Jump to content
MAINOS

Terveisiä Turuust!


Vieras: Hi-Ski

Recommended Posts

[glow=red,2,300]Tervehdys![/glow]

Opiskelut ovat alkaneet täällä turussa ja kiirettä pitää. joka päivä on mennyt 8-18 ja eräänä iltana klo 01.30. Opetus on täällä lääkiksessä mukavaa. Opintoja on ollut mm. kemiassa jossa teorian jälkeen ollaan kokeiltu labrassa käytäntöä. Happoja, emäksiä puskureita jne.

Ensimmäinen kenttäjaksokin on tiedossa :-) TK:ssa 4 tuntia ja siellä pitäisi tutkia anatomisia rakenteita, olkapäitä, polvia, luita jne..

Sellasta kirjottelen kun tuloo asiaa

ps. Muuntokoulutuksessa ollessamme sulaudumme normaali 1.kurssin kanssa ensi viikosta. Opiskelu aika on 240 ov. josta joku voi yrittää vapautuksia jos on opiskellut korkeakoulussa aikaisemmin eli mulla ainaskin kestää about 5,5 - 6 vuotta.

terv. Hiski

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

ps. Muuntokoulutuksessa ollessamme sulaudumme normaali 1.kurssin kanssa ensi viikosta.

Sulaudutte jo nyt?  Hmmm, mikähän idea tässä nyt loppujen lopuksi sitten on.  Eli käytännössä samaan olis päästy kun oltais lisätty vain normaaleja aloituspaikkoja sinne.

Raportoi ihmeessä pilottiryhmän edesottamuksista aina kun kiireiltäsi kerkiät 8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo, oon samaa mieltä että alusta asti olisi ollut ehkäpä parempi kutsua sitä "terveydenhuollon lisäkiintiöksi" tms.

Positiivistakin on! Meillä on about 205-210 opintoviikkoa "pakollisia" opintoja. 30-35 opintoviikkoa vaihtoehtoisia, missä voi valita kaikenlaista mm. kardiovaskulaarisen hoitopolun, neurologian jne.

Ensi viikolla ois tarkoitus neuvotella josko olisi mahdollista aloittaa "päivystyslääketieteellistä hoitopolkua" tai ainakin suunnitella vaihtoehtoista kurssikokoonpanoa joka tukisi päivystys/akuuttipuolen hommaa.

jee,jee

onneksi koittaa vkon loppu ja pääsee täältä Turkkusesta taas pääkaupunkiseudelle :-)

Katellahan

terv. hiski

ps. Englannin tasotentti lääkiksessä on ainaksin aika tiukka, hylsy tuli että tärähti :-) NOh, ooneksi en ollut ainoa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Moi Hi-SKi! Ihan mielenkiinnosta kysyn, millainen koulutus sinulla on ennen sh-koulutusta? Siis oletko yo vai lh/lääkintävaksi tms.? Jos olet yo, luitko pitkän matikan, kemian ja fysiikan lukiossa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Moi!

eli olen ihan tavallinen peruskoulupohjainen 4,5 vuotta Sh. Jos aattelit kysymystä kielitentin kannalta niin YO-pohjaisista about 3-5 läpäisee kuulemmma sen tentin. Tentti ei sinänsä ole vaikea se on vain V-mainen.

Kävin aikoinani Kemian luennot iltalukiossa. Nyt lääketieteellisessä kemiassa huomasin että oikeesti kaikki mitä Galenoksen Kemiassakin on tarvii osata myös täällä. + hurjasti lisää.

Eilen alkoi solubiologia+molekyylibiologia+genetiikka... Onneksi tuli aikoinaan opiskeltua solut+kudokset hyvin :-)

sellasta

tarvii varmaan alkaa lukea: Human Histology kirjaa, samaa kamaa kuin Nienestedt ym.  Menee vaan tarkemmaksi.

terv. T-238 OV about

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Moro! Kuulostaa itse asiassa aika mielenkiintoiselta. No, itse hommasin tossa Galenoksen + yht. 11 kemian ja fysiikan kirjaa, joiden selaus ja purkaminen on alkanu... n. 300 sivua takana ja toistaiseks hyvällä mielellä... Ajatus Turkuun muuttamisesta ei edes ole paha, kun parempi puoliskokin tahtoisi opiskelemaan samaan ahjoon - eri linjalle tosin... Tuollainen päivystys/akuuttisuuntautuminen olisi kyllä todella paikallaan. Kerro sitten, miten onnistuu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...