Jump to content
MAINOS

Keikkalaisen työstä


mittarimato

Recommended Posts

Pahoittelen jos en löytänyt ihan oikeaa osiota asialleni!

Olen nyt tässä hetken aikaa tehnyt keikkaa yhteen yksityiseen hoitoalan firmaan, josta on ihan mukavasti riittänyt työtä. Ajattelin kuitenkin tehdä hakemuksen myös kaupungin kotihoitoon, josta hyvin pian soitettiinkin hakemukseni johdosta, mutta sieltä päästä kysyttiinkin, että minne jo teen keikkaa (olin hakemuksessa maininnut, että teen tällä hetkellä keikkaa toiseenkin psikkaan) ja kun selvisi, että yksityiselle, minulle sanottiin, että sitten en voi tehdä myös kaupungille.

Ehkä olen tyhmä, kun en tuota osannut arvata, mutta voisiko joku asiasta tietävä minua valaista, miksi asia on näin? Jos en olisikaan nimittäin maininnut mitään siitä, että teen keikkaa muualle, niin olisiko kaupunki saanut siitä tietää ja mitä sitten olisi tapahtunut, eli miksi ei saa yhtä aikaa "kilpailijoiden" kesken tehdä keikkaa, mitä se oikein haittaa käytännössä?

Tilitin tätä ystävälleni, joka on myös hoitoalalla ja hän sanoi, että tulee samalta istumalta mieleen montakin, jotka tekevät keikkaa sekaisin kaupungille ja yksityiselle.. ? Voinko tehdä sitten edes toiselle yksityiselle keikkaa? 

 

Kiitos jos joku viitsii valaista!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
Vieras: Pitäisi onnistua

En ole kyllä törmännyt tuollaiseen.

Itse olen tehnyt keikkaa eri firmoille. En ole niistä huudellut. Eipä tuo ole kyllä ketään kiinnostanutkaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mene seureen niin saat painaa keikkaa kotihoitoon vaikka kuinka paljon.

Lisäksi teet töitä miten haluat. Pääasia että hoidat työt hyvin.

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

26.9.2018 klo 07.47, Vieras: SEURE kirjoitti:

Mene seureen niin saat painaa keikkaa kotihoitoon vaikka kuinka paljon.

Lisäksi teet töitä miten haluat. Pääasia että hoidat työt hyvin.

 

Seure kuulostaa hyvältä, mutta asun Tampereella eikä näytä täällä päin vaikuttavan :(

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Eivoiollatotta

Miten tuo voi olla mahdollista? Etsikö kaupunki jotain kiertävää sijaista joka olisi 100 % heidän listoillaan, ei pelkkää satunnaiskeikkalaista. Soita ihmeessä sinne uudestaan ja pyydä tarkennusta. Mitä se kenellekään kuuluu missä muualla kukin keikkailee.

Ja sitten vingutaan työntekijäpulaa hoitoalalla:)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllähän sitä aina välillä kuulee, että työnantaja syystä tai toisesta pyrkii estämään tai ainakin paheksuu työntekoa myös muualle. Tiedä sitten miksi. Kieltoa ei kuitenkaan tarvitse noudattaa, sillä sun vapaa-aika ei kuulu työnantajalle. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

7 tuntia sitten, Vieras: Eivoiollatotta kirjoitti:

Miten tuo voi olla mahdollista? Etsikö kaupunki jotain kiertävää sijaista joka olisi 100 % heidän listoillaan, ei pelkkää satunnaiskeikkalaista. Soita ihmeessä sinne uudestaan ja pyydä tarkennusta. Mitä se kenellekään kuuluu missä muualla kukin keikkailee.

Ja sitten vingutaan työntekijäpulaa hoitoalalla:)

Just joo, minäkun hölmö luulin, että tuo on joku yleinen linjaus. Ilmankos kaikki on olleetkin, että mitä ihmettä kun oon kertonut tosta. Kyllä meinaan kelpaan keikkalaiseksi edelliseen työpaikkaani, jossa olin pitkään määräaikaisena sijaisena ja joka on kaupungin yksikkö (tosin ei kotihoitoa, vaan kehitysvammapuoli). Kai juuri tuo kyseinen esimies ei sitten kelpuuta keikkalaisia jos tekevät muualle kuin hänen alueilleen. Se olikin puhelimessa muutenkin tosi tylyn kuuloinen, heti vastatessa, kun soitin hänelle siis takaisin ja menin mainitsemaan, etten pystynyt aikaisemmin vastamaan kun olin aamuvuorossa. Oli varmaan hänelle väärä vastaus. 

Ajattelin, jos soittaisin takaisin mutta vain kysyäkseni selitystä tuohon, mutta en kyllä aio periaatteesta mennä hänen yksikköihinsä keikkalaiseksi, kun ei kerran kelpaa. Kiinnostaa vaan tuo syy.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...
Tunti sitten, sh vm 83 kirjoitti:

Meillä ainakin jos vakituinen henkilökunta tekee keikkaa muualle, on ilmoitusvelvollisuus keikkailusta esimiehelle.

Tähän on ihan järki syyt. Esimiehelle kuuluu työnjohdollinen vastuu ja jos siellä on alkaa olla sakkia töissä joka tekee 38h työtä omalle työnantjalle viikossa ja siihen päälle vielä 20h muualle niin kyllähän siinä jossain välissä alkaa jaksaminen olla käsillä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Virassa olevilla voi tietyin ehdoin olla ilmoitusvelvollisuus tai jopa saatetaan vaatia erikseen lupa sivutöihin. Tavallisella palkansaajalla ei ole mitään velvollisuutta kertoa työnantajalle mitä tekee silloin kun ei ole töissä ko. työnantajalla.

(tämä ei kuitenkaan ole kannanotto miljoonan viikkotunnin puolesta)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

10 tuntia sitten, sh vm 83 kirjoitti:

Meillä ainakin jos vakituinen henkilökunta tekee keikkaa muualle, on ilmoitusvelvollisuus keikkailusta esimiehelle.

 

Saa kertoa, mitään velvollisuutta ei ole. Työnantajalla ei ole _mitään_ valtaa siihen mitä teet sillä ajalla jolta kyseinen työnantaja ei maksa sinulle palkkaa. Jos jotain muuta joku väittää, niin äkkiä luottikseen yhteyttä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...