Jump to content
MAINOS

Elvytyskäytäntöjä testataan hätätilanteissa (HS 2.8.)


-VF-

Recommended Posts

Lapsen elottomuuden syyhän on siis yleensä hengitysvajaus. Puhallus/ventilointi:painanta 2:15.

Alle 8v lapsella tuo PPE toteutetaan 1:5 muodossa ja ihan pienokaisilla jopa 1:3 muodossa. Tämä juuri siksi, koska lapsilla syy on yleensä hapenpuute, reservejä ei ole ja hengityksen ja ilmatien hoitaminen on siksi tärkeämpää kuin aikuisilla, joilla tuo pelkkä painelukin alkuvaiheessa riittää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Tiesittekö muuten, että lääkäreillä elvytys kuuluu toimenpidepalkkionpiiriin ja se kuuluu kaikille elvytykseen osallistuneille LÄÄKÄREILLE! :)

I´m not sure what´s wrong... But it´s probably your fault

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Agitated

Tiesittekö muuten, että lääkäreillä elvytys kuuluu toimenpidepalkkionpiiriin ja se kuuluu kaikille elvytykseen osallistuneille LÄÄKÄREILLE! :)

Tiesin...ja taitaa sinne kuulua paljon muutakin!?! Pitäisiköhän meidänkin alkaa saada???...muutakin kuin armopaloja!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja, kun lääkäri tulkitsee hoitajan ottamaa EKG:ä, niin siitäkin rapsahtaa. Siksihän jotkut lääkärit määräävät kaikista mahdollisista potilaista EKG:n rutiinina. Ja jos lääkäri yrittää, ja hoitaja sitten lopulta laittaa viggon, niin siitäkin saa tpp:n (lääk.). Se on se heidän alansa TES, joka antaa tähän mahdollisuuden. Tasan ei käy toimenpidepalkkiotkaan! Miksikähän hoitajille ei makseta tpp:a?

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miksikähän hoitajille ei makseta tpp:a?

Joo, joka ekg:n otosta, kanyloinnista ja muusta pistosta ja haavahoidoista erilliset palkkiot kehiin, kyllä mulle kelpais  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja, kun lääkäri tulkitsee hoitajan ottamaa EKG:ä, niin siitäkin rapsahtaa. Siksihän jotkut lääkärit määräävät kaikista mahdollisista potilaista EKG:n rutiinina. Ja jos lääkäri yrittää, ja hoitaja sitten lopulta laittaa viggon, niin siitäkin saa tpp:n (lääk.). Se on se heidän alansa TES, joka antaa tähän mahdollisuuden.

Ja onpahan ainakin yksi lääkäri jäänyt kiinni suoranaisesta huijaamisesta kuittaamalla hoitajien tekemät toimenpiteet itse tehdyiksi. Hoitajien on näitä asioita vaikea tarkistella.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja onpahan ainakin yksi lääkäri jäänyt kiinni suoranaisesta huijaamisesta kuittaamalla hoitajien tekemät toimenpiteet itse tehdyiksi. Hoitajien on näitä asioita vaikea tarkistella.

Voi, mä tiedän montakin. Yhdessä paikassa se oli ihan itsestäänselvyys. Kaikille potilaille laitettiin (=hoitaja laittoi) tippa ja otettiin EKG - ihan varmuuden vuoksi olipa sitten vaiva mikä tahansa. Menipä eräs hemmo jopa niin pitkälle, että kutsui (montakin kertaa) raskaana olevan vaimonsa päivystykseen ja teki (tai oli tekevinään) aina kaikkia mahdollisia tutkimuksia ja otti niistä tpp:n.

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuulostaapa sille, että jatkossa hätäkeskuksen elvytyohjeesta saataneen vieläkin yksinkertaisempi, jos aletaan palkkioista kiistellä...1) Joko pelkästään puhalletaan tai 2) painetaan.  Tai kolmannen mallin mukaan, jossa se elvyttää, joka osaa....

Peruselvytys pitäisi opettaa jo ala-asteelaisille biologian tunnilla. 

Tässäpä warsinaenen savolaenen tehosekoitin.....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...