Jump to content

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

Vieras: aala

syömishäiriöiset

Recommended Posts

Vieras: aala

oletteko hoitaneet syömishäiriöisiä potilaita? kokemuksia? itse olen huomannut (olen vielä opiskelija) että monilla syömishäiriöpotilailla on paljon muitakin ongelmia...ovat usein pitkähoitoisia,mut luotan välittämisen voimaan!

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Vieras: Johanzu

Kyllä olen nähnyt vastaavia tapauksia kesätöissäni... itse olen kanssa opiskelija.. ja se on aika järkyttävää nähdä syömishäiriöisiä. Heitä haluaisi kovasti auttaa, mutta tässä vaiheessa melko mahdotonta, kun ei ole kokemusta eikä riittävästi tietoa...

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
nkr

mun luokkakaveri oli työharjoittelussa törmännyt anorektikkoon, jolla oli ihan hulvaton tarve hallita kaikkea. hänen olisi pitänyt päästä hallitsemaan huonekavereita ja hoitajiakin.. ehkä tuo oman syömisensä (tai siis syömättömyyden  huh.gif) hallitseminen jotenkin antoi kiksejä hänelle..

itse olen joskus nuorisokodissa työharjoittelussa törmännyt syömishäiriöiseen, jolle oli sairaalasta sanottu, et mitään ei ole tehtävissä, ellei potilas itsekin edes yritä. olihan se aika karmaisevaa kuunnella oksentamista ja kuulla öisistä karkuretkistä, että pääsee juoksemaan sen 10km lenkin ja kuluttamaan sen yhden syödyn herneen tuottamat kalorit....  :- mutta opiskelijana aika hankalaa koittaa auttaa...

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
staffi

Olen hoitanut, ja täytyy sanoa että ovat tosi vaikeahoitoinen potilasryhmä. Oman itsen ja etenkin kehonkuvan hahmotus ja hyväksyminen ei ole kondiksessa, ja usein myös ihmissuhteet todella "vajaita". Joukossa on myös paljon pers.häiriöisiä, ja kuten niin monesti muutenkin, ongelmat ruokkii toisiaan..

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Telaketju