Jump to content
MAINOS

kuopion työtilanne sh:lla?


Vieras: valo

Recommended Posts

Kiva olisi kuulla KYS:n ja Kuopion alueen työtilanteesta sh:n suhteen.Myös yksiköiden henkilöstöpolitiikka kiinnostaa.Olen muuttamassa syksyllä savoon...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Moi!

Kuten olet varmaan lehdistä seurannut Kysan henkilöstöpolitiikka on maamme huonointa. Tehyhän nosti kanteen Kysin johtoa vastaan, asiaa selvitellään parhaillaan. Samaa törkeää kohteluahan on jatkunut useamman vuoden ajan ja vaikka henkilökunta pula kasvaa ei muutosta kohteluun ole tullut. Aiheesta järjestimme mielenilmaukseksi ulosmarssin huhtikuun vika viikolla, joka pääsi mtv3.n uutisiinkin.

Kovasti koitetaan lyödä kapuloita rattaisiin jotta saataisiin muutosta aikaiseksi.

Muutamia epäkohtia mainitakseni; henkilökunta ei pysy huonon ilmapiirin takia, palkkaus mielivaltaista =samasta työstä ei makseta samaa palkkaa, 10 vuoden jälkeen sinut vakinaistetaan, äitiyslomaan ei oikeutta yms.yms. 

Nuorena hoitajana olen jo nyt aivan loppu koko touhuun ja mieli halajaa muualle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo mutta töitä riittää sen kun vaan jaksaa tehdä. Keikkalaisena kyllä saat olla ja kauan, mutta ovat  viimeaikoina kirjoitelleet suhteellisen pitkiä määräyksiä. Eli siis 6-12 kk kerrallaan jopa. Mutta ilmapiiriä on moitittu. Uskon kuitenkin, että oma asenne vaikuttaa paljon. Pahakin paikka voi tuntua paremmalta, jos asennoituu siihen positiivisesti. Itse olen ollut kyseisessä talossa töissä ja ehkäpä palaankin sinne, kun muut hommat ovat over. Että ei se sen pahempi ole kuin muutkaan hoitolaitokset missä oon töissä ollu. ;D

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Tsot tsot...Eipäs haukuta suotta Kuopiota.  Entisenä Kyssilaisenä tiedän, että mm. pohjanmaalla on palkkauksen suhteen ollut paljon huonompi tilanne.  Kuopiossa voi perushoitaja tienata enemmän kuin sairaanhoitaja pohjoisemmassa....  Ja jos ilmapiiriä moititaan, niin jokainen voi katsoa itseään peiliin:  Jos töihin tullaan valmiiksi happamalla naamalla ja varautuneella asenteella, niin... Ei tosiaankaan hyvä seuraa.  Uudessa paikassa tulee olla aina tuntosarvet valmiina.

Työnvaatimuus on koventunut ja se vaikuttaa myös työssä jaksamiseen ja viihtyvyyteen.  Uusilta hoitajilta tulisikin ottaa luulot pois "sisar hento valkoinen"-myytistä jo koulutusaikana.  Hoitotyö on raakaa, lihasvoimia vaativaa ruumiillista työtä. Ilmeisesti opiskelunsa keskeyttäneiden määrä on melko suuri tämän vuoksi. angel.png

Tässäpä warsinaenen savolaenen tehosekoitin.....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Just yöllä puhuttiin tosta kamun kans. Uusilla hoitsuilla on vähän vääränlainen käsitys osastotyöstä. Voimaa tarvitaan ja pa... haisee. Koulutuksessa pitäs tosiaan terottaa sitä et hoitotyö ei ole kansliassa istumista ja pään silittelyä. Hyvä on et karsiutuukin sellaset "sisar hento valkoset" pois jo alkumetreillä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Sh:n kannattaa ehdottomasti mennä KYS:iin töihin. TK:ssakin (Kuopiossa) on jatkuvaa hakua varsinkin vuodeosastoille. Siellä kuitenkin Sh:n toimenkuva on niin vanhanaikainen ja suppea, että opitut unohtuu äkkiä ja tuore hoitsu ei mitään opikaan !

Ilmapiiri on huono molemmissa, mutta KYS:n muut edut isona talona painaa paljon vaakakupissa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...