Jump to content
MAINOS

Helsingille kritiikkiä Etelä-Suomen lääninhallitukselta.


Janne

Recommended Posts

MAINOS

Mitä, eikös se ollutkaan suomen ensihoidon mekka jossa kaikki on niin hienosti? No, tolla julkisuusrumballa heruaa sympatiapisteitä ja virkoja ja palkkaa tulee lisää, kuten Saurinkin lupaa. Tulisipa resursseja lisää muuallekkin yhtä helposti. Mutta hienoa että edes sinne.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitä, eikös se ollutkaan suomen ensihoidon mekka jossa kaikki on niin hienosti? No, tolla julkisuusrumballa heruaa sympatiapisteitä ja virkoja ja palkkaa tulee lisää, kuten Saurinkin lupaa. Tulisipa resursseja lisää muuallekkin yhtä helposti. Mutta hienoa että edes sinne.

Hyvä provo taas kerran, mutta pakko täälä kertaa "astua miinaan". Puhuttiinko tossa artikkelissa / kritiikissä sun mielestä jotain ensihoidosta tai ensihoidon / sairaankuljetuksen ongelmista ?? Mä en ainakaan huomannu.

Eikös me OZZY olla jo kerran sovittu, että stadin ensihoito on tosi laadutonta, huonosti hoidettua ja muutenkin perseestä. Varsinkin kaikki, mikä liittyy palomiehiin ja palokuntaan on ihan päin helvettiä ainakin silloin kun palomies kehtaa pukea päälleen sairaankuljettajan vaatteet ja astua ambulanssiin sisään??

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikös me OZZY olla jo kerran sovittu, ettästadin ensihoito on tosi laadutonta, huonosti hoidettua ja muutenkin perseestä. Varsinkin kaikki, mikä liittyy palomiehiin ja palokuntaan on ihan päin helvettiä ainakin silloin kun palomies kehtaa pukea päälleen sairaankuljettajan vaatteet ja astua ambulanssiin sisään??

En muista moista sopineeni, mutta jos sinusta tuolta tuntuu niin se on tietysti oma asiasi. Lähinnä olin vaan hämmästynyt tuosta artikkelista, koska yleensä julkisuudessa puhutaan että helssingissä koko ensihoito -ja pelastustoimi toimii kuin hyvin rasvattu koneisto jossa kaikki on hyvin. Nyt yhtäkkiä ' pelastuslaitoksen toimintavalmius ei vastaa Helsingin erityisriskejä yksiköiden sijoituksen, lukumäärän eikä henkilövahvuuksien osalta + Helsingin pelastuslaitoksen toimintakyky heikko' jne.

Hellitä vähän ÄSVEETEE ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

pelastuslaitoksen toimintavalmius ei vastaa Helsingin erityisriskejä yksiköiden sijoituksen, lukumäärän eikä henkilövahvuuksien osalta + Helsingin pelastuslaitoksen toimintakyky heikko'

Yhtä edelleen kyse oli ja on ollut jo pitkään PALOPUOLEN yksiköistä, vahvuuksista, vaste-ajoista yms. EI SAIRAANKULJETUKSEN !! Sairaankuljetukseen panostaminenhan on mahdollisesti jopa yksi syy em. ongelmiin. Vahvuuksia rasittavat juuri työrajoitteet ja mm. se, että 692 muutettiin 24h valmiuteen ja 291 perustettiin. Ja samalla henkilöstömäärällä painetaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

pelastuslaitoksen toimintavalmius ei vastaa Helsingin erityisriskejä yksiköiden sijoituksen, lukumäärän eikä henkilövahvuuksien osalta + Helsingin pelastuslaitoksen toimintakyky heikko'

Yhtä edelleen kyse oli ja on ollut jo pitkään PALOPUOLEN yksiköistä, vahvuuksista, vaste-ajoista yms. EI SAIRAANKULJETUKSEN !! Sairaankuljetukseen panostaminenhan on mahdollisesti jopa yksi syy em. ongelmiin. Vahvuuksia rasittavat juuri työrajoitteet ja mm. se, että 692 muutettiin 24h valmiuteen ja 291 perustettiin. Ja samalla henkilöstömäärällä painetaan.

Ota nyt hyvä mies stesoa tai jotakin, ettet rupea kouristamaan. Osku mainitsi kyllä ensihoidon, mutta lähinnä siitä syystä, että tällä hetkellähän Helsingin sisällä toimii ainoastaan yksi varsinainen ensihoito-organisaatio joka myös Pelastuslaitoksena tunnetaan.

Onhan se hyvä, että on ylpeä omasta työpaikastaan, mutta kannattaa olla kohtalaisen avarakatseinen ja ymmärtää, että elämää on oman puljun ulkopuolellakin.

God save the king - cause no-one else will!

- Black Adder

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onhan se hyvä, että on ylpeä omasta työpaikastaan, mutta kannattaa olla kohtalaisen avarakatseinen ja ymmärtää, että elämää on oman puljun ulkopuolellakin.

Hyvä HÖLÖSENI !

Stadin laitos ei ole oma työpaikkani ja minulta löytynee näkemystä maamme eri ensihoito-organisaatioista hieman enemmän kuin sinulla, joten rauha maahan. Minusta on vaan tyhmää arvostella jotain paikkaa, mistä ei tiedä sitten yhtään mitään. Muistathan, että esim. muutaman viikon harjoittelujakso stadissa ei vielä anna kovin vankkaa kuvaa kaupungin ensihoito-organisaatiosta ja sen tasosta. Joten eiku luotiliivit niskaan ja keikalle  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hyvä HÖLÖSENI !

Stadin laitos ei ole oma työpaikkani ja minulta löytynee näkemystä maamme eri ensihoito-organisaatioista hieman enemmän kuin sinulla, joten rauha maahan. Minusta on vaan tyhmää arvostella jotain paikkaa, mistä ei tiedä sitten yhtään mitään. Muistathan, että esim. muutaman viikon harjoittelujakso stadissa ei vielä anna kovin vankkaa kuvaa kaupungin ensihoito-organisaatiosta ja sen tasosta. Joten eiku luotiliivit niskaan ja keikalle  ;D

Tiedän stadin laitoksesta sen, minkä olen omin silmin nähnyt ja kyseisen puljun palveluksessa olevilta kuullut. Jos sinä olet suuri guru Helsingin laitoksen suhteen, ole hyvä ja suo meillekin mahdollisuus saavuttaa valaistuneisuus asian suhteen. Ja noin puhtaasti huomiona: en ole päivääkään ollut Helsingin pelastuslaitoksella hommissa enkä sen perusteella mitä kyseisestä puljusta tiedän, ole sinne pyrkimässäkään.

Niin, luotiliiveihin liittyvä kommentti lienee aihetta jättää omaan threadiinsa, vaikka tosin nyt asian tullessa puheeksi toteankin, että minä ainakin mieluummin suojaan itseni yllättäviltä tapauksilta (mielestäni) riskikeikoilla kuin hihhuloin ilman liivejä ja otan puukosta tai luodista.

God save the king - cause no-one else will!

- Black Adder

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ole hyvä ja suo meillekin mahdollisuus saavuttaa valaistuneisuus asian suhteen.

Mitä haluat tietää ?

No, sinä kun luot sellaisen käsityksen, ettei meistä kukaan muu tiedä kyseisestä laitoksesta mitään, aloita nyt sitten ihan perusteista. Ja veikaanpahan, että ylläpito viheltää kohta tämän pelin poikki.

God save the king - cause no-one else will!

- Black Adder

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ole hyvä ja suo meillekin mahdollisuus saavuttaa valaistuneisuus asian suhteen.

Mitä haluat tietää ?

No, sinä kun luot sellaisen käsityksen, ettei meistä kukaan muu tiedä kyseisestä laitoksesta mitään, aloita nyt sitten ihan perusteista. Ja veikaanpahan, että ylläpito viheltää kohta tämän pelin poikki.

Kysele vaikka yksityisviestin muodossa. En ole mielestäni sanonut ettei kukaan muu tiedä MITÄÄN mutta itselle ei ainakaan tuli mieleenkään ruveta yleisellä nettipaltalla arvostelemaan saatika kuittailemaan mitään vaikkapa Nokian tai Ivalon ensihoidosta, ellen olisi itse ollut siellä töissä. Mutta toisaalta ikuinen totuushan on se, että suurinta on aina helppo haukkua.

Koko häslinki sitä paitsi alkoi siitä kun OZZ kirjoitti : "Mitä, eikös se ollutkaan suomen ensihoidon mekka jossa kaikki on niin hienosti?", vaikka kyseessä on PALOPUOLEN ongelmat ja kriitti tuli PELASTUSASIOIDEN tarkastajalta. Sairaankuljetusta ja ensihoitoa ei ole kukaan kritisoinut.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yhtä edelleen kyse oli ja on ollut jo pitkään PALOPUOLEN yksiköistä, vahvuuksista, vaste-ajoista yms. EI SAIRAANKULJETUKSEN !!

Tosiaan kannattaisi ottaa sitä tarjottua lääkettä. Minä puhun pelastuslaitoksesta kokonaisuutena ja vain ihmettelin eikö siellä ollutkaan asiat niin hyvin kuin on väitetty. Sinä rupeat puhumaan suu vaahdossa palomiehistä ja ambulansseista, en minä. ;D Miksi tämä on noin arka asia sinulle?
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yhtä edelleen kyse oli ja on ollut jo pitkään PALOPUOLEN yksiköistä, vahvuuksista, vaste-ajoista yms. EI SAIRAANKULJETUKSEN !!

Tosiaan kannattaisi ottaa sitä tarjottua lääkettä. Minä puhun pelastuslaitoksesta kokonaisuutena ja vain ihmettelin eikö siellä ollutkaan asiat niin hyvin kuin on väitetty. Sinä rupeat puhumaan suu vaahdossa palomiehistä ja ambulansseista, en minä. ;D Miksi tämä on noin arka asia sinulle?

Ei ole arka aihe minulle mutta miksi sinä kritisoit ja kuittailet stadin laitoksesta AINA kun siihen tarjoutuu pienikin mahdollisuus ? Mielestäni olen kirjoittanut ihan asialinjalla, vai ?

Kyse on siitä, että nyt ei kritisoitu laitosta koknaisuutena, koska sairaankuljetuksessa ei ole stadissa miehistöpulaa, sairaankuljetusyksiköitä ei ole poissa hälyvalmiudesta, sairaankuljetusyksiköt eivät ole vajaamiehitettyjä, sairaankuljetusyksiköiden sijoitus ja vasteajat EIVÄT ole kritiikin kohteena. Luehan nyt se hesarin juttu uudestaan, niin pääset takaisin puhumaan itse asiasta. Kyseinen hesarin artikkeli ei liity mitenkään hoitajat netissä käytäviin keskusteluihin (terveydenhuolto, ensihoito yms.), vaan PALO- JA PELASTUSYKSIKÖIHIN JA NIIDEN SIJOITUKSEEN JA MIEHITYKSEEN. Mikä kohta sulla on tässä vaikea ymmärtää ?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä minä olen sen artikkelin lukenut. Edelleen, puhun pelastuslaitoksesta kokonaisuutena. Jutun otsikko on 'Helsingin pelastuslaitoksen toimintakyky heikko'. Minä ihmettelen eikö asiat k.o organisaatiossa olekkaan niin hyvin kuin on väitetty. Sinä rupeat suu vaahdossa tilittämään palomiehistä ja ambulansseista.

Luitko edes mitä minä kirjoitin. Rauhoitu nyt hyvä mies ja lue rauhassa ne muutama ensimmäinen viesti uudelleen. Olisiko pienintäkään mahdollisuutta että olisit ehkä käsittänyt väärin ja vetänyt herneet nenään turhaan? ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyseinen hesarin artikkeli ei liity mitenkään hoitajat netissä käytäviin keskusteluihin (terveydenhuolto, ensihoito yms.), vaan PALO- JA PELASTUSYKSIKÖIHIN JA NIIDEN SIJOITUKSEEN JA MIEHITYKSEEN. Mikä kohta sulla on tässä vaikea ymmärtää ?

Itseasiassa, kaikki mikä liittyy HelPel:iin, liittyy sekä pelastus- että lääkintätoimeen koska samat miehet hoitavat molempia; ainakin minun tietojeni mukaan ainoastaan yksi yksikkö kyseisessä puljussa on miehitetty miltei pelkästään terveydenhuoltoalan koulutuksen saaneilla (ja siltikin siellä taitaa välillä pyöriä palomiehiä). Ja ennen kuin sanot, että taas mollataan palomiesten ammattitaitoa, totean ettei siitä missään nimessä ole kyse.

Helsingin laitoksella on monia ongelmia. Yksi on miehistön vähyys ja huono saatavuus, joka johtuu saamieni tietojen mukaan osittain myös henkilökemioista laitoksen sisällä. Toinen ongelma on sitten ensihoidollinen - HelPel pitää isoa ääntä itsestään ja on monessa mukana. Suomessa ei tietääkseni ole yhtään muuta pelastuslaitosta, joka olisi mukana ainakaan niin kattavissa määrin kansainvälisissä tutkimuksissa, mutta toisaalta oleellista ei ole tutkimusten määrä vaan niiden sisältö.

Tämän myönnän pohjautuvan täysin kuulopuheeseen muutaman ensihoitolääkärin suusta (ei Helsingissä tai HUS-alueella työskenteleviä), mutta tietääkseni HelPel laskee elvytystilastoihinsa ainoastaan ne potilaat, joiden lähtörytmi on ollut VF. Korjaa, jos olen väärässä, SVT.

God save the king - cause no-one else will!

- Black Adder

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitä, eikös se ollutkaan suomen ensihoidon mekka jossa kaikki on niin hienosti?

Oliko tämä se tarkoittamasi teksi stadin laitoksesta KOKONAISUUTENA ?? Meidät erottaa se, että minä tiedän tarkoin mitä tuossa artikkelissa kritisoidaan ja mikä / mitkä syyt siihen ovat johtaneet. Sinä taas teet vain omia johtopäätöksiä YHDEN lehtiartikkelin pohjalta. Mutta onhan siihen sulla toki oikeus. Joko lopetellaan ? Peace !!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

tietääkseni HelPel laskee elvytystilastoihinsa ainoastaan ne potilaat, joiden lähtörytmi on ollut VF. Korjaa, jos olen väärässä, SVT.

Olet pahasti väärässä. Näin ne "musta-tuntuu" huhut juuri syntyvät. Tilastoinnissa käytetään pääosin utsteinin teidonkeruumallia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

tietääkseni HelPel laskee elvytystilastoihinsa ainoastaan ne potilaat, joiden lähtörytmi on ollut VF. Korjaa, jos olen väärässä, SVT.

Olet pahasti väärässä. Tilastoinnissa käytetään pääosin utsteinin teidonkeruumallia.

No, sitten joko minä olen käsittänyt parikin eri keskustelua aivan päin...tai sitten tiedän ensihoitolääkäreitä, jotka ovat väärässä. Tiedä sitten, kumpi on totta.

God save the king - cause no-one else will!

- Black Adder

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meidät erottaa se, että minä tiedän tarkoin mitä tuossa artikkelissa kritisoidaan ja mikä / mitkä syyt siihen ovat johtaneet. Sinä taas teet vain omia johtopäätöksiä YHDEN lehtiartikkelin pohjalta. Mutta onhan siihen sulla toki oikeus.

Voe hyvänen aika, enhän minä muuta voi, tietenkään. Kun en ole asianosaisia. Tarkoittaako se että jos ei ole ollut siellä töissä, niin silloin ei ole oikeutta puhuakkaan koko asiasta? Toisekseen, en minä mitään johtopäätöksiä ole tehnyt. Edelleen, ihmettelin vain etteikö asiat olekkaan niin hyvin kuin on väitetty. Mikä siinä on nyt niin kamalaa?  ;D
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

.tai sitten tiedän ensihoitolääkäreitä, jotka ovat väärässä. Tiedä sitten, kumpi on totta.

Todennäköisesti kyseinen herra tai rouva on anellut Teukalta töitä ja on saanut kieltävän vastauksen  ;D

Mitä ihmeen järkeä olisi tilastoida pelkät kammiovärinät ? Yhessä vaiheessa niitä kyllä kytättiin tarkkaan ja tilastoitiin, koska Kuisma oli koko maailmassa ekoja tyyppejä, joka julkaisi artikkelin kammiovärinän esiintyvyyden laskusta.

Muokkaus:lainaukset -Jone-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toisekseen, en minä mitään johtopäätöksiä ole tehnyt. Edelleen, ihmettelin vain etteikö asiat olekkaan niin hyvin kuin on väitetty. Mikä siinä on nyt niin kamalaa?  ;D

Se, että ensihoidon ja sairaankuljetuksen suhteen asiat on hyvin mutta PALOPUOLEN suhteen ei !

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

.tai sitten tiedän ensihoitolääkäreitä, jotka ovat väärässä. Tiedä sitten, kumpi on totta.

Todennäköisesti kyseinen herra tai rouva on anellut Teukalta töitä ja on saanut kieltävän vastauksen  ;D

Mitä ihmeen järkeä olisi tilastoida pelkät kammiovärinät ? Yhessä vaiheessa niitä kyllä kytättiin tarkkaan ja tilastoitiin, koska Kuisma oli koko maailmassa ekoja tyyppejä, joka julkaisi artikkelin kammiovärinän esiintyvyyden laskusta.

Yhdestä lähteestäni voin varmuudella sanoa, ettei ole koskaan Teuvolta töitä kysellyt ja toistenkin kohdalla on syytä epäillä, ettei moinen ole taustalla.

Tässähän mennään jo vanhaan tuttuun malliin, tosin hieman muunnelllen: Jos mies seisoo yksin metsässä eikä kukaan ole kuulemassa, onko hän siltikin väärässä?

Muokkaus: Korjattu lainaukset.

Muokkaus:korjattu uudelleen lainauksia -Jone-

God save the king - cause no-one else will!

- Black Adder

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mikä siinä on nyt niin kamalaa?  ;D

Se, että ensihoidon ja sairaankuljetuksen suhteen asiat on hyvin mutta PALOPUOLEN suhteen ei !

Totta, on se kamalaa!

[me=Ozz...]ojentaa äsveeteelle tupakan O0[/me]

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mikä siinä on nyt niin kamalaa?  ;D

Se, että ensihoidon ja sairaankuljetuksen suhteen asiat on hyvin mutta PALOPUOLEN suhteen ei !

Totta, on se kamalaa!

[me=Ozz...]ojentaa äsveeteelle tupakan O0[/me]

Kiitti mut äsveetee ei polta. Hyvät yöt !

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...