Jump to content
MAINOS

Miesten palkkaus?


Vieras: kysyjä

Recommended Posts

Vieras: mieshoitaja80
12 tuntia sitten, Vieras: PidempiNimetön kirjoitti:

Herran vuonna 2018 saa lukea tällaista seksististä tuubaa palstan täydeltä. Uskomatonta. 

Mikähän tästä keskustelusta tekee seksistisen :0 ???

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 50
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus
Tunti sitten, Vieras: mieshoitaja80 kirjoitti:

Mikähän tästä keskustelusta tekee seksistisen :0 ???

Kutsuu tätä vuotta HERRAN vuodeksi, eikä sukupuolineutraalisti henkilönvuodeksi.

ps. Voisko ylläpito lukittaa tämän hemmetin ketjun.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

miksi ihmeessä tämä pitäs lukittaa? Tottakai miesten ja naisten palkkauksessa on aina ollut ja tulee aina olemaan eroja.

Miksei asiasta voi keskustela avoimesti vuonna 2018?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: tietoa tämäkin
21. syyskuuta 2018 klo 19.46, Vieras: Vieras hoitaja kirjoitti:

Ei sitä työtä mielenterveys eikä vanhuspuolella ole tarkoitus tehdä auktoriteetillä vaan niitä vuorovaikutustaitoja hyödyntäen. Valitettavan usein näkee nimenomaan mieshoitajien yrittävän hoitaa haastavia tilanteita käyttäytymällä kuten vartija, joka provosoi asukasta/potilasta. Naiset saavat tilanteet useimmiten rauhoittumaan. Monia haastavasti käyttäytyviä/aggressiivisia miehiä ärsyttää kun toinen mies tulee machoilemaan ja määräilemään.

Itse pitkään sekä muistisairaiden että mielenterveys- ja päihdekuntoutujien kanssa työskenneltyäni olen nähnyt sen kuinka  lukuisia miehiä on jouduttu siirtämään muihin tehtäviin vuorovaikutustaitojen riittämättömyyden takia. Poikkeuksia varmasti löytyy.

Työryhmässä mieshoitajat kyllä tasapainottavat työilmapiiriä ja keskittyvät ehkä enemmän olennaiseen; itse työhön juorujen ja kivan yhteisen ajanvieton sijaan.

Lisäksi osa miehistä pelkää esimerkiksi psykiatriassa, eikä heistä välttämättä ole toimimaan jos tilanne ns. eskaloituu. Saattavat jäädä sormi suussa katsomaan, jos tulee väkivaltatilanne. Nämä tosin karsiutuvat ainakin psykiatriassa nopeasti pois.

Toiseksi miesten tehtävänä ei ole "painottaa ilmapiiriä", vaan hoitaa potilaita. Tämän pitäisi olla naisillekin selvä, eikä tule edellyttää, että miehellä on jotakin näkymättömiä velvoitteita mihinkään suuntaan - tehtävät lukevat sopimuksessa. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Lähihoitaja

Meillä oli yks hotti miesopiskelija tässä taannoin. Mummot ei ole koskaan aiemmin ole olleet yhtä yhteistyökykyisiä ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Vieras: puhelimet pois

Alalla olevat miehet hoitaa mielestäni monet asiat paremmin kuin naiset. Kuuntelevat  ja olevat enemmän läsnä yms.

Liian moni nainen (alle 40v) tuntuu viettävän suurimman osan työpäivästään puhelimen ääressä.

Ps. Olen itse nainen

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuntuu että miehille tarjotaan suoraan vakipaikkaa, naisena saa kitkutella sijaisuuksia tehden vuosikaudet ennen toimea. Tämä siis paikkakunnalla jossa sairaanhoitajista ylitarjontaa. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Nyt vain keikkatyötä
13 tuntia sitten, Vieras: ... kirjoitti:

Tuntuu että miehille tarjotaan suoraan vakipaikkaa, naisena saa kitkutella sijaisuuksia tehden vuosikaudet ennen toimea. Tämä siis paikkakunnalla jossa sairaanhoitajista ylitarjontaa. 

On ollut virkaa sekä tointa monenmoista. Nyt elätän itseni vain keikkatöillä sekä lyhyillä kuukauden -parin sijaisuuksilla.

Mies 53 v.Alalla 38 vuotta.

Nm VAPAUS

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: On_nähty:)
25.10.2018 klo 23.52, Vieras: ... kirjoitti:

Tuntuu että miehille tarjotaan suoraan vakipaikkaa, naisena saa kitkutella sijaisuuksia tehden vuosikaudet ennen toimea. Tämä siis paikkakunnalla jossa sairaanhoitajista ylitarjontaa. 

Tämä pätee myös monilla muilla aloilla. Poikkeuksena täysin lusmut hoitajat sukupuolesta riippumatta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

28.10.2018 klo 10.12, Vieras: On_nähty:) kirjoitti:

Tämä pätee myös monilla muilla aloilla. Poikkeuksena täysin lusmut hoitajat sukupuolesta riippumatta.

Kyllä. Esimerkiksi miesopettajien ei kauan tarvitse sijaisuuksia tehdä. Ja varsinkin päivähoidossa miehille on vakityö taattu juttu. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

27.9.2018 klo 21.01, Vieras: Lähihoitaja kirjoitti:

Meillä oli yks hotti miesopiskelija tässä taannoin. Mummot ei ole koskaan aiemmin ole olleet yhtä yhteistyökykyisiä ;)

:)

 

26.10.2018 klo 13.28, Vieras: Nyt vain keikkatyötä kirjoitti:

On ollut virkaa sekä tointa monenmoista. Nyt elätän itseni vain keikkatöillä sekä lyhyillä kuukauden -parin sijaisuuksilla.

Mies 53 v.Alalla 38 vuotta.

Nm VAPAUS

Teen samalla tavalla. Turha rehkiä.

 

T. Nainen37

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Toimi ja toimi
1 tunti sitten, Vieras: N38 kirjoitti:

:)

 

Teen samalla tavalla. Turha rehkiä.

 

T. Nainen37

Työpaikan pitää olla tosi hyvä ja tervehenkinen.Kyllä vakkaripestejä on tarjolla kuinka .Esim Helsingin kotihoidossa.

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...
Vieras: hyvävaan

Hyvähän se on, että näitä "juorukerhoja" ajetaan nurin sillä että miehiä palkataan.

Asiakkaat saa enemmän huomiota työpäivän aikana.

 

Vanhemmat naiset istuu kahvikupin ääressä ja nuoremmat räplää puhelinta. Miehet tekee töitä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Lähihoitajamiehet tulee alalle omasta halustaan. Miehillä on enemmän vaihtoehtoja.

 

Lähihoitajanaisista iso osa tulee asenteella "että no tehdään nyt jotain töitä".

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Puolisoni (vasta valmistunut) mieshoitaja sai joulukuun alussa työsopimusta tehdessä yli 250e korkeemman palkan kuin TES.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

28 minuuttia sitten, Vieras: ... kirjoitti:

Puolisoni (vasta valmistunut) mieshoitaja sai joulukuun alussa työsopimusta tehdessä yli 250e korkeemman palkan kuin TES.

No harvemmin kukaan ainakaan KVtes puolella tekee hoitajana töitä tessin minipalkalla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Eteenpäin
10 tuntia sitten, Vieras: n29 kirjoitti:

Tuttu mies hoitsu vaihtaa työpaikkaa koko ajan. Etsii vaan parempaa ja parempaa.

Itse olen ollut alalla vajaa 35 v ja olen nykyään tosi ronkeli.En suostu kyykyttämiseen.En alisteisiin työryhmiin jne jne .

Olen moniosaaja.Sen pitää ruveta jo nakymään tilipussissakin.

54 v mies

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

15 tuntia sitten, Vieras: n29 kirjoitti:

Tuttu mies hoitsu vaihtaa työpaikkaa koko ajan. Etsii vaan parempaa ja parempaa.

Ite olen suosittanut sellaista että vaihtaa työpaikkaa 3-4 vuoden välein niin pysyy mielenkiinto yllä ja ei hommat ala maistumaan puulta. Joutaa sitten +50 sitoutumaan samaan työpaikkaan eläkeikään asti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
  • 4 viikkoa myöhemmin...
Vieras: hähähähähähä

 

16.1.2019 klo 22.30, Vieras: Miksi kirjoitti:

Taas sai yksi mieshoitaja heti vakipaikan. Minä olen tehnyt sijaisuuksia monta vuotta samalla osastolla.

Se on sitä tasa-arvoa. Hyvä niin. Ei tullut sukupuoli syrjityksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...