mari Posted July 24, 2005 Share Posted July 24, 2005 löysin työkaverini kanssa kaapin perältä jonkin sortin venturimaskin...aikaisemmin en ole sen malliseen törmännyt mutta nyt olemme sitä jo aikamme pyöritelleet käsissämme saamatta siitä kasaan mitään fiksua, joten osaako joku kertoa miten kyseinen maski mahdollisesti kootaan. eli maski on muuten malliltaan hudsonin maski ja irrallisena mukana on vihreä säädin osa josta voi säädellä prosentit, lisäksi on kirkkaan vihreä hieman läpinäkyvä kuppimainen muoviosa (vaike kuvailla) ja 2 eri väristä osaa johon letkun saa liitettyä (valkoinen ja vihreä) ollaan kokeiltu koota siitä vaikka minkä laisia virityksiä, mutta tietääkö joku miten se ihan todella toimii? ::) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest linjo Posted July 24, 2005 Share Posted July 24, 2005 Muistaakseni meillä oli koulussa joskus sen tyyppisiä maskeja. Osa missä prosentti luvut olivat tuli läpinäkyvän osan sisään ja sitten kiinni maskiin. Läpinäkyvää osaa oli siten mahdollista pyörittää ja siten muutta prosentti osuuden.... jos nyt puhutaan siis samasta maskista ::) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mari Posted July 26, 2005 Author Share Posted July 26, 2005 joo, kuulostais ainakin siltä että voisi onnistua..siinähän tämäkin työpäivä saadaan menemään kun sovitellaan :P Kiitos! Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaHa Posted July 28, 2005 Share Posted July 28, 2005 Olisikohan se tämännäkoinen viritys? http://www.tammed.fi/documents/2003/11/Multivent.pdf A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof was to underestimate the ingenuity of complete fools. - Douglas Adams Link to comment Share on other sites More sharing options...
mari Posted July 31, 2005 Author Share Posted July 31, 2005 Tärppäsi, kiitos kovasti !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
eh-neito Posted August 3, 2005 Share Posted August 3, 2005 Minäkin olen joskus koulussa tuommoisen nähnyt, mutta en ikinä sen jälkeen. Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lääkärihoitaja Posted August 3, 2005 Share Posted August 3, 2005 Mä luen JOKAKERTA että veturimaski... hohhoijaa...pitipähän kertoa :P Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia! Link to comment Share on other sites More sharing options...
-VF- Posted August 3, 2005 Share Posted August 3, 2005 Minäkin olen joskus koulussa tuommoisen nähnyt, mutta en ikinä sen jälkeen. Mäpäs otin tuollaisen kotiin kun ekaa kertaa törmäsin. Niin erikoisen näköinen kapistus se on. :P Failure is always an option Link to comment Share on other sites More sharing options...
mari Posted August 8, 2005 Author Share Posted August 8, 2005 onhan siinä askartelemista ei oo elämä helppoa... heitinpä ambulanssiin yhden sellaisen, saa nähdä käyttääkö kukaan...olin jopa niin reilu että kokosin sen valmiiksi ;D hauskempaahan olisi tietysti seurata vierestä kun työpari hiki otsalla yrittäisi koota sitä tai vaikkapa kärpäsenä katossa! Link to comment Share on other sites More sharing options...
-VF- Posted August 8, 2005 Share Posted August 8, 2005 Mä en ole koskaan ymmärtänyt tämän kyseisen venturimaskin ideaa. Paljon kätevämpi ja käytännöllisempi on ihan normaali venturimaski ja kourallinen venttiileitä kassin pohjalla. Paljon nopeammin ja luotettavammin saa happiprosenttia muutettua eikä tarvitse tuskailla kokoamisen kanssa. Jopa AMK-hoitaja osaa sen. ;D Failure is always an option Link to comment Share on other sites More sharing options...
venla_t Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Hei! Minkälaisia ns. haittavaikutuksia venturimaski voi aiheuttaa potilaalle? Link to comment Share on other sites More sharing options...
OldOne Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Hei! Minkälaisia ns. haittavaikutuksia venturimaski voi aiheuttaa potilaalle? Ei itse maski varmaan mitään, mutta mahdolliset haitat on samoja kuin mitä happihoitoon yleensäkkin liittyy. Muoks: tuolla tiukkaa asiaa happihoidosta: [iurl=http://hoitajat.net/foorumi/index.php?topic=5861.0]http://hoitajat.net/foorumi/index.php?topic=5861.0 [/iurl] Link to comment Share on other sites More sharing options...
venla_t Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Rupesi vain vähän raksuttamaan kun eräs ihminen täällä päin sanoi,että venturimaskilla voi aiheuttaa potilaalle keuhkopöhön... Link to comment Share on other sites More sharing options...
OldOne Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Rupesi vain vähän raksuttamaan kun eräs ihminen täällä päin sanoi,että venturimaskilla voi aiheuttaa potilaalle keuhkopöhön... Olisi mukava kuulla mihin tuo väite perustuu. Ihan heti ei tuu mieleen miten se olis mahdollista. Toki voi mulla olla sivistyksessä paha aukkokin tällä kohtaa, en tiedä. Jos näin on, toivottavasti joku valaisee asiaa. ;D Link to comment Share on other sites More sharing options...
-VF- Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Rupesi vain vähän raksuttamaan kun eräs ihminen täällä päin sanoi,että venturimaskilla voi aiheuttaa potilaalle keuhkopöhön... Olisi mukava kuulla mihin tuo väite perustuu. Ihan heti ei tuu mieleen miten se olis mahdollista. Toki voi mulla olla sivistyksessä paha aukkokin tällä kohtaa, en tiedä. Jos näin on, toivottavasti joku valaisee asiaa. ;D Tämän väitteen perustelut minäkin haluaisin kuulla. Kaikkea sitä on kuullut, mutta että joku tietty happinaamarityyppi voisi aiheuttaa keuhkopöhön? Failure is always an option Link to comment Share on other sites More sharing options...
holo Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 En minäkään ole kyllä koskaan kuullut, että happimaskilla aiheutettaisiin keuhkopöhöä. Pari hiilariretentioa olen nähnyt (yhtään en tietääkseni aiheuttanut) liiallisen hapetuksen tuloksena samoin kuin joitakin muita happihoidon komplikaatioita, mutten koskaan keuhkopöhöä. God save the king - cause no-one else will! - Black Adder Link to comment Share on other sites More sharing options...
venla_t Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Kyllä tuo väite vähän pisti mietityttämään :P En ole itsekään hoitajana moista aikaisemmin kuullut. Keuhkopöhön syntyyn mielestäni vaikuttaa ihan muut asiat kuin happinaamari tai ylipäätään hapen antaminen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.