Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Hoistu

[Arkistoitu] Rinnekoti

Recommended Posts

Guest hoitaja-83

Paljon puhutaan siitä että Rinnekodissa on huono liksa...

Löysin tällaisen esimerkin tuolta tiosesta keskustelusta:

Vs: Palkkakysely

« Vastaus #121 : 15.08.05 - klo:22:12 » 

--------------------------------------------------------------------------------

1)hyks

2)lh

3)uusimaa

4)1611e +lisät

Eli ei eroo ei ole kuin hikinen 1 € Eli ei Rinnekoti nyt kuitenkaan ihan niin huonoa palkkaa maksa ainakaan hyksiin verrattuna... Muista pk-seudun paikoista en sitten tiiä...

Guest vpää

Usean vuoden olin ko. laitoksessa. Riippuu ihan osastosta ja omasta motiivista työskennellä kehitysvammaisten parissa. Vuosiin mahtu paljon mukavia kokemuksia ja ikäviäkin. Paikka on muuttunut paljon ja varmaankin parempaa suuntaa. Sukupolvi on vaihtunut ja ne "vanhat kotkat" on jo eläkkeellä. Palkka on ihan sama kuin muuallakin ja asunnot edullisia. Mene ja katso

Guest Liinu

Olin Rinnekodissa kesä- ja joululomilla töissä vähän ennen valmistumista ja viihdyin hyvin.  :)Työyhteisö oli mukava ja työ antoisaa. Asuin myös tuolloin alueella, koska olen muualta kotoisin. Hiukkasen ehkä ahdisti olla päivin öin työpaikalla, mutta kyllä sitä sen yhden kesän ja joulun kesti.

Enkä palkkaakaan lähtisi haukkumaan. Eipä se kummoinen tällä hoitoalalla ole muuallakaan.  :-

Moikkari

Niinpä - työpaikkahan Rinnekotikin muiden joukossa vain on.

Isona mestana vaan muinaisen valtionapulaitoksen ja diakonissahallinnon perintöä kantaen hieman raskasliikkeinen ja byrokraattinen.

Hallinto on monimutkaista ja hitaasti asioihin reagoivaa, päälliköitä ja yli-etuliitteisiä toimihenkilöitä riittää pilvin pimein...

Mutta arvokasta vaikkakin vähän arvostettua työtä siellä sadat ihmiset puurtavat - pienellä liksalla, kuten hoitoalalla yleensäkin.

Jaakko79

Ehkä tällä kehitysvamma puolella työskentelyä auttaa, että itse arvostaa omaa työtään. Minä ainakin arvostan Rinnekodissa työskenteleviä ihmisiä paljon. Vuosien mittaan kun on huomanut ettei kaikista ole tähän hommaan.

Arvostat varmaan myös sitten palkkamurhaajia, ammattitappajia ja prostituoituja.... Kaikki tekevät työtä, johon kaikista ei ole. Ei kenenkään työ/työpaikka tee kenestäkään arvostettavaa, kyllä se lähtee ihan siitä yksilön persoonasta käsin se arvostus.

nursio

Ehkä tällä kehitysvamma puolella työskentelyä auttaa, että itse arvostaa omaa työtään. Minä ainakin arvostan Rinnekodissa työskenteleviä ihmisiä paljon. Vuosien mittaan kun on huomanut ettei kaikista ole tähän hommaan.

Arvostat varmaan myös sitten palkkamurhaajia, ammattitappajia ja prostituoituja....

Hiukkasen asiatonta rinnastaa kehitysvammahoitajat noihin kolmeen ryhmään. Koitetaanpa pitää tämäkin keskustelu asialinjalla.

Kaikki tekevät työtä, johon kaikista ei ole. Ei kenenkään työ/työpaikka tee kenestäkään arvostettavaa, kyllä se lähtee ihan siitä yksilön persoonasta käsin se arvostus. 

Eikös se Ihaa juuri viitannut tuohon itse oman työnsä arvostamiseen?

Jaakko79

Arvostat varmaan myös sitten palkkamurhaajia, ammattitappajia ja prostituoituja....

Hiukkasen asiatonta rinnastaa kehitysvammahoitajat noihin kolmeen ryhmään. Koitetaanpa pitää tämäkin keskustelu asialinjalla.

Kaikki tekevät työtä, johon kaikista ei ole. Ei kenenkään työ/työpaikka tee kenestäkään arvostettavaa, kyllä se lähtee ihan siitä yksilön persoonasta käsin se arvostus. 

Eikös se Ihaa juuri viitannut tuohon itse oman työnsä arvostamiseen?

Ehkä hieman asiaton vertaus, mutta samalla vertaan itseäni ko. ammatteihin, kun olen keh.vam. alalla. töissä. Tottakai pitää omaa työtään arvostaa tai sitten vaihtaa työtä, mutta ihmettelin vain arvostuksen perusteluita.

Guest Ihaa

valitettavasti en arvosta mainitsemisia ihmisiä "työntekijöinä". mutta edelleen arvostan ihmisiä, jotka jaksavat työskennellä kehareiden parissa. En tarkoittanut että se on ainoa asia mitä ihmisessä arvostan. Taidat ajatella aika kapealla linjalla.

Guest Herkku

Rinnekodissa on jatkuvasti auki sekä hoitajien, sairaanhoitajien että hoitoapulaisten paikkoja. Itse työskentelen siellä hoitajana ja palkkaluokka on G20 eli n. 1603 euroa kuussa + lisät, jotka tekevät noin 50-100 euroa per 3 viikon lista. Sairaanhoitajat saavat hieman parempaa palkkaa, mutta kuitenkin reilusti huononpaa kuin muualla pääkaupunkiseudulla. Työvoimapolitiikka Rinnekodissa mättää todella pahasti. Vakituisten palkkaamisesta päättää henkilöstötoimisto yhdessä ylihoitajien ja esimiehen/osastonhoitajan kanssa ja näin ollen jos Rinnekodista aikoo vakipaikan saada, on syytä varautua nuolemaan tulevan esimiehesi/osastonhoitajasi persettä. Vaikka tekisit työsi kuinka hyvin tahansa, niin sillä ei ole merkitystä, jos esimiehesi ei persoonastasi pidä: eli vakipaikkaa et tule saamaan, mikäli et pysy hyvissä väleissä esimiehesi kanssa. Jotkut osastonhoitajat harrastavat suoraan sanottuna työntekijöidensä kiusaamista. Taitavatpa jopa kilpailla siitä, kuka on Rinnekodin vittumaisin osastonhoitaja. Sananvapautta Rinnekodissa ei ole: Henkilökunnan keskustelupalstakin suljettiin "asiattomien" viestien vuoksi. Nämä "asiattomat" viestit koskivat juuri palkkoja ja henkilöstöpolitiikkaa sekä osastonhoitajien harrastamaa väärää vallankäyttöä. Rinnekodin henkilökuntaa on myös kielletty keskustelemasta kyseisistä asioista mm näillä Hoitajat.net sivuilla. Eli Rinnekotia en todellakaan suosittele kenellekään!!! Itsekin olen siellä pakosta, opiskelin lähihoitajaksi Rinnekodissa oppisopimuksella ja valmistumisen jälkeen minut, kuten kaikki muutkin oppisopimusopiskelijat, on velvoitettu työskentelemään Rinnekodissa 2 vuoden ajan, muuten joudumme maksamaan takaisin osan oppisopimusajan palkoista.

Guest CPAP

Rinnekodissa on jatkuvasti auki sekä hoitajien, sairaanhoitajien että hoitoapulaisten paikkoja. Itse työskentelen siellä hoitajana ja palkkaluokka on G20 eli n. 1603 euroa kuussa + lisät, jotka tekevät noin 50-100 euroa per 3 viikon lista. Sairaanhoitajat saavat hieman parempaa palkkaa, mutta kuitenkin reilusti huononpaa kuin muualla pääkaupunkiseudulla. Työvoimapolitiikka Rinnekodissa mättää todella pahasti. Vakituisten palkkaamisesta päättää henkilöstötoimisto yhdessä ylihoitajien ja esimiehen/osastonhoitajan kanssa ja näin ollen jos Rinnekodista aikoo vakipaikan saada, on syytä varautua nuolemaan tulevan esimiehesi/osastonhoitajasi persettä. Vaikka tekisit työsi kuinka hyvin tahansa, niin sillä ei ole merkitystä, jos esimiehesi ei persoonastasi pidä: eli vakipaikkaa et tule saamaan, mikäli et pysy hyvissä väleissä esimiehesi kanssa. Jotkut osastonhoitajat harrastavat suoraan sanottuna työntekijöidensä kiusaamista. Taitavatpa jopa kilpailla siitä, kuka on Rinnekodin vittumaisin osastonhoitaja. Sananvapautta Rinnekodissa ei ole: Henkilökunnan keskustelupalstakin suljettiin "asiattomien" viestien vuoksi. Nämä "asiattomat" viestit koskivat juuri palkkoja ja henkilöstöpolitiikkaa sekä osastonhoitajien harrastamaa väärää vallankäyttöä. Rinnekodin henkilökuntaa on myös kielletty keskustelemasta kyseisistä asioista mm näillä Hoitajat.net sivuilla. Eli Rinnekotia en todellakaan suosittele kenellekään!!! Itsekin olen siellä pakosta, opiskelin lähihoitajaksi Rinnekodissa oppisopimuksella ja valmistumisen jälkeen minut, kuten kaikki muutkin oppisopimusopiskelijat, on velvoitettu työskentelemään Rinnekodissa 2 vuoden ajan, muuten joudumme maksamaan takaisin osan oppisopimusajan palkoista.

Suomen perustuslaki 11.6.1999/731

12 §

Sananvapaus ja julkisuus

Jokaisella on sananvapaus. Sananvapauteen sisältyy oikeus ilmaista, julkistaa ja vastaanottaa tietoja, mielipiteitä ja muita viestejä kenenkään ennakolta estämättä. Tarkempia säännöksiä sananvapauden käyttämisestä annetaan lailla. Lailla voidaan säätää kuvaohjelmia koskevia lasten suojelemiseksi välttämättömiä rajoituksia.

Viranomaisen hallussa olevat asiakirjat ja muut tallenteet ovat julkisia, jollei niiden julkisuutta ole välttämättömien syiden vuoksi lailla erikseen rajoitettu. Jokaisella on oikeus saada tieto julkisesta asiakirjasta ja tallenteesta.

Guest Ihaa

Itse työskentelen Rinnekodissa "hyvällä "osastolla. Hyväksi nimeän tämän siksi, koska meidän osastonhoitaja ei edes käy osastollamme,( tai käy, kerran kahdessa viikossa, kun on pakko laittaa nimi johonkin paperiin) asiat hoituvat hyvin, kun hän ei tule sotkemaan.Mutta täällä kyllä kuulee eräistä osastonhoitajista jotka itkettävät työntekijöitä minkä ehtivät. Esim. henkilökunta tuo kahvipaketin töihin henkilökunnalle juotavaksi. Osastonhoitaja heittää kahvipaketin roskikseen, kun se on väärää laatua!!! Ja sitten osastonhoitaja haukkuu huutamalla päin naamaa hoitajille, miten huonoja nämä ovat. Ehkä jonkinlainen johtamistaidon koulutus olisi paikallaan...Tai tuskin siitäkään on apua enää. Henkilökunta on valittanut johdolle osastonhoitajasta= ei apua. Kyseisellä osastolla on jatkuva pula henkilökunnasta, koska kaikki haluavat siirtyä muualle työskentelemään = silti ei kukaan tee mitään. Rinnekodissa ei saa puhua, bussissa 345 puhutaan.

Guest Sofia

Minkähänlainen sitten on ns. "normaali" osasto, jos noilla kriteereillä pääsee "hyvän" osaston kirjoihin...

Kuka sen Rinnekodissa puhumisen muuten kieltää, jos puhutaan vaan työmatkabussissa?!?

dino

Itse työskentelen Rinnekodissa "hyvällä "osastolla. Hyväksi nimeän tämän siksi, koska meidän osastonhoitaja ei edes käy osastollamme,

Tai sitten et huomaa; sitähän sanotaan että hyvä johtaja tekee itsensä näkymättömäksi :-X

Guest CPAP

Kuka sen Rinnekodissa puhumisen muuten kieltää, jos puhutaan vaan työmatkabussissa?!?

Johtoryhmä, henkilöstöpäällikkö ja osastojen esimiehet. Lopusta huolehtii pelko edellä mainittuja kohtaan.

Guest Sofia

Taidattepa elää varsinaisessa pelon ilmapiirissä...

Kuinkahan hoidettavat mahtavat jaksaa, jos esimiehet noin hoitajia pelottavat?!?

Ovatko hoitajat hoidettavien mielestä yhtä pelottavia?

Guest Ihaa

Taidattepa elää varsinaisessa pelon ilmapiirissä...

Kuinkahan hoidettavat mahtavat jaksaa, jos esimiehet noin hoitajia pelottavat?!?

Ovatko hoitajat hoidettavien mielestä yhtä pelottavia?

No enpä tuosta pelosta tiedä, enemmänkin mulla ainakin nousee tuo muutoksen halu.  kuitenkin olen huolissani nuorten työntekijöiden jaksamisesta.

Moikkari

Kuinkahan hoidettavat mahtavat jaksaa

Legendaarinen jo tuonilmaisiin siirtynyt entinen johtaja-ylilääkäri Seppo Autio totesi aikoinaan:" Kun hoitajat voivat hyvin, myös hoidettavat voivat hyvin."

Guest hoitaja-82

Vajaa 2 vuotta olen Rinnekodissa työskennellyt, koko ajan samassa hoitokodissa. Ja kaikesta huolimatta pidän työpaikastani, asukkaat ovat ihania, henkilökunta/työkaverit ja esimies ovat kannustavia ja mukavia...suuren ikäeromme vuoksi emme ole ehkä kauhean läheisiä, mutta erittäin hyvin toimeen tullaan, ihan kuin työkavereiden pitääkin.

Oman yksikkömme toiminta on mielenkiintoista ja varmasti aikansa mukaista, kehittettävä on, mutta siihen on jokaisella vapaat kädet ja teemmekin kovasti yhteistyötä toimintamme eteen! Tällä hetkellä henkilökuntaakin on riittämiin, melkein liikaakin=). Oli tuossa puolisen vuotta sitten tilanne jolloin pyöritimme vajaalla miehityksellä, mutta hyvin onnistuimme enkä koe että tilanteesta olisi kukaan joutunut kärsimään! Pitemmän päälle se olisi kyllä alkanut voimille ottaa, mutta onneksemme tilanne on korjaantunut!

Rinnekodin johtoportaasta en nyt ihan positiivisia ajatuksia ole saanut, jotankin tuntuu että siellä jokin hankaa vastaan. Ehkä siellä voitaisiin enemmän huomioida sitä ruohonjuuritason osaamista ja ammattitaitoakin. Mutta ihan ok kuitenkin, koska ei heidän kanssaan tarvitse päivittäin toimia, eikä se näy kokoajan käytännön työssä.

Työnhausta tiedän kyllä, että siellä joku mättää, nimittäin useita tuntemiani ammattitaitoisia ja varmasti hyviä hoitajia on jättäneet tulematta töihin, koska eivät ole jaksaneet itseänsä sinne tyrkyttää... et siihen vois jotain korjausta tehdä! Ei sitten tarvis hätätilantees palkata ketä sattuun!

Itsekin taisin soitella useita kertoja ja laittaa hakemuksen ja taas soitella ja sitten kävin haastattelussa... siis sellanen fiilis oli et ne ei oikeesti tarvis, mut löytyhän töitä! Tulin kaukaa ja tietämättömänä=) et jos oisin ollu lähempää en varmasti olis itseäni sillä tavalla töihin tyrkyttänyt, mutta hyvän työntekijän ovat saaneet=))) Enkä minäkään päätöstäni kadu!!!

Guest Sofia

Joku taitaa talon työhönotossa todellakin mättää, jos on tuolla edellä kirjoitettuihin uskominen: niiden mukaanhan vallalla on akuutti hoitajapula!

Eipä siis luulisi olevan varaa olla vastaamatta aktiivisille töihinhakijoille...

Bianca

Itse aikanani lähdin Pohjanmaalta töiden perässä Etelä-Suomeen ja Rinnekoti oli paikka josta kovasti jo kouluaikana puhuttiin. Laitoin hakemuksen ja hyvä jos 7 pv ehti kulua niin mulla oli jo vakipaikka! Samoin kävi ystävälleni. Molemmat tultiin Pohjanmaalta. Itse petyin kyllä rankasti koko paikkaan ja vaihdoinkin jo 6 kk jälkeen työmaata. Ystäväni viihtyi vuoden... Itse koin olevani esimiehen ja työkavereideni "roskakori" - molemmilta tahoita puhuttiin paskaa toisista ja mä olin se roskapönttö joka sai kuunnella kaiket päivät tätä. Sitten kun pyysin, että selvittävät asiansa mua sotkematta niihin, alettiin jo "uhkailemaan" työkavereiden taholta, että pitäisi valita olenko esimiehen vai työkavereiden puolella. Kävi aika raskaaksi nuo työpäivät. Hyvä kun asukkaiden kanssa jaksoi...ei heilläkään asiat kyllä liian hyvin olleet.

Guest S.Pora

Rinnekodissa ei saa puhua, bussissa 345 puhutaan.

Dösassahan Rinnehemmetin asiat on aina sproogattu! Jengi skagaa kai edelleen spiikata duunissa mestan vähänki buleimmist propleemist. Fitti juttu, funtsi stadin kundi.

Guest CPAP

Johtoryhmä, henkilöstöpäällikkö ja osastojen esimiehet. Lopusta huolehtii pelko edellä mainittuja kohtaan.

Juuri varmasta lähteestä saamamme tiedon mukaan Rinnekodin intranetin keskustelufoorumin sulkemista vaati alun perin vanhempi ylihoitaja - saaden johtoryhmän avustuksella tahtonsa läpikin, kuten nyt jo hyvin tiedämme.

Nuorempi ylihoitaja puolestaan yritti estää erästä työntekijöiden edustajaryhmää osallistumasta erääseen mm. työpaikkakiusaamista koskevaan kokoukseen. Mainittakoon, että Rinnekodin tapauksessa voi todella puhua järjestelmällisestä ja järjestäytyneestä työpaikkakiusaamisesta joillakin osastoilla. Perusteena estämiselle oli kuulemma se, että ko. ryhmän ei voi sallia osallistua keskusteluun, sillä ryhmän jäsenet mukamas kertovat keskustelluista asioista muillekin työntekijöille... Hah! Estoyritys lienee lähes täysin onnistunutkin. Mutta ei aivan, ei tarpeeksi täysin.

Äskettäin laitoksestamme oli hieman väritetty juttu Oho! €â€œ lehdessä. Kannattanee lukea, jos Rinnekodin asiat (jostain kumman syystä?!) kiinnostavat €Â¦ Väritetty kyllä, mutta jotain perääkin niissä yleensä on. Enemmän tai vähemmän. Tai jopa enemmän.

Hoistu

Missä oho lehdessä?

että tiedän jutun etsiä...

Mä olen läheisesti seurannut tuttavani työskentelyä rinnekodissa. siksi alun perin kiinnostuin rinnekodista työpaikkana. "ihastuin" niihin asukkaisiin, ja näin paljon kehittämismahdollisuuksia.

Mutta tuttavani kokemuksen perusteella juuri työyhteisö on se syy miksei sinne kannata mennä töihin. eräskin hoitoapulainen esitteli itseään osastonhoitajana kun osaston oma oh oli 2:n osastonhoitaja ja ko. osastolla vain harvoin paikalla.

Ja yks työntekijä s-postitteli omaisten kanssa henk.koht postitse ja käsitteli niissä työasioita. ja eräässä postissa oli mainittu tuttavani, ja tää hoitsu sanoi siitä tutulleni. ja kun tuttavani pyysi nähdä postin niin se ei käynyt koska siinä postissa oli muitakin asioita... Kaiken huippuna  tää. nää ihmiset keiden kanssa tää hoitsu postitteli oli sellaisia että ne helposti nostaa ison hälyn kaikesta heidän omaistaan liittyvästä asiasta. Että joku hoitsu viitsii postittaa asioita omaisten kanssa.eikö sekään tajuu että nää omaiset voi tulostaa ne postit ja nostaa juttuja niiden kautta...

ja kaiken näköistä muuta ihmeellistä rinnekodin henkilökunnassa tapahtuu... välillä miettii että mitä ihmeen hoitoalan oppilaitosta ne on käyny ku noi periaatteet on aivan eri mitä mä oon saanu kuvan... tai jotai...

-teme-

Joensuuhun asti sh- opiskeljoille tuli Rinnekodilta viestiä et uusia työntekijöitä tarvitaan. Meinasin laittaa takas viestiä ja liittää tän keskustelun siihen perään  ;D nooh ei nyt

Guest CPAP

Missä oho lehdessä?

46/2005

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Hoitajat.net

Osallistu keskusteluun

• Create New...