Jump to content
MAINOS

Perushoitajan työtehtävät akuutilla


Heluna

Recommended Posts

Eli...mitä perushoitajan työ pitää tänä päivänä sisällään esim sisätaudeilla ja kirralla osastolla?

Ehkäpä hölmö kysymys, mutta kun on aikaa niin kauan en enää muista juurikaan muuta kuin RR-mittaus,lämpö,paino,pulssi,napapiikit...Olisi todella mielenkiintoista kuulla mitä teette ko osastoilla kun työtehtävät ovat varmasti muuttaneet muotoaan jonkin verran siitä ajasta kun itse olin harjoittelussa. Kysymys ihan siitä syystä. kun itse en ole muualla ollut työelämässä kuin vanhuspuolella ja nyt alkoi taas kiinnostamaan akuutti...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 96
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Työ pitää sisällään juuri mainitsemiasi asioita + tietysti muut vaadittavat seurannat. Lisäksi tietysti perushoito, haavahoidot, ravitsemuksesta huolehtiminen (esim. nml-ravitsemuksen toteuttaminen), ruuan jako, nml-laitot, katetroinnit, virtsa- ym. näytteiden otto, potilaiden vastaanotto osastolle. Meillä neurolla korostuu kuntouttava työote ja moniammatillinen yhteistyö. Lisäksi vähän katsellaan tippojen perään yms. Oikeastaan sairaanhoitajan työstä eroaa siinä, että iv-lääkkeisiin ei kosketa, lääkkeitä ei jaeta (kipot saa viedä) eikä pistetä lääkkeitä lihakseen. Sitten ihan normaalia osaston ylläpitohommaa, kuten erilaisista tilauksista huolehtiminen ja tulevien pyykkien ja tavaroiden purku. Hommaa riittää...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työ pitää sisällään juuri mainitsemiasi asioita + tietysti muut vaadittavat seurannat. Lisäksi tietysti perushoito, haavahoidot, ravitsemuksesta huolehtiminen (esim. nml-ravitsemuksen toteuttaminen), ruuan jako, nml-laitot, katetroinnit, virtsa- ym. näytteiden otto, potilaiden vastaanotto osastolle. Meillä neurolla korostuu kuntouttava työote ja moniammatillinen yhteistyö. Lisäksi vähän katsellaan tippojen perään yms. Oikeastaan sairaanhoitajan työstä eroaa siinä, että iv-lääkkeisiin ei kosketa, lääkkeitä ei jaeta (kipot saa viedä) eikä pistetä lääkkeitä lihakseen. Sitten ihan normaalia osaston ylläpitohommaa, kuten erilaisista tilauksista huolehtiminen ja tulevien pyykkien ja tavaroiden purku. Hommaa riittää...

Kiitos hurjasti tiedoista!Ensi kesää meinaan ajattelen jo...jos vaikka uskaltaisin lähteä toisenlaiseen työympäristöön. Nuorena olin sairaala-apulaisena ja osastosihteerinä ja vaikka minäkaikkena sairaalassa,mutta nyt olen tippunut kyllä jo kehityksestä...Kiitos päivityksestä!
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eli...mitä perushoitajan työ pitää tänä päivänä sisällään esim sisätaudeilla ja kirralla osastolla?

Ehkäpä hölmö kysymys, mutta kun on aikaa niin kauan en enää muista juurikaan muuta kuin RR-mittaus,lämpö,paino,pulssi,napapiikit...Olisi todella mielenkiintoista kuulla mitä teette ko osastoilla kun työtehtävät ovat varmasti muuttaneet muotoaan jonkin verran siitä ajasta kun itse olin harjoittelussa. Kysymys ihan siitä syystä. kun itse en ole muualla ollut työelämässä kuin vanhuspuolella ja nyt alkoi taas kiinnostamaan akuutti...

Meillä kirran osastolla perushoitajan työnkuva on muuten sama kun saikuilla, mutta juuri tämä nyrkkisääntö ei i.v. lääkkeiden antoja. Yöllä ph jakaa lääkkeet osaston potilaille ja sh hoitaa i.v. puolen. Ja yöaikaan kun osastollamme on kaksi modulia, molemmat hoitaa omansa ja niistä raportoinnit ym. (siis vaikka on ph ja sh työparina), sh kuitenkin hoitaa i.v. puolen. Siinä tietty eroaa että pääsääntöisesti ph ei pidä raporttia muuta kuin yön jälkeen omasta modulistaan. Meillä vielä ph:t pistää myös lihakseen. Leikkuriin viemiset ja raportoinnit ans.hoit.:lle ja sieltä hakemiset kuuluu myös ph:lle, ja tietty nää tilan seuraamiset.  Ja muina hommina esim. erilaisten huuhtelujen toteutukset (esim. lonkka,polvi,rakko). Niin ja sh pääsääntöisesti kiertää, mut pienemillä erikoisaloilla myös ph:t kiertää lekurin kanssa. No eli siis tiivistettynä kaikki muut kirran hoidot paitsi i.v. hoidot.

Se on ihan ammatinvalintakysymys...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Meillä on vaan 2 lh osastolla, muut sh:jia.

Me lh:t tedään KAIKKI samat hommat ku sh, paitsi bolus  i.v. lääkkeet laittaa sh. I.v. tipat saadaan laittaa. Lh ei jaa lääkkeitä, mutta vie potilaalle jos tietää mitä vie.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Mr_pete

Toikin riippuu ihan paljon paikasta ja tekijästä. Mä ite joissakin paikoissa teen kaikki samat mitä sh...siis annan ja alotan iv:sti, pistän ja tökin  :o Sillä erotuksella että sairaanhoitajalla on yleensä vaativemmat(=sairaammat) potilaat! esim verta en tiputa, tai  vaativia lääke cocktaile lähe antaa...jne .Siis hoidan kaiken ns, kevyemmän hoidon. Mutta näissäkin tapauksissa ei ole oletus se että minä teen sairaanhoitajan hommat jos siihen on tekijöitä.Yleensä ei ole jotenka teen nämäkin hommat!Eikä se ole niin tittelistä kiinni mitä kukakin tekee...Tiedän kuitenki missä menee mun ammatillisen osaamiseni rajat.Enkä lähe sairaanhoitajaa leikkimään!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olen joutunut muutaman kerran punasolujakin tiputtelemaan, kun olin ainoa osastolla, jolla oli siitä kokemusta (mitä ihmettelen suuresti)  ;D. Periaatteessa toimenkuva riippuu osastosta - onhan joissakin paikoissa vielä heräämöissäkin perushoitajia, joiden toimenkuva on sama kuin sairaanhoitajilla miinus lääkkeet.

God save the king - cause no-one else will!

- Black Adder

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olen joutunut muutaman kerran punasolujakin tiputtelemaan

Onhan sulla vastuukysymykset selvillä? Käsittääkseni verensiirtoja saa suorittaa vain lääkäri tai sh. Verensiirroista on olemassa aika tarkat lait ja säädökset. Onhan verensiirtoreaktiot ja niiden hoito ja muut toimintaohjeet, sekä ns biologinen esikoe ja muu veriturvatoiminta hanskassa? Jne.  Meille ei lh-koulussa niitä opetettu.  ;D

Toki tiedän, että iv hoitoja toteuttaa monet ph:t sairaalan sisällä, mutta monesti kyse on ns omin luvin tehtävästä toiminnasta. Päivystysosastolla missä aikaan olin töissä, oli pari rautasta ph:ta, jotka toki jonkin verran iv-hoitoja tekivät, mutta ei niillä virallista lupaa siihen ollut. Ne oli vuosikymmenten saatossa hivuttaneet itselleen niitä hommia. Näissä kannattaa olla aika varma mitä tekee ettei ns perse kärähdä. Kyse on potilasturvallisuudesta.  :-

Mr_pete ja Bianca, onko teillä viralliset iv-luvat?

Jos haluaa tehdä kaikkea mitä sh tekee, suositeltavin tapa on opiskella sellaiseksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Muutama tuttava työskenteleepi kirran osastolla, joten kohtalaisen läheltä on sitä touhua seurailtu. Ja voin kyllä sanoa, että jos en itse työskentelisi lanssissa tai polilla, niin kirra olisi ehdottomasti tuo kolmas vaihtoehtoni. Työ on monipuolista ja haastavaa, mutta kuitenkin niin antoisaa (tai no, eikös tämä kuvaus sovi koko hoitotyöhön  ;D).

Osastolla, jossa kaverini työskentelevät, on saikkareiden ja lähäreiden työtehtävien välinen raja hyvin hailuva. Eli työnkuva on melkolailla samanlainen molemmilla. Kyseisellä osastolla lähärit ottavat potilaita vastaan, tekevät potilaiden haastatteluja (taustatiedot, yms.), punnitsevat, mittailevat (rr, lämpö, pulssi, jne.), seurailevat (esim. vuorokausivirtanseuranta, etc.) ja tarkkailevat. Lisäksi he tekevät haavanhoitoja, huolehtivat lääkityksestä (saavat antaa lääkkeitä id, sc, im, iv ja tietysti po ja pr). Tosin esim. iv-luvat on suoritettava työpaikkakoulutuksena.

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kerrottakoon näiden hurhien sairaanhoitajalähäreiden vastapainoksi että esim. K-SKS löytyy yksi akuuttiosasto missä perushoitajien tehtäviin kuuluu liinavaatevaraston täydentäminen ja järjestäminen. Piste fi.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sillon kun minä työskentelin ph:na sisatautiosastolla, hommat erosivat melkoisesti sh:n hommista. Kyllä se ero on vähän muutakin kuin iv-hoidot. Meillä ei vastuulääkäri iv-lupia ph:lle myöntänyt. Tämä HUSsissa ennen vuosituhannen vaihdetta. Sen takia sh:ksi lähdin opiskelemaankin kun otti päähän kun joka panadooliin piti kysyä sh:n lupa.

Mä en edes ymmärrä miksi niitten hommien pitäisi ollakkaan samat 1/1.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Mr_pete

Juu ei ole mulla iv lupia...mutta ei niistä olis hyötyä ku ne missä sitä teen on keikka mestoi.Enkä mä mitään sairaanhoitajaa leiki duunissa.Teen sillon niitä hommia kun ei ole sh paikalla/kerkiä.kyllä mä kans täyttelen liinistä aina kun kerkiän  :(

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Mr_pete

Kyllä...eihän se fiksua ole ilman lupia. Mutta sitä vaan aina huomaa siinä kiireessä sitten tekevänsä sitä :-.Olen sanonut asiasta siellä muutaman kerran...mutta kaikki tuntuu vaan hymähtelevän asialle. Miten se edes käytännössä menee jos tekee keikkaa eri paikkoihin,pitäskö vaan hankkia joka  klinikalle ja osastolle iv luvat minne epäilee tekevänsä keikkaa  :(? tai sitte vaan selkee ohjeistus jostain että keikkaiset ei tee nittä ja niitä hommia. Suhteellise vähän mulla on yleensä lääkinnällisiä juttuja...lähinnä nesteytystä. et en mä mitään rastia seinään vedä, ku potilaalle pitää alottaa lääkitys iv:sti. Kovasti koetan pitää sen mun duunin selkeenä ja perushoitoon keskittyvänä!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olen joutunut muutaman kerran punasolujakin tiputtelemaan

Onhan sulla vastuukysymykset selvillä? Käsittääkseni verensiirtoja saa suorittaa vain lääkäri tai sh. Verensiirroista on olemassa aika tarkat lait ja säädökset. Onhan verensiirtoreaktiot ja niiden hoito ja muut toimintaohjeet, sekä ns biologinen esikoe ja muu veriturvatoiminta hanskassa? Jne.  Meille ei lh-koulussa niitä opetettu.  :(

Eipä niitä meillekään opetettu ja tiedän, ettei lh:n papereilla niihin hommiin ole oikeastaan lupia. Toinen juttu olikin vain se, ettei kyseisen osaston sen vuoron saikkureistakaan ollut oikein tehtäviensä tasalla asian suhteen. Minä nyt sentään olen asiat lukenut varsin tarkkaan ja luennoillakin asiasta istunut (kuten ehkä Osku muistat, olin yhdessä vaiheessa AMK:ssa itsekin).

Jos jokin olisi mennyt pieleen, olisihan siinä kyllä ollut selittämistä - tosin niin on monissa muissakin hommissa, mitä tiedän ihmisten tehneen/olen itse tehnyt.

God save the king - cause no-one else will!

- Black Adder

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä...eihän se fiksua ole ilman lupia. Mutta sitä vaan aina huomaa siinä kiireessä sitten tekevänsä sitä :-

Villi veikkaus: jos asiat menee perseelleen, sinä joudut siitä vastuuseen. Siinä ei auta se, että muutkin saavat vastailla ikäviin kysymyksiin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Terveydenhuoltoalalla jokainen vastaa omista tekemisistään viime kädessä. Kaikki ei saa tehdä kaikkea. Vaikka osaakin tehdä jonkun asian, se ei tällä allalla suoraan tarkoita että sen saa tehdä. Raja-aitoja valvoo TEO. Jos teet jotain mihin sinulla ei ole lupia/valtuuksia ja jokin menee pieleen, oma pää siinä on pölkyllä. Pahimmassa tapauksessa lähtee ammatinharjoittamisoikeus ja saat tuomion. Se kannattaa muistaa kun ylittää valtuutensa.

Jos potilas esim kuolee jonkin lääkkeen seurauksena, siinä taatusti syynätään kuka antoi ja mitä, oliko siihen lupaa jne. Vaikka olisikin toiminut täysin oikein, jos siihen ei ollut virallista lupaa, aika heikoilla jäillä ollaan.

Heh, Heluna kysyi mitkä on ph:n hommat akuuttipuolella. Sitten hänelle vastataan että (lähes) samoja hommia kuin sh. Annetaan iv lääkkeet ja tiputellaan veriä. Sitten asiaa mietitään tarkemmin niin huomataan että hetkonen, eihän nää tosiaan oikeasti meidän hommiin kuulukkaan.  :(

Eli Heluna, älä ota stressiä, suurin osa perushoitajista tekee niitä perinteisiä hoitohommia kuin ennenkin, sh:a ei kukaan sinun edellytä leikkivän. Rohkeasti työnhakuun, kyllä ne asiat siellä perehdytyksen ja kokemuksen myötä palautuu mieleen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toki tiedän, että iv hoitoja toteuttaa monet ph:t sairaalan sisällä, mutta monesti kyse on ns omin luvin tehtävästä toiminnasta.

Onkohan kuinka yleistä, en ole törmännyt tuohon omin luvin touhuamiseen sairaaloissa. Itse olen saanut takavuosina tippaluvat muutaman kymmenen tunnin teoriakoulutuksen, yhden päivän ohjatun harjottelun,  sekä teoria+käytännön kokeen jälkeen. Saman tyylinen koulutuspaketti on talossa edelleen uusille perus/lähihoitajille.

Juu ei ole mulla iv lupia...mutta ei niistä olis hyötyä ku ne missä sitä teen on keikka mestoi.

Kannattaa hankkia luvat - tuolla tyylillä et tee muuta kuin kerjäät verta nenästäsi.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miten se edes käytännössä menee jos tekee keikkaa eri paikkoihin,pitäskö vaan hankkia joka  klinikalle ja osastolle iv luvat minne epäilee tekevänsä keikkaa  ;)?

Eikö sielläpäin ole talokohtaisia lupia? Jos et ihan teholla tai lapsilla keikkaile (missä taas ei luulisi ph:n saavat tehdä iv-hommia) niin talokohtaisen iv-luvan luulisi riittävän suurimmalle osalle osastoja. Toinen juttu onkin sitten se, myönnetäänkö niitä talokohtaisia ph:lle...

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Mr_pete

No ei tässä ole tarkoitus verta kerjää nenästä eikä muutenkaan leikkiä mitään superhoitajaa  :-

Kuten sanoin yritän pitää duunini perushoitoon keskittyvänä. Mutta kiireessä sitä on näköjään mun olettu laittavan tippaa tippumaan jne...

Toki tiedän, että iv hoitoja toteuttaa monet ph:t sairaalan sisällä, mutta monesti kyse on ns omin luvin tehtävästä toiminnasta.

Juu ei ole mulla iv lupia...mutta ei niistä olis hyötyä ku ne missä sitä teen on keikka mestoi.

Kannattaa hankkia luvat - tuolla tyylillä et tee muuta kuin kerjäät verta nenästäsi.

Tolla lausahduksella tarkotin lähinnä sitä että kuinka se menee oikeesti (siis kaikilla keikkalaisilla) että kun mennään uuteen paikkaan missä pitäs tehä ko.hommia ja lupiahan ei voi olla joka laitokseen...istutaanko siellä sitte kädet ristissä kun yks ainoo vakkari hoitsu juoksee sitte lääkitsemässä iv:sti. Mullekkin viimekerralla toinen sh sano ohimennen että tiputa sille 2 (mun oma potilas) paikkalaiselle litalginia 1 ampulla ja jatka tonnilla nakkeria myöhemmin, sitten se katos jonnekkin jatkaa muita. Mä jäin seisoo siihen, kaikki kelle sanoin asiasta sano että on kiire, että hoida sä homma.Kiire tosissaan oli kaikilla oli tekemistä yli tarpeen, ne katto mua muutenki vihasesti kun kysyin että saisko jelppii.Näitä onneks sattuu harvoin(oisko ollu muutama kerta). Enkä halua koettaa kepillä jäätä että missä vaiheessa teo vie luvat.

Se että kysttiin mitä ph tekee akuutilla johonka vastasin että aika laidasta laitaan.Joissakin paikoissa on rajan veto ollut tiukka, joka sinällänsä helpottaa työtä.Toisissa mestoissa homma on ollut aika sekavaa.Tiedän että olisin voinut ja saanut nakittaa jonkun toisen  iv luvat omaavan kyseiseen hommaan...Mutta kuvitelkaa ite tilanne jossain akuutilla, yövuorossa missä homma muutenkin kaatuu päälle ja puolet hoitajista on keikkalaisia (ilman iv lupia kyseisessä paikassa).Ei ole mikään selitys mutta kuitenkin! ;)

Eikö sielläpäin ole talokohtaisia lupia? Jos et ihan teholla tai lapsilla keikkaile (missä taas ei luulisi ph:n saavat tehdä iv-hommia) niin talokohtaisen iv-luvan luulisi riittävän suurimmalle osalle osastoja. Toinen juttu onkin sitten se, myönnetäänkö niitä talokohtaisia ph:lle...

On ja ei...periaatteessa luvat on klinikka kohtasia.Periaatteessa joka yksikössä pitäs olla omat luvat, eikä ne siirry automaattisesti mukan jos vaihdat mestaa. En ole yrittänyt hankkia lupia, koska omassa vakkari duunissani en niitä tarvitse.Ne paikat joissa olen tehnyt keikkaa muutaman kerran ja joutunut tekee sellasta, olen aatellu että tään on vaan yksittäistapaus, et seuraavalla kerralla sitte.Näyttää siltä että ihan oikeesti mun on saatva joku tolkku tähän...on kuitenkin mun omasta oikeusturvasta ja potilaan turvasta kyse.Sitä asiaa en ole koskaan kieltänyt!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juu ei ole mulla iv lupia...mutta ei niistä olis hyötyä ku ne missä sitä teen on keikka mestoi.

-- tarkotin lähinnä sitä että kuinka se menee oikeesti (siis kaikilla keikkalaisilla) että kun mennään uuteen paikkaan missä pitäs tehä ko.hommia ja lupiahan ei voi olla joka laitokseen...istutaanko siellä sitte kädet ristissä kun yks ainoo vakkari hoitsu juoksee sitte lääkitsemässä iv:sti.

Juridisesti sillä ei ole mitään väliä, että kuinka pitkä työsuhde on; olipa sitten yksi työvuoro tai 100 vuotta, niin kirjallinen iv-lupa täytyy olla. Toisinaanhan se on pelkkä muodollisuus; käy antamassa (anestesia)lääkärille näytön, joka vähän kyselee siinä samalla ja pistää nimen alle paperiin. Näin ainakin, jos on jo toteuttanut vuosia (=yli  10 vuotta) iv-hoitojuttuja. Toisissa sairaaloissa istutaan pari päivää koulutuksessa, tentitään ja annetaan viisi näyttöä kanyylin laitosta ja boluksista riippumatta työkokemuksesta.

Siihen asti on kokeneen sh:nkin, jolla kyllä olis iv-luvat johonkin toiseen sairaalaan (sekä taito ja tieto tallella/ajantasalla), pyydettävä iv-luvallista kollegaa laittamaan iv-lääkkeet. Ja sehän ottaa päähän molempia osapuolia silloin, kun on kiire.

Onko mahdottomuus suorittaa sitä iv-lupaa? Eikö oh tai muut sh:t kysy keikkalaisten iv-lupia? Multa ainakin kysytään joka keikkapaikassa. Jos oh palkkaa vuoroon pelkästää sellaisia sh:a, joilla ei kenelläkään ole lupia, niin oh itse on vastuussa siitä. Hänen periaatteessa pitäis tulla itse laittamaan ne iv-lääkkeet silloin.

Mutta eikös tämä taas kerran ala mennä ohi topicin...

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toki tiedän, että iv hoitoja toteuttaa monet ph:t sairaalan sisällä, mutta monesti kyse on ns omin luvin tehtävästä toiminnasta.

Onkohan kuinka yleistä, en ole törmännyt tuohon omin luvin touhuamiseen sairaaloissa.

En tiedä, entinen työmaa oli HUS ja siellä ei ph:t iv lupia saa. Nyt olen takahikiän tk:ssa, täällä ei myöskään saa. Mutta täällä kaikki on kivikautista. PH:t ei hoida edes haavoja osastolla. Verien tarkastamiseen tarvitaan lääkäri etc. Vaihtelua on  ;)

Saman tyylinen koulutuspaketti on talossa edelleen uusille perus/lähihoitajille.

Perusterveydenhuolto vai esh?
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Mr_pete

Joo taitaa mennä aika ohi tän topicin! ;) Mutta käytäntö vaihtelee jokapaikassa...Kyllä täällä huusissa saa ph:t iv lupia.Kanylointi luvat ainakin (sis. nesteen siirron aloituksen),mutta ei varsinaisia iv lupia. Poikkeus vahvistaa säännön!Mutta jos mä ainakin vaikenen tästä asiasta  :-X tällä erää

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kanyylinlaitto ei ole sama asia kuin i.v luvat. Tosin mun toimipisteessä ph:t ei laittanu edes niitä, paitsi omin luvin. Missä päin huussia ph:t saa kanyylinlaitton viralliset luvat?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Mr_pete

Mun piti olla ihan hiljaa  ;). Sisätaudeilla sellasen saa...Kyl mä sen tiiän että ne on eri asia.Olis annettu mulle sen takia että ei olis tarvinnu odottaa sairaanhoitajaa laittamaan kanyylia ja pistämään lääkettä iv:sti.Elikkä mä olisn laittanu sen (ellei lekuri siinä paikan päällä olis laittanu) ja sitte sh olis tullu ja laittanu sen lääkkeen menee. Kuin se että 1 sh sählää siinä monen potilaan kohalla, homma olis ollu ihan järkevä ja säästäny aikaa ja vaivaa. En tähän suostunut koska mun mielestä niitten olis pitäny palkkaa sitte mielummin ylimääränen sh sinne hommiin! (eikä palkka olis noussu). En tiedä onko sellanen homma ihan yleistä?Mutta mulle osastonhoitaja ehdotti sitä.En sitte tiiä kuin se olis menny läpi sitte ylemmillä tahoilla.Mikään lakihan ei sitä kiellä...siellä puhutaan vaan terveydenhuollon henkilöstöstä...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...