Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Hoistu

[Arkistoitu] Rinnekoti

Recommended Posts

Hoistu

kertokaa kokemuksia espoon rinnekodista, väliä ei ole oletko sairaanhoitaja vai lähihoitaja kunhan jutussasi mainitse kumpaa työtä olet ko. paikassa tehnyt.

palkkaus ja työedut olis kiva tietää... ja muutenkin työn vaativuudesta.

kaikki kokemukset siis mulle... Kiitos

Jaakko79

Rinnekodisssa on JATKUVASTI haussa hoitajien paikkoja, joten  eiköhän tuo kerro paljon paikasta ja siitä kannattaako sinne mennä.

Hoistu

oikeesti kaipaan tietoa.. tiedän että palkka on huono pks-palkoiksi... onko joku saanu keskusteltua paremman palkan tai jotai...

ku siel olis etuna lyhyt työmatka ja edulliset asunnot...

Jone

Soita sinne ja kysy, tai mene käymään siellä.

Jos olet ammatiltasi sh, niin kyllä varmasti paremmille palkoille pk-seudulla pääset. Täältä löytyy kuitenkin työpaikkoja hyvien kulkuyhteyksien päästä ja asumaankin pääsee jossain edullisesti.

Hoistu

otin yhteyttä ko paikkaan postitse ja soittivat lähes  heti perään olisivat mielellään ottaneet sinne töihin.... työkokemusta kun jo kuitenkin on tullut ikään nähden reilusti...

palkka kuitenkin tökki... alkuun lähtö ihan hoitajalla ( ei sh) oli jotain 1590 ja perehdytyksen jälkeen 1603 euroa... ( huimat)

kerroin etten kyllä lähde pk-seudulle palkkaani huonontamaan.. käski kuitenki pitää mielessä. toivotin hyvät jatkot ja sanoin että ottakaa yhteyttä heti ku palkka nousee ;D

aika tylyä, mutta ymmärrän nyt miksei sinne kukaan töihin menekään....

-VF-

Mutta onneksi tällä alalla on vielä kutsumuksen omaavia hoitajia jotka ilosta kiljuen juoksevat Rinnekotiin ja muihin riistäjätyöpaikkoihin (riistoahan se on jos työntekijälle maksettava palkka on naurettava) töihin.  :)

Jone

alkuun lähtö ihan hoitajalla ( ei sh) oli jotain 1590 ja perehdytyksen jälkeen 1603 euroa... ( huimat)

No paljonkos sitten oli sairaanhoitajan palkka, etkös sellainen kuitenkin ole, ainakin profiilistasi päätellen?

puh

alkuun lähtö ihan hoitajalla ( ei sh) oli jotain 1590 ja perehdytyksen jälkeen 1603 euroa... ( huimat)

No paljonkos sitten oli sairaanhoitajan palkka, etkös sellainen kuitenkin ole, ainakin profiilistasi päätellen?

Käsittääkseni Rinnekoti palkkaa enimmäkseen vain hoitaja-nimikkeellä koulutustasosta riippumatta, ettei tarvitse sh:n palkkaa maksaa...

Pernasoppa

Käsittääkseni Rinnekoti palkkaa enimmäkseen vain hoitaja-nimikkeellä koulutustasosta riippumatta, ettei tarvitse sh:n palkkaa maksaa...

Kuulostaa mahtavalta paikalta! Ja kauankos siellä se "perehdytys" kestää, käsittääkseni tuollaisissa paikoissa asianmukainen perehdytys on parin tunnin mittainen paikkojen näyttö.

Jaakko79

Kuulostaa mahtavalta paikalta! Ja kauankos siellä se "perehdytys" kestää, käsittääkseni tuollaisissa paikoissa asianmukainen perehdytys on parin tunnin mittainen paikkojen näyttö.

Foccella taitaa olla aikamoisia ennakkoluuloja kehitysvamma-alasta  :) Parhaimmillaan perehdytyshoidetaan kunnolla ko. laitoksessa. Mun tapauksessa lyötiin hanskat käteen ja sanottiin et ruvetaan pesuhommiin.

Rinnekodissa on varsin vähän Sh:n paikkoja, Hoitajia on paljon ja lähes yhtäpaljon kouluttamattomia hoitoapulaisia, jotka osallistuvat hoitotyöhön. Laitoshuoltajat on vielä erikseen. Jos joku Sh:n paperit omaava suostuu tekemään hoitajan palkalla/nimikkeellä töitä niin se on oma vika, ei palkkaavan firman.  angry.png

Alf

Ite en tee yhtään keikkaa lähiksen liksalla, vaikka ois lähiksen pesti. Yhden kerran ovat turussa vuoden aikana kieltäytyneet sh:n palkan maksusta.

Hoistu

en sitten tullu kysyneeksi sh-palkkaa... ku lähihoitajanki lähtö oli noin surkee... etten kyllä usko että se sh:n palkka sen parempi olisi...

harmittaa vaan... ku katselee noita pks:n vuokria niin rinnekodille ne ei olis ollu noin päätä särkevät... mut jos etun on edullinen asunto ja miinuksena sitäkin huonompi palkka, niin kyllä toi miinuspuoli vie voiton...

Jaakko79

Saati sitten niiden kämppien loistava kunto  :) Tai muut Palvelut sillä alueella...

Hoska

Mun kaveri li Rinnekodilla töissä vissii yli vuoden.. Enkä lähtis kehumaan sitä paikkaa. riippuu tietysti mitä hakee..  jos haluaa nauttia "luonnonläheisestä asumisesta" kaukana kaikesta ni paikka on loistava:) palkasta en tiedä tarkkaan, mut kaverin mielestä surkea..

Bianca

Olin Rinnekodissa töissä. Palkka hoitajalla (eli 2.asteen koulutuksen saaneella-lh, ph, keh.vam.ho, tms..) alle 1600e - ei pysty keskustelemaan paremmaksi. Tuntemani sh:t tekee töitä hoitajan palkalla. Polin sh:en palkasta en tiedä.

Joku tuossa totesi, että kouluttamattomia on paljon - totta. Paikassa on paljon mm. sivareita, opiskelijoita (ei väliä minkä alan opiskelija!) ja joukkoon mahtuu hyvin sekalaista seurakuntaa - alkoholiongelmaisia jne.. Töihin otetaan se joka on halukas tulemaan. Minun työpisteessäni koulutettu hoitaja ei saanut tehdä yövuoroja (kallista!) vaan yöt teki kouluttamaton hoito-apulainen.

Asunnot alueella ovat edullisia, mutta hyvin levottomia. Itse heräsin yks aamu kun nainen kiljui yläkerrassa ja huusi apua, miehen huutaessa ja ties mitä.. - soitin poliisit.. Alkoholisteja on paljon ja monenlaisia laitapuolen kulkijoita. Myös työntekijöistä löytyy alko-ongelmaisia tai työntekijän puolisolla on jokin vastaava..

Tänä päivänä asuntoja kaupataan yleisesti (ennen vaan R-kodin työntekijöille) ja kuulin, että alueelle on ilmaantunut narkomaaneja jne... halpa vuokra - sehän vetää näitä. Illalla just uskaltaa kävellä kotiin..alueella liikkuu ällöttäviä ukkoja, jotka etsivät "hetkellistä seuraa" (you know) kehitysvammaisista... ja varmaan muistakin..??

Kehitettävää on paljon.

Perehdytystä harva osaa antaa, koska on itsekin työskennellyt niin vähän aikaa - vaihtuvuus suuri. Tietyt osastot erittäin sisäänlämpiäviä.

Työntekijöiden turvalisuuteen pitäisi panostaa enemmän.

Että semmoista minä koin.

Guest nokinenä

En ole koskaan työskennellyt rinnekodissa, enkä muussakaan kehitysvammalaitoksessa, mutta olen kuullut kavereilta, että ala ei oikein vedä. Tuttunikin ovat ottaneet töitä vastaan vain opiskelun aikana saadakseen lisätienestiä. Mutta henkilöstön ilmapiiri on kuulemma siellä missä he ovat työskennelleet (en sano paikan nimeä), erittäin huono. Uusi ihminen yritetään syödä heti pois, vaikka lomittajista on ääretön pula.

Työ on raskasta ja huonostipalkattua. Ei todellakaan kiinnosta koulutksen saanutta ihmistä. Parempaakin on tarjolla. Yksikään tuttuni, jotka työskenteli kyseisessä laitoksessa, ei jäänyt sinne valmistumisen jälkeen.

Guest MIRJAM1220

ei asiat ole aina niin yksi seliitäisiä, toki on totta , että yksi syy siihen , että rinnekotiin haetaan koko ajan hoitajia, mutta on asiassa monta muutakin asiaa esim. hallinto ja rekrytointi ei toimi, voisin kertoa lukemattomia esimerkkejä siitä kuinka esim. henkelistöpäällikkö kertoo puhelimessa, että ei ole töitä, vaikka tosi asia on se , että hoitajista on huutava pula. esim. meidän osastolla on 4- hoitajan vaje mut kai rinnekoti säästtää sillä, kai se on tarkoitettu, puhumattakaan uniklinikasta joka syö rinnekodin  sääsätöt jos näin vois sanoa. miljoonia työnetään johonkin uniklinikkaan. josta ei ole varmoja tutkimus tuloksia, tai sit niitä pimitetään.

hyvähän se on että on tutkimusksia eri aloilta mut järki käteen tässäkin asiassa.

Guest Ihaa

Kai tähän on pakko sanoo jotain positiivistakin. Itse olen ollut nyt viisi vuotta Rinnekodisssa ja viihdyn hyvin. Todellakin pidän työstäni. Mikään päivä ei ole samanlainen. Aina oppii jotain. Työvoimasta on pulaa. Vajaalla tehdään välillä, mutta silti pidän. Työ on erittäin haastavaa ja jos täällä pärjäät, niin sitten pärjäät kaikkialla. Ehkä meillä on se paras hoitokoti, koska henkilökunnan vaihtuvuus on pieni ja työyhteisö on priima kunnossa. Palkkahan ei ole tällä alalla koskaan hyvä, mutta toimeen tulee......

Vastaava

Säälittävää ettei kehitysvammaisia arvosteta Suomessa sen vertaa että niile saatais edes pysyvät asiansa osaavat hoitajat.

Rinnekodista on kyllä kuulunut paljon ikäviä juttuja.

Mutta uskokaa tai älkää, ei oo pitkä aika siitäkään kun Hesperiaan otettiin kadumiehiä töihin jos vaan hanskat pysy kädessä. Ja kohta ollaan samassa pisteessä kun hoitajat loppuu.

Se on toi meidän liitto aika saamaton noissa palkka-asioissa joka sitten johtaa siihen ettei ketään kiinnosta lähtee raatamaan ja opsikeleen noin pitkäks aikaa näillä liksoilla.

Monilla osastoilla tehdään töitä nyt pienemmällä miehityksellä ku lakon aikana oli hoitajia suojelutyössä. Mikäs siis mättäähuh.gif

Kai hoitajakin palkkansa ansaitsee?

Guest hoitaja-83

Ite olen ollut töissä Rinnekodissa reilun kolme vuotta ja viihtynyt loppujen lopuksi hyvin!

Totta on että myös meidän osastollamme on huutava pula työntekijöistä. Koulutettuja on tällä hetkellä suht hyvin, mutta tilanne muuttuu noin kahden kuukauden sisällä melko katastrofaalisesti, ellei tilalle saada uusia työntekijöitä kun edelliset lähtevät. Asukkaat ovat ihania ja henkilökunnan välillä ajoittain aivan mahtava henki. Toki kolmeen vuoteen mahtuu myös niitä huonoja hetkiä, mutta on niitä paremipia enemmän, tai sitten ne vaan muistaa paremmin.  :nauraa: Osastonhoitajia kovasti haukutaan ja osittain haukut pitävät myös paikkansa, mutta ei se ongelma siitä mihinkään välttämättä häviä osastonhoitajaa siirtämällä, se ongelma siirtyy mukana. Mutta yhteenvetona, itse olen kyllä viihtynyt työpaikassani!

Guest Ihaa

Ehkä tällä kehitysvamma puolella työskentelyä auttaa, että itse arvostaa omaa työtään. Minä ainakin arvostan Rinnekodissa työskenteleviä ihmisiä paljon. Vuosien mittaan kun on huomanut ettei kaikista ole tähän hommaan.

psyko

Ja mitä tulee tuohon palkkaukseen. Niin kertokaa ihmeessa missä maksetaan perus/lähihoitajille huomattavasti enemmän palkkaa kuin täällä rinnekodissa? 1610egeä on täällä hoitajan lähtöpalkka.

Jaakko79

Ja mitä tulee tuohon palkkaukseen. Niin kertokaa ihmeessa missä maksetaan perus/lähihoitajille huomattavasti enemmän palkkaa kuin täällä rinnekodissa? 1610egeä on täällä hoitajan lähtöpalkka.

http://hoitajat.net/foorumi/index.php?topic=91.0

Tuuliviiri

Olin muutama vuosi sitten rinnekodin asuntolassa duunissa, palkka samalla tasolla kuin esim. Helsingin kaupungilla kehitysvammalaitoksessa. Ei  mitään negatiivista sanottavaa ko. paikasta ole, työyhteisökin oli todella mukava. Tiedä sitten onko meininki eri asuntoloissa kun itse pääkallopaikalla  ;D

Moikkari

Asuntolat taitavatkin olla Rinnekodissa ihan oma maailmansa.

Muuan työntekijä kommentoi kerran, että kun on asuntolassa duunissa, on kuin ei Rinnekodissa olisikaan...

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...