Jump to content
MAINOS

Hoitajiin kohdistuva häirintä


Jone

Recommended Posts

Herätti minutkin ajattelemaan asiaa, uhkailua ja henkistä väkivaltaa esiintyy usein meillä; onneksi harvemmin fyysistä. mutta ilmoituslomakkeen täyttäminen on kyllä jäänyt liian vähälle, fyysisistä jutuista tämä tulee täytettyä, mutta en muista että uhkailusta olisin täyttänyt. Täytyisi ollakin jatkossa tarkempi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 102
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Joo, kyllä näistä kokemuksista pitää keskustella. Eilen sain näytön vastaanottajan kanssa puhuttua asiasta kunnolla, ja myös tein HaiPro-ilmoituksen asiasta. Saa sitte lähiesimies kysellä itte lisää jos kiinnostaa.

Turvallisuuskansiosta löytyi myös ohjeet tällaisiin tilanteisiin, ja ohjeiden perusteella olen itse toiminut oikein tuossa tilanteessa.

Enemmän sitä HaiProta sais kyllä käyttää, tiedä sitten onko hoitohenkilökunnal jokin pelko sen käyttämiseen - tai mahdollisiin seuraamuksiin.

Noniin, tänään toistui taas sama kuvio ja nyrkki heilui. Huomasin myös että kyseinen asukas suorastaan nauttii pilkata ja ivata ulkonäköäni. Ei se pelkkää sairautta ole kun päivittäiseksi muuttuu. Eikä asiaa todellakaan helpota se että son itte ollu hoitaja. Joo, jos sitä 3 työvuoroa viel kestääs niin hyvä. Jotenkin näen turhana mitään HaiProta tehdä. Itse asiassa en ees tiiä saako sitä opiskelijana tehdäkään. Ei taida mitään olla tehtävissä. Ainoa millä voin välttää asukkaan raivostumisen, on se kun pysyn hänestä ainakin viiden metrin etäisyydellä - mieluummin niin ettei hän ees näe mua. Huoh.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos spärlä..

Tilanne nyt vain on niin "ryöstäytyny" käsistä, etten yksinkertaisesti voi enää tätä asiakasta mennä hoitamaan. Minun ei tarvitse olla kuin näköetäisyydellä, niin tulee solvauksia, ivaa ja pilkkaa - vaikka en edes katsoisi sinnepäin missä kyseinen asiakas on. Ja jos olen kosketusetäisyydellä niin nyrkki heiluu. :huh: Sen verran on nyt pelkoa ja stressiä asian vuoksi kasaantunut - ihan kuin ei sitä muutenkin olisi tässä valmistumisvaiheessa.

Opettajien kanssa päädyttiin tähän yhdessä, tilanteen vakauttaminen vaatisi pidemmän ajan mitä mulla on enää työssäoppimisaikaa sekä työyhteisön saumattoman yhteistyön asiassa. Eikä se tuolla onnistu, koska opiskelijan eteen ei haluta nähdä vaivaa. Enkä halua yhteen ihmiseen tuhlata kaikkia voimia - niitä vähiä mitä vielä on jäljellä. Enkä usko työyhteisös olevan edes keinoja tämmöisen hoitamiseen, halusta nyt puhumattakaan.

Kumma kun tällaisia tilanteita ei aikaisemmin ole ollut.. toki on ollut aggressiivisia ennenkin mutta ei ne ole sentään henkilökohtaisuuksiin menneet... Pitäiskö syyttää itteesä vai? En tiijä, en todellakaan. Hieman olen hermostunut arvioinnista tämän takia. :-/

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...