Jump to content
MAINOS

Saikkariksi etelaan


MaHa

Recommended Posts

Jos kiinnostaa hoitotyo etelan lammossa, Australiassa tarvitaan lisaa hoitajia. Olen ollut taalla paivystyksessa noin kuukauden ja tuntuu, etta tyota riittaa.

Jarjestin paikan Professional Connections -nimisen firman kautta ja homma sujui mielestani hyvin.

Mielestani taalla vaaditaan AMK-pohja, tai tyokokemusta Briteista tai Irlannista 3kk. Tasta asiasta en ole varma.

Itse hoitotyo on aikalailla samanlaista, kuin suomessa, mutta on pienia eroavaisuuksia.

Jos kiinostusta loytyy, kannattaa katsoa www.profco.com.

A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof was to underestimate the ingenuity of complete fools.

- Douglas Adams

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Tama on MUTUa, eika tietoa:

Australia vaatii EU-hyvaksytyn koulutuksen, jota opisto ei ole?

Paikalliset jarjestavat jonkinlaisen palkallisen koulutuksen ei-EU-koulutetuille (n. 2 kk), jotta Nurses Registration Board of NSW (Paikallinen hoitajien TEO) voi myontaa luvan harjoittaa ammattia.

Siis tama on vain New South Wales:n alueella (esim. Sydney). Muista osavaltioista en tieda, mutta kaipa samanlaista.

Toinen vaihtoehto on tyokokemus Briteista/Irlannista.

ProfCo tietaa tarkemmat ehdot.

Jos tanne tulee, tulee varautua pitkaan ja kalliiseen paperisotaan. Itsellani se maksoi kaikkineen n. 200 eur ja kesti 6 kk.

A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof was to underestimate the ingenuity of complete fools.

- Douglas Adams

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tietääkseni opistoasteen tutkinto on kyllä pituudeltaan riittävä täyttämään eu-kriteerit, mutta koska opistoasteen hoitajalla ei ole välttämättä ollut harjoittelua kaikissa mahd. erikoisaloissa, niin eu-kriteerit eivät täyty.... amk-hoitajan harjoitteluksi katsotaan jo tutustumiskäyntikin, jolloin eu-kriteerit täyttyvät...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Heh.Eu-kriteerit...Eli Suomessakaan ei oteta opistohoitsuja töihin?Höpötystä koko EU-kriteeri.Hyvin olen hommia saanut EU-maissa ilman AMK tutkintoa.

Mutta tuo Aussi homma pohjautuu brittiläiseen malliin,jonne otetaan oikein miellään kokeneita opistopohjaisia hoitsuja.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kysyin asiaa sh-liitosta, vastauksena sain seuraavaa:

Hei,

Mielestämme opistoasteinen sh ei ole automaattisesti eu-kelpoinen.

Neuvoisimme ottamaan yhteyttä TEO:on (Terveydenhuollon oikeusturvakeskus)

esim. sähköpostilla kanslia@teo.fi <mailto:kanslia@teo.fi>  tai suoraan

ylitarkastaja Pirjo Haapa-Laaksoon, puh. vaihde 09-772920.

Yksi syy siirtyä amk sairaanhoitajakoulutukseen taisi olla helpompi

koulutuksen vertailu eri maiden välillä.

Syysterveisin

Tove Savonen

sihteeri

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Viitaten edelliseen.HUH HUH.Eikö meitä "vanhoja" opistoihmisiä enää arvosteta missään?Uskaltaako(viitsiikö) kukaan kokenut opistohoitaja enää alkaa ohjaamaan AMK opiskelijoita,kun yleinen asenne näyttää  olevan noin opistovastainen?

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pile: kentällä (siis siellä missä sillä on väliä) on ihan sama oletko opisto tahi amk-hoitaja. Kannukset onneksi kerätään taitojen/työpanoksen mukaan, eikä koulupohjan 8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No hyvä tietää.Ei toki ollut tarkoitus ärsyttää AMK porukoita vaan kyseenalaistaa sairaaloiden asennetta.HUS:n teho haki porukkaa,jossa hoitotieteen opinnot katsottiin eduksi.Aikaisemmista hankituista kannuksista ei enää puhuttu mitään.

Toisaalta,ne(me)jotka ovat käyneet opistokoulutuksen,niin kyllä ne kannukset pitäisi olla jo tähän päivään menessä hankittu.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...
Vieras: EverdreamFin

Jipii! IELTS testi on läpäisty liehuvin lipuin, nyt pitää vaan saada paperisota alta pois että saa nurses registration board:in hyväksynnän ammattitaidolleen, työpaikka ausseissa jo on, se on kohta so long Kallis Kotimaa  8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tietääkseni opistoasteen tutkinto on kyllä pituudeltaan riittävä täyttämään eu-kriteerit, mutta koska opistoasteen hoitajalla ei ole välttämättä ollut harjoittelua kaikissa mahd. erikoisaloissa, niin eu-kriteerit eivät täyty.... amk-hoitajan harjoitteluksi katsotaan jo tutustumiskäyntikin, jolloin eu-kriteerit täyttyvät...

Enpä usko että tuo on se syy. Itse suuntaudun terveydenhoitotyöhön ja saan tietenkin myös sh-tutkinnon (eu-direktiivit täyttävän), mutta en tietenkään käy läpi kaikkia erikoisaloja, vain sis. kir. ja psyk ja lisäksi th-paikat, neuvolat yms.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Enpä usko että tuo on se syy. Itse suuntaudun terveydenhoitotyöhön ja saan tietenkin myös sh-tutkinnon (eu-direktiivit täyttävän), mutta en tietenkään käy läpi kaikkia erikoisaloja, vain sis. kir. ja psyk ja lisäksi th-paikat, neuvolat yms.

eu "hyväksyntä" amk-tutkinnon osalta tarkoittaa tiettyjä tuntimääriä ja opintoviikkoja määrättyjä oppiaineita ei harjoitteluja joissain tietyn erikoisalan yksikössä.toki harjoittelutkin kuuluvat tutkintoon vähintään 50:n ov:n verran!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jipii! IELTS testi on läpäisty liehuvin lipuin, nyt pitää vaan saada paperisota alta pois että saa nurses registration board:in hyväksynnän ammattitaidolleen, työpaikka ausseissa jo on, se on kohta so long Kallis Kotimaa 

Onneksi olkoon! Kirjoittelehan kokemuksistasi tänne, sopeutumisesta uuteen kulttuurin yms.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Jipii! IELTS testi on läpäisty liehuvin lipuin, nyt pitää vaan saada paperisota alta pois että saa nurses registration board:in hyväksynnän ammattitaidolleen, työpaikka ausseissa jo on, se on kohta so long Kallis Kotimaa  8)

Onneksi olkoon ::) Oliko tämä kielitesti kuinka ylivoimainen? Täytyykö siihen jotenkin valmistautua etukäteen? Olen itse kans miettinyt ausseihin lähtemistä...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: EverdreamFin

Onneksi olkoon ;) Oliko tämä kielitesti kuinka ylivoimainen? Täytyykö siihen jotenkin valmistautua etukäteen? Olen itse kans miettinyt ausseihin lähtemistä...

Vaikea sanoa onko ylivoimainen.Testi koostuu neljästä osiosta; kuullun ymmärtämisestä, luetun ymmärtämisestä, kirjoittamisesta ja puheosiosta. Tekstit ovat normaali englantilaista lehtijulkaisutasoa, sivuja n. 8-10 joka pitää lukea tunnissa ja vastata samalla tehtäviin. Kirjoitusosiossa pitää kuvailla englanniksi annettu esimerkkitaulukko (150 sanaa) sekä tehdä mielipidekirjoitus (250 sanaa) . Puheosiossa haastatellaan n. 15min. Kuullun ymmärtäminen on lähinnä sanojen täyttöä puuttuvista kohdista. 

Jos englanti on lukiotasoa ja vähän yli, niin veikkaisin että läpi menee. Ongelmana itsellä oli se että keskiarvoksi piti saada väh. 7 joka on toiseksi paras arvio (arvosanat 0-9). Kauhean usein ei voi kokeilla koska uusintaan voi mennä vast 3kk:n kuluttua. Ja joka yrityskerta maksaa 159 €.

Eli siihen eka kertaan kannattaa todella satsata. Kirjoitusosio oli kaikkein kettumaisin IMO.

Edit: quote sössii...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jipii! IELTS testi on läpäisty liehuvin lipuin, nyt pitää vaan saada paperisota alta pois että saa nurses registration board:in hyväksynnän ammattitaidolleen, työpaikka ausseissa jo on, se on kohta so long Kallis Kotimaa  ;)

Onneksi olkoon!

Vihjeita jokapaivaiseen elamaan Ausseissa saat osoitteesta http://www.dundernews.com. Toki minakin vastailen kysymyksiin viiden kuukauden kokemuksella.

Ilmoittele, koska olet tulossa ja mihin kaupunkiin, niin tarjoan oluet...

(sorry, tama ei olekkaan treffipalsta :D)

A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof was to underestimate the ingenuity of complete fools.

- Douglas Adams

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...
Vieras: katri-johanna

Itselläni on karvasta kokemusta tuosta opistoasteen  koulutuksen EU pätevyydestä... Niinhän siinä todistuksessa lukee, että koulutus täyttää EU direktiivit, mutta ainakaan Saksassa koulutuksen laillistaminen ei ollutkaan niin helppoa. Takana oli pitkä paperisota, monia vuosia kestänyt. Olin töissä leikkurissa ja erikoistunut le-an hoitaja. Lääninhallitus katsoi kuitenkin, ettei ollut tarpeeksi pätevyyttä sisätaudeilta ja vaati kolmen kuukauden harjoittelun sekä täkäläisen loppututkinnon (käytännön koe) suorittamista. Sen jälkeen sain sitten tehdä "virallisesti" töitä hoitsuna. Siihen mennessä olin ollut jo lähes viisi vuotta leikkurissa töissä. Että näin EU- maissakin saattaa tulla moisia ongelmia eteen... Tiedän, että kaikilta ei täällä ole moista harjoittelua ja koetta vaadittu, mutta minä sen jouduin suorittamaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...