Jump to content
MAINOS

Ambulanssiksi


2ndfds11

Missä pelissä itse työskentelisit?  

86 ääntä

  1. 1. Missä pelissä itse työskentelisit?

    • MB Sprinter
      55
    • MB Vito
      4
    • VW Porter
      29
    • VW Caravelle
      6
    • Toyota Hiace 4wd
      0
    • Ford Transit
      6
    • Ihan sama vaikka Lada Niva
      17
    • Chevrolet
      10


Recommended Posts

Niin itse kyllä suosin ambulanssi työssä tuota mersua  ;) tuo chevy varsinkin kaupunkiolosuhteissa aika raskas mutta jossain maaseudulla on varmaan paikallaan ja ominaisuudet kohdallaan.  :-

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 50
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

"Nyt meni hermot, ja sen kyllä huomaa" on myös yksi soitetuimmista.

Mutta mikä ihme on Sprinter Lang?

semmosta ei oo vastaan tullu,mutta bensa langi oli aikoinaan hurrrja peli.

tossa on kuva lang sprinteristä http://www.mascus.com/thumbnailmaker2.asp?pic=/productimages/fc3c2e38d7b74ae695e5eace68d9c1f8.jpg&width=350

Ainakin Simon sairaankuljetuksella on tällanen mut uudempi

Melko yleisenä tunneälyn määritelmänä voidaan pitää tiedon puutetta yhdistettynä kyvyttömyyteen ja siitä johtuvaan haluttomuuteen tehdä loogisia johtopäätöksiä.

Soveltuvin osin voidaan tunneälynä pitää myös sitä, että älyää anoppinsa hautajaisissa olla viheltelemättä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

näyttää jotenkin isomalta, kuin tavl  spintreri mersu. ::super_cool::  Eli hoitotilaa tuntuisi riittävän, Mutta ei ole paljon tullut kylläkään vastaan.

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Langiin mahtuu kolme tai neljä petille....huumoria siirtokyydeille...

Melko yleisenä tunneälyn määritelmänä voidaan pitää tiedon puutetta yhdistettynä kyvyttömyyteen ja siitä johtuvaan haluttomuuteen tehdä loogisia johtopäätöksiä.

Soveltuvin osin voidaan tunneälynä pitää myös sitä, että älyää anoppinsa hautajaisissa olla viheltelemättä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 kuukautta myöhemmin...

ääritapauksissa kolme makaavaa ja yks istuva... :P ja meno on rattoisaa niin ku ratikassa.. varsinki jos joukossa on esim. yks tahi kaks hoitotason potilasta.. mut yhteiskunta säästää loppujen lopuks :P

Vai että hoitotason potilasta.. :P

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Siis väitätkö sä että sulla on siirrolla yks tai kaks hoitotason potilasta ja lisäks pari istuvaa?

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: sininenvilkku

Allekirjoittanut muistaa kuljettaneensa samalla kertaa kolmea potilasta. Kaksi ht-potilasta paareilla (autossa kahdet paarit) ja yksi 'tavallinen' istuvana... Laillista tai ei, käsky kävi ylemmältä taholta :-X :P

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Allekirjoittanut muistaa kuljettaneensa samalla kertaa kolmea potilasta. Kaksi ht-potilasta paareilla (autossa kahdet paarit) ja yksi 'tavallinen' istuvana... Laillista tai ei, käsky kävi ylemmältä taholta

Tuskin potilaat ovat OIKEASTI hoitotasoa vaativia, jos niitä voi ottaa kaksi kerrallaan kyytiin?

Tuskin se pomo sun seuraksi rosikseen tulee jos homma menee reisille...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Allekirjoittanut muistaa kuljettaneensa samalla kertaa kolmea potilasta. Kaksi ht-potilasta paareilla (autossa kahdet paarit) ja yksi 'tavallinen' istuvana... Laillista tai ei, käsky kävi ylemmältä taholta

Tuskin potilaat ovat OIKEASTI hoitotasoa vaativia, jos niitä voi ottaa kaksi kerrallaan kyytiin?

Tai sitten tilanne on ollut jokin suuronnettomuus Konginkankaan tyyliin.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Allekirjoittanut muistaa kuljettaneensa samalla kertaa kolmea potilasta. Kaksi ht-potilasta paareilla (autossa kahdet paarit) ja yksi 'tavallinen' istuvana... Laillista tai ei, käsky kävi ylemmältä taholta

Tuskin potilaat ovat OIKEASTI hoitotasoa vaativia, jos niitä voi ottaa kaksi kerrallaan kyytiin?

Tai sitten tilanne on ollut jokin suuronnettomuus Konginkankaan tyyliin.

Totta, olin ajatuksissani vielä noissa terveisten ajeluissa joista ylempänä oli puhetta. Ja ei tullut mieleen että vilkku kirjoitti "ylemmältä taholta", ei pomolta.  :-X

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Allekirjoittanut muistaa kuljettaneensa samalla kertaa kolmea potilasta. Kaksi ht-potilasta paareilla (autossa kahdet paarit) ja yksi 'tavallinen' istuvana... Laillista tai ei, käsky kävi ylemmältä taholta :) :)

Mikähän se mahtaa olla semmonen ylempi tahoa joka määrää montako potilasta sinä kuljetat ja otat vastuullesi?  angry.png

Minä en ole sellasta "tahoa" vielä tavannut, enkä usko että koskaan tulen tapaamaankaan.

Ku tutkituttaa piäsä, ni suap oekkeet liäkkeet..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Allekirjoittanut muistaa kuljettaneensa samalla kertaa kolmea potilasta. Kaksi ht-potilasta paareilla (autossa kahdet paarit) ja yksi 'tavallinen' istuvana... Laillista tai ei, käsky kävi ylemmältä taholta

Mikähän se mahtaa olla semmonen ylempi tahoa joka määrää montako potilasta sinä kuljetat ja otat vastuullesi?

Minä en ole sellasta "tahoa" vielä tavannut, enkä usko että koskaan tulen tapaamaankaan.

Pelastus- tai lääkintätoimenjohtaja voi yrittää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: takapäivystäjä

Pelastus- tai lääkintätoimenjohtaja voi yrittää.

Mun autoon tulee kyllä tasan niin monta potilasta kun minä sinne päätän ottaa. Esim. pelastutoiminnan johtajalla ei ole asiaan mitään sanomista.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miksi tollasia Langeja sitten varustetaan ambulansseiksi jos konsensus on se, että yksi potilas kerrallaan jota sitten hoitotasohoidetaan? Romanipotilas varmaan kätevä siirtokuljettaa kun mahtuu koko suku mukaan?

Mä en kyllä Konginkangas II:ssa ala L4:lle mitään urputtaa, lastaan mitä sovinnolla menee ja sit nopsaan isoon taloon. Traumapotilaille meillä ei ole muuta tarjota kuin suurten verenvuotojen tyrehdyttäminen, murtumien tukeminen ja pikainen kuljetus hoitolaitokseen. Synteettistä punasoluvalmistetta odotellessa siis.

--Oman Hoitonsa Asiantuntija!! --

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei tässä ollutkaan siitä kyse että ei voi kuljettaa useampia potilaita yhtäaikaa. Tottakai voi kuljettaa ja tietyissä tapauksissa pitääkin. Kyse oli siitä että sinä päätät montako kyytiin (=vastuullesi) otat, ei kukaan muu.

Esim. laitos siirtoja tekevissä autoissa joihin saa kahdet paarit* , itse harkitsisin kyllä todella tarkkaan minkä kuntoisia kyytiini ottaisin. Korkeitaan jotakin dave (eemeli) tasoisia. Jos jotakin tulee niin kusessa olet, mitään et mahdu tekemään. Eikä usein valvontalaitteita ole edes molemmille.

*mikä on mielestäni aivan älytön ratkaisu. Yhteiskunta ja yrittäjä hyötyy, mutta taas kerran hoitajan kustannusella. Tupla vastuu, normi palkka.... angry.png

Ku tutkituttaa piäsä, ni suap oekkeet liäkkeet..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eiks Konginkankaalla tullut noottia juuri siitä, kun samaan autoon otettiin kaksi kävelevää, joista toinen romahti matkalla, ja lääkäriyksikkö joutui pysähtymään jelppimään tätä autoa kun oli matkalla kohteeseen?

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eiks Konginkankaalla tullut noottia juuri siitä, kun samaan autoon otettiin kaksi kävelevää, joista toinen romahti matkalla, ja lääkäriyksikkö joutui pysähtymään jelppimään tätä autoa kun oli matkalla kohteeseen?

Konginkankaalla ohjeistettiin yksiköt kuljettamaan kaksi potilasta/ambulanssi, josta toisen piti olla lievemmin loukkaantunut. Kaksi yksikköä kuljetti kuitenkin kolmea vaikeasti loukkaantunutta ja näissä kuljetuksissa syntyi ongelmia.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: sininenvilkku

Voi, olisikin ollut suuronnettomuustilanne, mutta...

'ylempi taho' = yrittäjä itse = mun silloinen pomo...

Todellakin laillista tai ei, vaihtoehtoa ei annettu. Ja tämä mun keikka tuskin oli ainut ko. firmassa.

Kaksi ht-potilasta = molemmilla mm. nitro-infuusio... Mun mielestä ihan perusteltu hoitotason siirto, lähettävän lääkärinkin puumerkein varustetussa kaavakkeessa potilaat määrätty kuljetettavan hoitotason siirtoautossa.

Tuon tempauksen vuoksi, irtisanoin itseni välittömästi. Pesti jäi 3 viikon mittaiseksi. Todellakin, minä siellä rosiksessa istuisin jos jotain olisi tapahtunut - ei yrittäjä...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Etköhän nyt pikkusen ylireagoinut, jos piti oikein irtisanoa itsensä.

Ylireagointia tai ei, siitä en tiedä. Mutta itse en olisi ko. kyytiä ajanut vaikka Paavi ois käskenyt :-X

Ku tutkituttaa piäsä, ni suap oekkeet liäkkeet..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: sininenvilkku

Sanotaanko että tuo tempaus oli viimeinen pisara - sen jälkeen mulle riitti... Ehkä jonkun mielestä ylireagointia, mutta parempikin duunipaikka oli tarjolla  :-X :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sanotaanko että tuo tempaus oli viimeinen pisara - sen jälkeen mulle riitti... Ehkä jonkun mielestä ylireagointia, mutta parempikin duunipaikka oli tarjolla  :-X :)

Aina kannattaa vaihtaa parempaan, jäljelle ei jää kuin katkera yksityisen pomo...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Niin palataksemme tähän auto-keskusteluun...

Työautoina tähän mennessä ollut Ford Transit, MB Vito (uusin, taka-vetoinen malli 192 hv lastulla), MB Sprinter(vammaisella Sprintshift-vaihteistolla) , VW Transporter (T5 188hv, neliveto) ja luttelosta puutunut VW LT.

Näistä on paha mennä erottelemaan, koska kaikissa on omat risut ja ruusut. Mutta tilaa on melkein aina ollut riittävästi. No, ehkä Transporterissa on tullut joskus ahdasta, ku on ollut liina monta hoitajaa...

Mutta taas Sprinter ja LT kuuluvat luokkaan liian isot.. Tosi veemäisiä ajaa varsinkin jos sattuu tuuleen liikaa sivulta ja muutenkaa sitää tilaa ei niille päivätansseille tarvi olla.

Ford Transit oli kokonsa puolesta aiva sopiva. Joskaan nyt ei tehojensa puolesta mikään tykki (2,8 TDCI) :-

Kun saisi yhdistettyä Transitiin tilat, Viton ajo-ominaisuudet, Transporterin tehot ja nelivedon, ja Sprinterin pehmeyden, niin siinä olisi unelmien auto, siinä siis insinööreille pähkinä. :nauraa:

Nykyinen työauto Sprinter vm -01 Sprintshift-vaihteistolla. Toivottavasti menee pian vaihtoon... :-¨

ps. Jos joku ei tiedä mikä toi mersun vaihteisto on tekojaan, niin lyhyesti sanottuna: se on automaattisesti vahtava laatiokko, jonka vaihtamisnopeus on hitaampi kuin käsin normi vaihteistossa, ja siinä on myös käsin valinta toiminto siis eteen ja taakse liikkuva keppi. Ei kannata perehtyä lähemmin.

mikä mä oon?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ok... Tähän listaten meidän kalusto:

90= Hoitoyksikkö... täyskorotettu MB Sprinter vm 2003 automaatti. Ei kokemuksia ajo-ominaisuuksista

91= Hoitoyksikkö, MB Sprinter vm 2000 ja se Prkl:n Sprintshift.... tarviiko enempää sanoo... muutenkin oikee pommi, ei tiedä millon lahoo mistäkin... muuten ainoo TamLanssin tuotos meidän talossa

92= Perusyksikkö, MB Sprinter vm 2005 täysautomaatti...

Tää on oikee herkku, niin ajo-ominaisuuksiltaan kun hoitotiloiltaankin... melkein se varuste mitä tästä ei löydy, sitä ei myöskään tarvii... Ilo olla tässä autos että hoitaja sekä kuljettaja.

93= REHY, MB sprinter 2003, manuaalivaihteet... muuten hyvä vehje mutta manuaali hälytysajossa aika v-mäinen...

94= Vara-auto, Chevrolet Chevy Van 1997... Vanha, huonot hoitotilat, mutta vieläkin ajettavuudeltaan meidän autoista mukavin... Valitettavasti samaa ei voi sanoo luotettavuyudesta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...