Jump to content
MAINOS

Puolustusvoimissa lääkäripula


Vieras: motti

Recommended Posts

"Lääkäripula vaivaa varusmiesten perusterveydenhuoltoa.

Joukko-osastoissa on noin 50 sotilaslääkärin virkaa, joista kolmannes on tällä hetkellä täyttämättä. Tilanne on vaikein Itä- ja Pohjois-Suomessa.

Lääkäripulan taustalla on palkkaus: joukko-osastojen  lääkärien palkat ovat olleet 1000 €â€œ 1500 euroa terveyskeskuslääkärien palkkoja huonommat. Nyt palkkoja ollaan nostamassa lääkärien houkuttelemiseksi.

Lääkäripulaa on ratkottu myös lisäämällä sairaanhoitajien vastuuta varusmiesten perusterveydenhuollosta. €

Ja palkat varmaan ovat nousseet sairaanhoitajilla sitä mukaan kun vastuu on lisääntynyt :)? veikkaan että ei.

Lisää http://www.jippii.fi/uutiset/kotimaa/index.shtml?157974

Muokkaus:Siirretty aihe uutisosastolle, lisätty linkki alkup. aiheeseen

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Ja palkat varmaan ovat nousseet sairaanhoitajilla sitä mukaan kun vastuu on lisääntynyt :)? veikkaan että ei.

Lisää http://www.jippii.fi/uutiset/kotimaa/index.shtml?157974

Muokkaus:Siirretty aihe uutisosastolle, lisätty linkki alkup. aiheeseen

Tuosta aasin sillalla kenttäsairaanhoitajan hommiin puolustusvoimilla, kenelläkään kokemusta? Työstä kassulla? Työstä leireille? Leiriajan palkkaus?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minuakin sais houkutella kunnon palkoilla....kun ei muuten noi hommat houkuttele... :)

- Ambulanssijuntti -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työstä leireille? Leiriajan palkkaus?

Leirikomennuksella olen ollut. Normaalipalkan lisäksi tulee kotimaan päiväraha (koska leiri on muualla kuin kotipaikkakunnalla) ja varallaoloajan korvaus (eli "työpäivän" jälkeen oli varallaoloa).

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siellä se sh:n palkka määräytyy sen "ihme tulosindeksin" taijotainsinnepäin mukaan mutta pyörii jonkun verran parin tonnin paremmalla puolella... Kenttäsairaanhoitajat tietysti saavat lisäksi kaikki korvaukset leireistä kuten jokaisesta leirillä vietetystä yöstä sen n.110 e lisää... ja ovat kuitenkin useimmiten sisällä yötä... Tosin lisiähän ei tässä kamalasti kerry koska työ on pääsääntöisesti aamuvuoroa ja iltavuorokin loppuu jo klo 19. Ja viikonloppuja on suhteellisen harvoin....

Kyllähän siellä sh:n työnkuva on hieman erilainen kuin normaalissa sairaalamaailmassa... Veksihän on kuitenkin periaatteessa kotioloissa sairastamista kassulla hengailun sijaan... Sh:lla on kuulemma ollut jo pitkään siellä esim. rajattu reseptin kirjoitusoikeus...Sh ottaa myös labrakokeita, yms.

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...