Jump to content
MAINOS

Helsingin vanhainkodeissa pulaa sairaanhoitajista


Jone

Recommended Posts

Helsingin vanhainkodeissa on jatkuvasti pulaa kymmenistä sairaanhoitajista, perus- ja lähihoitajia on riittävästi, kertoo päivän Helsingin sanomat.

Tilanne on kärjistynyt parissa vuodessa, nykyään avoimiin toimiin tulee vain muutamia hakemuksia. Hoitajapulaan vanhustenhoidossa vaikuttaa pieni palkka ja raskas työ sekä hoitajien väsyminen.

Lue lisää http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/artikkeli/1101980476182

Keskustelua http://www.helsinginsanomat.fi/keskustelu/thread.jspa?threadID=5288

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

No, en yhtään ihmettele - varsinkin nyt, kun työvoimapulaa on joka paikassa. Kun opiskelijoilta on kysytty, että miksei sh:n työ vanhainkodeissa kiinnosta, niin monet kertovat kokemuksistaan ensimmäisessä harjoittelussa (joka monella on ollut vanhainkoti); ne ovat olleet laadultaan sellaisia, että vanhainkoti ei ollut ensimmäisella sijalla silloin, kun kesätyöpaikkoja/sijaisuuksia tms. on haettu. Tunnen joitakin, jotka ovat olleet vanhainkodeissa töissä sh:na vastavalmistuneena. He ensin pelästyivät ja lopulta kyllästyivät liukuhihnamaiseen työotteeseen. Itse en ole koskaan ollut vanhainkodissa töissä. Arvostan kyllä heitä, jotka sitäkin työtä tekevät.

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Agitated

Arvokasta työtä, tosiaan.  :) Itseäni tuskin tulen löytämään vanhainkodista, kun (joskus) valmistun sairaanhoitajaksi. Kyllähän toi duuni vanhainkodeissa melkoista "rutiinia" on...hyvässä ja pahassa.  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

itse olen neljä kesää tehnyt sijaisuuksia vanhainkodissa, jossa on ollut ihan vain perushoitoa. ei mitään iv juttuja tai muuta.. kyllähän se työ jossain välissä aina hieman puudutti, ku kaikki päivät oli ohjelmaltaan samanlaisia. mutta kyllä minulla on jäänyt vain hyviä muistoja niistä kesistä ;D mutta tottahan tuo että aika nihkeästi moni suhtautuu vanhainkoteihin, ja aina on olemassa kaikkien opiskelijoiden puheissa se kaikista kauhein kauhuskenaario, että valmistuu sh:ksi ja löytää itsensä jostain vanhainkodista vaihtamasta vaippoja...  huh.gif

Keskeltä - ja täysillä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...