Jump to content
MAINOS

Nenä-duodenaali-letku


Pernasoppa

Recommended Posts

Niin että mikä se on? Sama kuin nenä-maha-letku mutta vähän snobimpi nimi? Vai työnnetäänkö vaan vähän syvemmälle että varmasti ollaan siellä pohjukaisessa?

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Eikö nenä-mahaletkun pää ole mahalaukussa ja nenä-duodenaaliletkun pohjukaissuolessa. Opettaja puhui myös nenä-jejunaaliletkusta --> letkun pää tyhjäsuolessa.

Mutta mä olen vain opiskelija..  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikö nenä-mahaletkun pää ole mahalaukussa ja nenä-duodenaaliletkun pohjukaissuolessa. Opettaja puhui myös nenä-jejunaaliletkusta --> letkun pää tyhjäsuolessa.

Mutta mä olen vain opiskelija..  :)

Juu, mutta onko se käytännössä sama lötkö (jatkoroikka tarvittaessa?), asetetaanko se samalla tapaa vai miten se paikka varmistetaan?

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En tiedä, kuinka homma ihan käytännössä toimii, mutta ainakin periaatteessa nenä-duodenaaliletku voidaan viedä paikoilleen skoopin avulla, jos on muuten tarvetta ko. vehkeelle. Laparotomian yhteydessä se on tietty myös helppo laittaa. Käsittääkseni on olemassa myös peristaltiikan mukana paikoilleen uivia n-d-letkuja, jotka autetaan sisäänviejällä alkuun. Olen tosin vain lueskellut näitä juttuja harjoitteluun liittyen, käytännön kokemusta on vain tavallisesta NML/SML:sta.

A Few Words from the Bride.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juu, anteeksi jäi viesti kesken, kun en päässyt tarkistamaan muistikuvaani. Netissä oli tosi hyvä saitti, jota en ikäväkyllä löytänyt edes googlettamalla.