä kaikille sitä 1-2 per kolmen viikon lista... Puhumattakaan että riittäisi jos halukkaat saisivat tehdä niin paljon kun haluaisivat.

Jotain kummallista vallankäyttöä tuo on, jota en käsitä. Ehkä kannattaa se työpaikka muutenkin etsiä muualta jos johto haluaa asiat näin hoitaa, niin eiköhän ongelmia ole muitakin ihan liiaksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...