Jump to content
MAINOS

Lasten ja nuorten hoitotyön harjoittelu - päiväkodissa?


petraa

Recommended Posts

Meidän koulussa oli oma valinta, suorittaako ekan harjoittelun päiväkodissa vai vanhainkodissa. Muutama kehitysvammapaikka oli myös tarjolla.

Sinänsä aika erikoista jos tuo pk-harjoittelu on kaikilla, minusta ainakin olisi ollut vähän kummallista mennä työharjoitteluun päiväkotiin kun oma napero on sellaisessa jo isojen ryhmässä, ja jo omaa lasta ennen on tullut hoidettua pitkiäkin aikoja 1vrk-8v lapsiam parhaimmillaan viittä kerralla...

Meidän koulussa ainakin olen huomannut sen, että omalla aktiivisuudella saa tosiaankin paljon aikaan, ja harjoittelupaikkojakin on saanut varata hiukan "varsinaisen alan" vierestä, jos perustelut ovat olleet hyvät ja mietityt, ja syy omaa oppimista tukeva. Kaikissa kouluissa ei tietysti näin ole.

Ja niin vielä: minulla on kyllä ollut sh joka paikassa ohjaajana, mutta täytyy sanoa että kahdessa ensimmäisessä (vanhainkoti+vuodeosasto) olisin saanut samat opit ihan lähihoitajan matkassa. Ekassa harjoittelussa en ohjaajaani kovin usein nähnyt, mutta sain kiitettävästi nähdä erilaisia työtapoja ja perushoito on kyllä aika vahvoilla (asiaan voi olla vaikutusta myös työllä..). Samaten vedin hihasta lääkäriä, fysioterapeuttia tai ihan ketä nyt vaan satuin näkemään jolta ajattelin heruvan jotain hyödyllistä oppia. Eli ei harjoittelussa ohjaajankaan kanssa ihan symbioosissa kannata elää :(

Nokka kohti uusia tuulia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 53
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Itselläni on Terveyden Edistämisen Perusteissa tulossa harjoittelujakso, jonka voi suorittaa esim. päiväkodissa.

Minun onnekseni harjoittelun voi tehdä myös muualla(esim. fysioterapian puoli yms.), sillä olen ollut neljä viikkoa päiväkodissa ja antanut näytöt siellä(Lh-koulutus) ja totesin ettei se ole minun paikkani. Tulen kyllä lasten kanssa hyvin toimeen ja lähipiiristä löytyy paljonkin lapsiperheitä, muttä päiväkoti ei vain ole minun hommani. Arvostan kyllä todella paljon niitä, jotka jaksavat tehdä sellaista työtä.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minusta on outoa laittaa sh opiskelija päiväkotiin, koska eihän siellä ole sh ohjaajana. Mulla ainakin lh koulutuksessa oli vaatimus, että ohjaaja on itse lh, jotta tietää mistä suunnilleen hommassa on kyse.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Noniin ja paluu aiheeseen!

Harjottelu ja kurssit siis hyväksytysti suoritettu. Harjottelu sinänsä meni lapsien kanssa ihan ok, naperot oli ihan symppiksiä, mutta päiväkodin henkilökunta ei niin positiivisesti yllättänyt. Kuitenkaan näin jälkikäteenkään katsottuna harjoittelu tuolla päiväkodissa ei sinänsä ollut mitenkään erityisen "viihdyttävä", jos näin voisi edes sanoa. Samat jutut päivästä toiseen..

Näkihän siellä lasten päivärytmiä ja kuinka sen ikäiset nappulat käyttäytyy, jne. Ihan kivaa mutta ei mitenkään maata mullistavaa. Jotain jäi käteenkin, ja harjoittelusta ja lasten ja nuorten terveydenhoitotyön kursseista molemmista arvio H4.  :happy:

Lastentarhassa olin lh opintojen aikana harjoittelussa ja kyllästyin heti tuohon "joka päivä sama päivärytmi" touhuun. Kun pääsin kehitysvammaisten lasten pariin töihin, huomasin, et se oli se mun juttu. Paljon haasteellisempaa mielestäni :) Tosin, nyt jo taas uudet tuulet mielessä...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minusta on outoa laittaa sh opiskelija päiväkotiin, koska eihän siellä ole sh ohjaajana. Mulla ainakin lh koulutuksessa oli vaatimus, että ohjaaja on itse lh, jotta tietää mistä suunnilleen hommassa on kyse.

Niinhän sitä luulis ja mielestäni olisi just asiallista, et lh opiskelijalla lh ohjaaja ja sh opiskelijalla sh ohjaajana. Eipä vaan mulla ollut ekassa sh-harjoittelussa sh ohjaajaa :/ Tosin moni muukin juttu oli harjoittelupaikassa pielessä... mutta jos ammatillista kehittymistä pitäisi tapahtua, ilman muuta ohjaaja tulisi olla saman koulutuksen omaava mitä opiskelija opiskelee - tavallaan esikuva :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei ei. Entisellä osastollani laitettiin aina sh-opiskelijoille ohjaajiksi sh+lastenhoitaja jos mahdollista. Kuka muu kuin vanha ja kokenut lastenhoitaja paremmin osaa opettaa lastenhoitotyön perustaitoja, joita varten sinne harjoitteluun kai ensisijaisesti tullaan, siis perusjaksolle. Suuntaavillakin valittiin ohjaajat vähän opiskelijan taustan mukaan, koska suuntaavilla oleva ei ole välttämättä ollut vielä lastenosastolla lainkaan siihen mennessä, vaan esim. juuri päiväkodissa tai ei missään lastenhoitotyössä. Perusasiat hyvästi haltuun ja sen jälkeen voidaan ruveta katselemaan sh:n hommia. Eikä ne sitäpaitsi eroa aikuisten toimenpiteistä juuri mitenkään: samoja lääkkeita (pienemmät annokset vaan), katetrointeja, haavanhoitoja...

Opiskelijoiden on ilmeisesti vaikea hyväksyä sitä, että lastenhoitotyössä kaikki lähtee siitä, että osataan olla lasten kanssa. Siksi päiväkoti ei ole ollenkaan hassumpi harjoittelupaikka. Temput ja hoitotyö tulee sitten siihen päälle.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juu mä huomaan että aika usein opiskelijat takertuu noihin titteleihin. Totuus ja käytäntö on kuitenkin se esimerkiksi omalla alallani psykiatrian puolella, että parikymmentä vuotta työtä tehnyt mielenterveyshoitaja osaa huomattavasti enemmän kuin pari vuotta sitten valmistunut sairaanhoitaja. Työ tekijäänsä opettaa

- elämä on asenne kysymys -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Se voiko sh tehdä harjoittelunsa päiväkodissa riippuu suuresti opiskelijan omista lähtökohdista. Opiskelin ryhmässä jossa monella oli jo omia lapsia, muutamalla oli jo kokemusta työstä lastenhoidonparista, tällöin päiväkoti voi tarjota vain vähän uutta opittavaa, joillekin tuskin mitään. Kuten kerroin tein ky. harjoittelun päiväkodissa ja ohjaanani siellä oli ylipiston käynyt lastentarhaopettaja, joten hänen työmetodinsa pohjautuivat tutkittuun tietoon, poikkitieteellinen jakso siis oli kyseessä. Millään muulla kentällä ei ohjaajanani tämän jälkeen ollut kuin sh:ta. Ja niille jotka tietävät suuntautuvansa jollekin muulle alueelle missä päiväkotiharjoittelusta ei ole ehkä suuremmin hyötyä tulisi saada tehdä harjoittelunsa paikoissa missä he katsovat jotain saavansa tulevaan suuntautumiseen nähden. Ja voisitteko ajatella että lastenlääkäri urasta haaveileva lääkisläinen tekisi harjoittelunsa päiväkodissa? 

Ja jos ajattelee yleisesti mitä keskusteluja täällä ollaan ollaan käyty mm. vastavalmistuneiden sairaanhoitajien taidosta kentälle tullessaan, siitä  että koulutus ei anna tarpeeksi jotta vastavalmistunut voisi heti alusta pärjätä kentällä huonosta koulutuksesta johtuen. Olisikohan osasyy se että he eivät ole saaneet alan harjoittelupaikkoja? Kouluhan ei opiskelijan valmituttua ole vastuussa hänen tekemistään virheistä, niistä saa sh vastata ihan itse. Ja tietenkin alan myös miettimään sitä, tuleeko sh:n päiväkotiharjoittelu koululle halvemmaksi kuin sairaalaharjoittelu?

Juu mä huomaan että aika usein opiskelijat takertuu noihin titteleihin. Totuus ja käytäntö on kuitenkin se esimerkiksi omalla alallani psykiatrian puolella, että parikymmentä vuotta työtä tehnyt mielenterveyshoitaja osaa huomattavasti enemmän kuin pari vuotta sitten valmistunut sairaanhoitaja. Työ tekijäänsä opettaa

Kyllä me takerrutaan varmasti enemmän "titteleihin". Lainsäädäntö on jo kiristynyt huomattavasti Ruotsissa sairaanhoitajan henkilökohtaisesta vastuusta ja tulee luultavasti kiristymään myös Suomessa, tällöin kaikki eivät voi tehdä kaikkia hommia vaan jokaisella on oma tarkkaan määrätty/harkittu paikkansa työyhteisössä josta he myös vastaavat. Ja eihän sitä opi kuin töitä tekemällä ja onhan se myös niin että jos ei joka vuosi tulisi ulos uusia sh:ta uusilla tiedoilla kehitys kentällä pysähtyisi.(sain eilen kovan läksytyksen sh.opisk. staasaamisesta ja käden pumppaamisesta verikokeen otossa ja sen vaikutuksista tuloksiin, uusin tutkimus sanoo ihan toista kuin mä 2000-luvun alussa koulussa opin...:nauraa:, täytyy granskata tutkimus läpi ja katsoa täyttääkö se tieteellisen tutkimuksen kriteerit vai onko vaan suuntaa antava ja odottaa että asiasta julkaistaan oikea tutkimus)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä mekin käytiin kultaisella 80-luvulla harjoittelemassa päiväkodissa, tosin vain 5 pv. Perusteltiin että pitää tietää miltä terve lapsi näyttää. Ilman sitä harjoitusta tuskin olisin koskaan tullut näkemään tervettä lasta.  ;D

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Mulla oli jossain olla joku muu ohjaajana kuin lähihoitaja. Henkilöllä ei ollut mun koulutuksesta ja tavoitteista hajuakaan, kun itse taisi olla lukion käynyt sairaanhoitaja. Opettajakin myöhemmin huomasi, että ongelmia tuli, koska hän oli niin henkene ja vereen sh eikä ollut edes kyllä kovin innokas ohjaamaan lh opiskelijaa  :-

Mä en itse myöskään menisi enää päiväkotiin, koska itkua välillä teki mieli vääntää niiden minuutti aikataulujen takia. Ei ole mun juttu tehdä joka päivä samaa hommaa tietty aika ja kaikki samassa järjestyksessä. Koko ajan vielä pitää jaksaa olla esimerkkinä. Päiväkodissa oltava sellaiset ihmiset, jotka aidosti välittää ja antaa hyvää mallia lapsille.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

Eihän päiväkodeissa edes ole minkäännäköisiä hoitsuja.

Ei musta mitään sosiaalitanttaa tuu, lastentarhanhjaajasta puhumattakaan!

Sori ny, mutta päiväkodissa, jossa on kolme hoitajaa, on näistä kolmesta aina yksi lähihoitaja ja kaksi muuta sitten esim lastentarhaopettajaa. Vai ettei minkäänlaista hoitsua..ketkäs niitä lapsia sitten hoitaa..?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 6 kuukautta myöhemmin...

Meillä tulossa tuo lasten harjoittelu - 2 vkoa "terveen lapsen harjoittelua" (-> mistä voit tietää onko lapsi sairas jos et tiedä millainen on terve lapsi...karkeasti sanottuna). Itse olen tyytyväinen kun saan tehdä tämän jakson perhekodissa ->terveitä lapsia?? Tästä voidaan olla montaa mieltä. Mutta, saan mahdollista tukea vielä suuntautumisia ajatellen -> psyk vai joku muu. Sitten seuraa lasten sairaalajakso -> lasten osastolla ja vielä viikko prenalla ja viikko vastasyntyneiden vo:lla. Hienoa  ;D

Kyllä meillä osa porukasta nosti myös metakan, kun kuuli "joutuvansa" päiväkotiin harjoitteluun, mutta siellä jos missä näkee ne lapsoset, toiv suht terveenä  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oman harjoitteluni suoritin lasten akuuttiosastolla, mikä oli oikein opettavaista. Osasto oli jaettu infektio- ja puhtaaseen päätyyn, mikä auttoi saamaan todella monenlaisia kokemuksia. Infektiopäädyssä oli lapsia, jotka olivat terveitä lapsia väsyneempiä, itkuisempia yms. Mutta puhtaassa päässä taas saattoi olla aivan terveen lapsen lailla käyttäytyviä lapsia, jotka olivat esim. yön dialyysissä. Eli potilaita oli laidasta laitaan ja kyllä siellä oppi tunnistamaan terveen ja sairaan lapsen eron, vaikka kaikilla olikin joku syy olla sairaalassa. Samalla osastolla pääsi tosiaan hoitamaan parin kuukauden ikäisestä sinne 16 vuotiaaseen asti ja pienen vauvan hoitoakin oli kylliksi.

Sairaalassa mielestäni oppii niin paljon monipuolisemmin kaikkea: Eri-ikäisten lasten normaalit verenpaineet ja sykkeet, kuivuneen (esim. ripuloivan) lapsen nestehoidon, pienen vauvan imemisen ja hengityksen tarkkailun. Listaa vois jatkaa loputtomiin. Ja nämä eivät todellakaan tapahdu samalla tavalla kuin aikuisella.

Itse kun olen lastenosastoilla tehnyt keikkaa opiskelun aikana, niin en olisi voinut kuvitellakaan meneväni töihin, jos olisin oman harjoitteluni suorittanut päiväkodissa. Sillä ei pitkälle pötki, että tietää millainen on normaali lapsi, vaikka sekin toki on tärkeää tilan arvioinnin kannalta. Mutta eipä siellä päiväkodissa opi, että mihin sairaalla lapsella tulee kiinnittää huomiota ja mitä seurata, mihin tulee heti reagoida ja mihin ei yms. Enpä osaisi vauvalta edes virtsanäytettä ottaa, jos olisin ollut päiväkodissa 8) Ja lastenhoitajat olivat ihan yhtä päteviä opettamaan kuin sairaanhoitajatkin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä lasten harjoittelu tehtiin lastenosastoilla, erilaisilla lasten poleilla(yleis, neuro, foniatria) tai vastasyntyneiden osastolla ja teholla. Päiväkotiharjoittelua yms. terveiden lasten hoidon harjoittelua oli terveyden edistämisen jaksolla.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Noh jaa..itselle ei taas myöskään jäänyt kovin hyvät muistot päiväkodista, en viihtynyt, vaikka olihan ne lapset ihan ok mutta.. ja sitten kun aikaa neljän viikon harjoitteluun oli se ruhtinaalliset neljä viikkoa eikä viikonloppuja voinut tehdä, ja tietenkin sairastuin. No joo, se on asia erikseen.

Mutta tässä aloittajan kanssa aikanaan samassa "suomen parhaassa ammattikorkeakoulussa" hoitotyön saralla olleena meillä joutui myös SAIRAAN lapsen harjoittelua suorittamaan päiväkotiin. Siis kaksi kertaa päiväkodissa opintojen aikana.. En ollut se joka sinne joutui, mutta kun kaikenlisäksi tämä jollain tapaa "sairaiden" lasten ryhmä osoittautui täysin terveiden naperoiden tavalliseksi ryhmäksi niin voitte vaan arvailla kuinka paljon oppia ja hyötyä kertyi toisesta neljästä viikosta päiväkodissa matkalla sairaanhoitajaksi.. angry.png

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Liisa Ihmemaassa

Itselläni on lähihoitajan tausta, siellä aikoinaan suoritettiin pakollisena päiväkotiharjoittelut. Sen jälkeen on tuleet omat lapset ja lapsien mukana paljon "kokemusta" myös ei perusterveen lapsen hoitamisesta. Keikkatyötäteen vaikeasti vammaisten lasten ja nuorten yksikössä. Voin ihan rehellisesti sanoa, että jos nyt SH-opinnoissa päädyn päiväkotiin työharjoitteluun, iskee kyllä sellainen motivaatio pula, etten tiedä miten sen ylitse pääsisin.

Minun mielipiteeni on se, että päiväkodit eivät mielestäni ole oikeita harjoittelupaikkoja sairaanhoitaja opinnoissa, Ellei sitten ko. harjoitelija todella tarvitse kokemattomuutensa vuoksi kosketuspintaa lastensairaanhoidolle, ensin terveistä lapsista. Silloin OK.

Liisa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minulla on kolme "tervettä" lasta, jotka ovat nyt jo koulussa jokainen. Päiväkodissa heillä oli kavereina  aina ryhmässä noin puolet sellaisia lapsia, jotka tarvitsivat erityistä tukea ja hoitoa. Oli ADHD:tä, lievää autismia, psyykkisiä häiriöitä, ylivilkkautta, päihdeperheiden lapsia, kehitysvammaisia jne.  Ainakin täällä pääkaupungissa erityislapset ovat integroituina tavallisiin päiväkotiryhmiin. En ymmärrä miksi sh-opiskelija ei hyötyisi päiväkotiharjoittelusta. Siellä pääsee tekemään hoito- ja kasvatussuunnitelmia sekä tavallisille, että erityislapsille. Mikä siinä on niin vähäpätöistä etteikö se kelpaisi?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Liisa Ihmemaassa

Minulla on kolme "tervettä" lasta, jotka ovat nyt jo koulussa jokainen. Päiväkodissa heillä oli kavereina  aina ryhmässä noin puolet sellaisia lapsia, jotka tarvitsivat erityistä tukea ja hoitoa. Oli ADHD:tä, lievää autismia, psyykkisiä häiriöitä, ylivilkkautta, päihdeperheiden lapsia, kehitysvammaisia jne.  Ainakin täällä pääkaupungissa erityislapset ovat integroituina tavallisiin päiväkotiryhmiin. En ymmärrä miksi sh-opiskelija ei hyötyisi päiväkotiharjoittelusta. Siellä pääsee tekemään hoito- ja kasvatussuunnitelmia sekä tavallisille, että erityislapsille. Mikä siinä on niin vähäpätöistä etteikö se kelpaisi?

Pitäis vissiin katsoa peiliin  :- Alan arvostuksen puutteesta ei ainakaan minun kohdallani ole kyse; tai ko. työn väheksymisestä ylipäätänsä. Meillä on lähipäiviä yksi viikossa ja paineet oppia teoriat ja temput kentillä todella kovat.

Olet siinä oikeasssa, että jos esim. neurologia on se, mikä itseä kiinnostaa, kohderyhmää varmasti löytyy. Siltikin näen, että laaja-alaisemmin sitäkin puolta pääsee raapaisemaan neurologianyksikössä. Meillä lastensairaanhoito on valittava suuntaavissa jos ala kiinnostaa, 12 viikon työharjoittelu. Päiväkodissa? Osa siitä... ehkä pitkin hampain. Samalla kun kirjoitan, mietin paljonko työharjoittelukokemus päiväkodissa painaa vaakakupissa, kun haet töistä esim. TYKS:tä, lastenosastolta. Jos toinen hakija on suorittanut työharjoittelunsa lastenklinikalla.

Liisa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Liisa, ymmärrän näkökulmasi aivan hyvin, mutta tämäkin juttu riippuu varmaan aika pitkälti asenteesta. Jos asenne on se, että pitää olla mahdollisimman extremeä niin päiväkodissa kuolee tylsyyteen, se on varma. Halusin vain tuoda esiin sen, että monessa päiväkodissa lapset ovat tasapuolisesti kaikenlaisista ongelmista kärsiviä ja siitäkin voi oppia jos haluaa. Sh:lle homma on tietenkin liian sosiaalipainotteista.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Liisa Ihmemaassa

Liisa, ymmärrän näkökulmasi aivan hyvin, mutta tämäkin juttu riippuu varmaan aika pitkälti asenteesta. Jos asenne on se, että pitää olla mahdollisimman extremeä niin päiväkodissa kuolee tylsyyteen, se on varma. Halusin vain tuoda esiin sen, että monessa päiväkodissa lapset ovat tasapuolisesti kaikenlaisista ongelmista kärsiviä ja siitäkin voi oppia jos haluaa. Sh:lle homma on tietenkin liian sosiaalipainotteista.

Näinhän se on. Toisaalta ainakin täällä "Turuspäin" oma poikanikin on aivan tavis ryhmässä ja lähtökohta on se, että erillaisuutta ei korosteta. Mikä on tosi hienoa. Mutta silloin opiskelijana voisi olla hankalaa ja arveluttavaakin keskittyä lapsen "heikkoihin" puoliin, kun pitäisi keskittyä kokonaisuuteen. Itselläni ainakin sormet syyhyäisivät räpeltää sen "erikoisuuden" parissa. Ja myönnetään, extremeä kaipaan työharjoitteluiltani.

Liisa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sorge,en ihan alusta jaksanut koko ketjua lukea,  mutta mieleipiteeni on se, että työharjoittelu pk:ssa on yhtä tyhjän kanssa sairaanhoitajaopiseklijalle, joka on jo lähäriopinnoissan käynyt harjoittelun päiväkodissa.

Ymmärrän hyvin turhautumisen. Ehkä joku allergiapäiväkoti tms. vielä ajaisi asiansa. Sairaan lapsen hoitaminen kun kuitenkin on se sairaanhoitajan jutun juoni.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos on entuudestaan lähihoitaja, niin sitten en minäkään päiväkotiin työharjoitteluun, mutta jos opiskelisin suoraan sh:ksi niin asia on eri.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 6 kuukautta myöhemmin...

Onhan se typerää mennä harjoittelujaksolle päiväkotiin jos koulun asettamissa tavoitteissa mainitaan mm. lääkehoidon toteutus ja sairaan lapsen auttamismenetelmät, esim. kivun hoito.  Miten näitä pääsee päiväkodissa toteuttamaan? Meillä usein opettajilla on tapana vaatia mahdottomia ja tarttua harjoittelun jälkeen asioihin, joita ei ole ollut edes mahdollista laittaa tavoitteisiin koska niitä ei yksinkertaisesti harjoittelupaikassa tule esille!

En siis ole sanomassa että päiväkoti on tylsä tai liian tavallinen paikka harjoittelun suorittamiseen. Koulu vain olettaa että tiettyjä asioita opitaan harjoittelujaksolla, mutta ei kuitenkaan kykene järjestämään sopivia harjoittelupaikkoja kaikille, joten ylijäävät dumpataan päiväkoteihin. Sitten kun, ylläri ylläri, siellä päiväkodissa ei voikaan miettiä kivunhoitoasioita tai toteuttaa lääkehoitoa ja tästä mainitsee loppukeskustelussa, opettaja alkaa miettimään että voikohan tämän harjoittelun nyt hyväksyä, jos tavoitteet eivät ole tulleet täyteen. Eli päiväkodit jees, AMK-opet ja opintojaksojen suunnittelijat avanteesta. (Ok, myönnetään vielä että opettajissakin on eroja.)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

Meillä on nyt tämä sama tilanne täällä Porissa. Ja mä kyllä kritisoin sitä, että pitää lähteä päiväkotiin harjoittelemaan. Sattumalta on pohjakoulutus lähihoitaja ja on jonkun verran tuota päiväkotityötäkin takana.

Ma aukee jopstep ja koitan olla ensimäisten joukossa varaamassa paikkaa lastenosastolta, jos se ei onnistu, niin olen täysin opettajien armoilla harjoittelupaikan kanssa :D Me ei saada edes itse vaikuttaa niihin. Jobstepissä siis on vain nuo muutama sairaalapaikka jota tavoittelee moni muukin koulu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko neuvola vaihtoehto? Erityislasten päiväkoti? Ymmärän tilanteesi ja itse samasta syystä tein harjoitteluni neuvolassa. Olisihan lastenosastolla ollut mielenkiintoisempaa, mutta niitä paikkoja tosiaan on kovin niukasti.

Älykäs tuntee toiset, viisas tuntee itsensä. - Lao Tsu

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...