Jump to content
MAINOS

yövapaista...


Lottanen

Recommended Posts

Katselin tässä alustavia tulevia listoja ja ilokseni huomasin että mulle on tulossa 7 yön jälkeen vain 3 vapaata..Meneekös tämä jo laittoman puolelle?Valaiskaapa kollegat tietämätöntä  huh.gif

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Eikös tuo ole aika ruhtinaallinen vapaa. Työehtosoppareissa määritellään yleensä se, kuinka pitkä pitää olla väli työvuorojen välillä ja kyllä se on paljon pienempi kuin 3 vuorokautta.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikös tuo ole aika ruhtinaallinen vapaa. Työehtosoppareissa määritellään yleensä se, kuinka pitkä pitää olla väli työvuorojen välillä ja kyllä se on paljon pienempi kuin 3 vuorokautta.

Olikohan 9 tuntia? Viikkolepo pitää jossain välissä tulla, mutta kyllähän sekin mahdollistaa esim. 10 työvuoroa yhdellä vapaalla.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siis...Olen tehnyt tämän kesän pelkkiä öitä.Eli siirtyisin takaisin päivävuoroihin 3 vapaan jälkeen..Miten mulla on sellainen mielikuva että moisen yövuoroputken jälkeen on oltava tuo 6 vapaata ennen päivävuoroon siirtymistä..vai onkohan se sitten vaan ollut talon tapa.. huh.gif

No,jollei ala selvitä pienellä marmatuksella niin kai sitä voi luottamusmieheltäkin kysästä tai soittaa liittoon..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siis...Olen tehnyt tämän kesän pelkkiä öitä.Eli siirtyisin takaisin päivävuoroihin 3 vapaan jälkeen.

Teetkö jaksotyötä? Jos teet niin sinulla pitää tulla esim. 3 viikon listalla tunnit täyteen. Tunnit voidaan myös tasata ns. tasoittumisjaksolla joka saattaa olla esim. 6 vko:a. Pääsääntöisesti "pitäisi" suunnitella yhtämonta vapaata kuin on öitäkin. Eli jos sinulla on kolme yötä niin sinulla pitäisi olla nukkumapäivä ja kaksi vapaata. Jos teet kolmivuorotyötä niin toi vapaiden antaminen on hankalampaa koska päivävuorot ovat yleensä lyhyempiä (max. 10 tuntia) kuin yövuorot. Itse teen yötyötä (7 yötä ja 7 vapaata, vaihto torstaisin). Listan tunnit ovat ilman arkipyhiä 114.75. Ei pitäisi olla mikään ongelma suunnitella listat inhimillisiksi  :) .

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Äh,hitsi kun oon sekasin näistä termeistä.Siis,teen normaalisti kolmivuorotyötä,tää kesä vaan on poikkeus.Mä teen kans nyt samaa eli 7 yötä,6 vapaata...ja meil on kans toi sama 114,75..

Mun mielestä toi menee siltikin vähän hölmösti kun viiminen valvontajakso on kumminki 7 yötä ja sit on vaan 3 vapaata ja aamuvuorot,yövuorot ja sit jään lomalle...enivei,must toi ei oo kyl kovinkaan laillista touhua...Hitsinvitsi kun mä en tajuu näistä työvuorojutuista yhtään mitään ja mä oon ihan pihalla pentele sentään  :-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Äh,hitsi kun oon sekasin näistä termeistä.Siis,teen normaalisti kolmivuorotyötä,tää kesä vaan on poikkeus.Mä teen kans nyt samaa eli 7 yötä,6 vapaata...ja meil on kans toi sama 114,75..

Mun mielestä toi menee siltikin vähän hölmösti kun viiminen valvontajakso on kumminki 7 yötä ja sit on vaan 3 vapaata ja aamuvuorot,yövuorot ja sit jään lomalle...enivei,must toi ei oo kyl kovinkaan laillista touhua...Hitsinvitsi kun mä en tajuu näistä työvuorojutuista yhtään mitään ja mä oon ihan pihalla pentele sentään  :-

Yleensä loman alkamiset sotkevat hieman listaa. Vuosilomapäivä on muistaakseni 7.38t. Jotta jälleen saataisiin listan tunnit tasan niin voidaan teettää esim. aamu- ja iltavuoroja. Itse olen aina merkinnyt loman alkamisen vapaaviikolle, näin saan listojen tunnit tasan. Kannattaa olla tarkkana ja pitää puolensa! Mielummin teen plussaa kuin selvittelen miinuksia! Ja saahan niistä plussista ylityökorvaukset!  :). Tutustu työehtosopimukseen ja työaikalakiin, sieltä noi asiat avautuvat!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tutustu työehtosopimukseen ja työaikalakiin, sieltä noi asiat avautuvat!

Näin yöaikaan oon vielä vähemmän skarppina kuin päiväaikaan..Eli taidan tyytyä pomon ja liiton hiillostamiseen kun en ymmärrä  :)

saamarikunentajuatämmösiätyöehtosoppareitamälähenpelaamaanmahjonggia

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tutustu työehtosopimukseen ja työaikalakiin, sieltä noi asiat avautuvat!

Näin yöaikaan oon vielä vähemmän skarppina kuin päiväaikaan..Eli taidan tyytyä pomon ja liiton hiillostamiseen kun en ymmärrä  :)

saamarikunentajuatämmösiätyöehtosoppareitamälähenpelaamaanmahjonggia

Käypäs tuolla http://www.finlex.fi/normit/index.html ja etsi työehtosopus. Menee yö rattoisasti  ;D!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...