Jump to content
MAINOS

vanhustenhuolto, vanhainkodit...


Vieras: valeriana

Recommended Posts

Vieras: valeriana

Hei!

Mika on talla hetkella vanhustenpuolen mukavin, viihtyisin, edistyksellisin työpaikka esim. Hesan alueella ja minne ihmiset haluaa ja hakee töihin? Taalla Oslon seudulla on selvasti muutamia suosittuja kohteita, jotka valittavat työntekijöidensa viihtyvyydesta ja tietenkin myös asukkaiden! Miten on Suomenlaita? Onko viela halukkaita Norjan työmarkkinoille?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
Vieras: sairaanhyvä

On kiinnostusta Norjan työmarkkinoille. Oliskos hyviä vinkkejä,mitä seuraavaksi teen??-- sen verran on asia vireillä että Norjan kielen alkeiskirja on tullut hankittua, olen sh ja pitkä työkokenmus vanhusten hoidosta. Ikää yli 50 vee. Palkan takia olisin valmis piankin lähtemään, kunhan kielitaidon jostain saisin.Vieläkös niitä ilmaisia kielikursseja saa Norjaantyöhön tulija käydä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: valeriana

Hei!

En tieda kielikursseista Suomessa. Taalla Oslossa niita kylla on tarjolla. Jos osaat ruotsia niin se auttaa aika paljon! Talla hetkella kannattaa kaantya www.mediverkko.fi puoleen. Ne jarjestaa hoitajia Norjaan.  Ja niiden sivuilta tai www.mol.fi sivuilta löytyy ilmoitus, jonka avulla tiedat mita tehda. Kaannökset todistuksista (ruotsiksi kelpaa) seka tarkein on tietenkin hakea "godkjenning" et on sairaanhoitaja. Se ottaa aikaa, kun on lomat. Itse olen töissa vikarbyrålla ja ne maksaa aikas hyvin. Sijaisuuksia on sairaaloihin, vanhainkotiin ja kotisairaanhoitoon. Ja sit myöhemmin tarvitset Norsk personnummer. Mut kay lukemassa ilmoitus mol.fi sivuilla (sh avoimet työpaikat)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen jo kauan lukenut mielenkiinnolla hoitajat.net sivuja, mutta ei ole tullut vain kirjoitettua.  Olen tällä hetkellä viidettä vuotta Ruotsissa ja lähdössä keikkailemaan Norjaan.

Ruotsin työtilanne on todella huono. Olen yliopistosairaalan resurssihenkilöstössä toistaiseksi vakituisena ja melko hyvällä palkalla. Sitä ennen kävin läpi lukemattomattomia toinen toistaan epämääräisempiä välitystoimistoja. Yhdessä suurimmasta Receptassa, joka oli hyvä ja luotettava olin 2 vuotta.

Tällä hetkellä suurin pula on anestesia ja tehokoulutetuista sairaanhoitajista. Myös leikkaupuolelle erikoistuneille on runsaasti töitä. Teholle tosin vaaditaan Ruotsissa suoritettu IVA (intensivvårds) koulutus. Minä olen päässyt sinne keikkailemaan vanhalla Suomen anestesia-teho koulutuksella. Uutta suomalaista anestesiakoulutusta kun ei täällä hyväksytä, vaan pitää pyrkiä uudestaan koulutukseen ja hyvällä onnella voi saada anestesiatutkinnon vähintään puolet kurssista suoritettuna.AMS eli arbetsförmedlingenin sivuilla on kyllä paljon ilmoituksia työpaikoista, mutta osa niistä on firmojen tuntitöita eli palkan saa jos on töitä. Kesäksi kyllä Tukholmasta varmasti töitä saa, mutta muuten Tukholma on kallis paikka asua, asunnon saaminen sopuhintaan on melkein mahdotonta.

Sairaanhoidon alalla täällä ei ole rahapulaa, vaan täällä mennään samaa linjaa kuin Suomessa eli vähennetään väkeä ja ne jotka ovat jäljellä saavat tehdä liikaa. Ruotsissa verrattuna Suomeen on "sairaaksikirjoittautumiskynnys" paljon alhaisempi.

Nyt mm Huddinge sanoo irti 90 apuhoitajaa, suurin osa teholta.

Norjaan lähden välitysfirman kautta joka on ruotsalainen. Eniten on tietenkin taas töitä teho-anestesia ja leikkaussairaanhoitajilla. Palkka on parempi kun on rekisteröitynyt Ruotsissa verrattuna jos suoraan lähtee Suomesta, sen totesimme kaverini kanssa. Eli ovat oppineet, että halvalla voi saada hyvää laatua.

Vastailen mielelläni kysymyksiin, joita olen tässä pidemmän aikaa jo miettinyt. Kesäterveisin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...