Jump to content
MAINOS

Miesten palkkaus?


Vieras: kysyjä

Recommended Posts

MAINOS
  • Vastauksia 50
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Toi palkkakommentti nyt on ihan huuhaata, palkkaus tulee tes mukaan, itse olen miehenä tismalleen samalla palkalla kun naispuoleiset kollegat. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

 Alalle hakeutuvat miehet on pääosin empaattisia ja sosiaalisia (ei voi verrata keskivertomiehiin).

Alalle hakeutuvat naiset taas edustavat mitä edustavat.

Hyvä ja ammattitaitoinen mieshoitaja on kultaakin kalliimpi. Tekevät hommia tehokkaasti, ovat fyysisempiä kuin naiset ja vanhukset tykkäävät.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: mieshoitaja80

Miehiä palkataan helpommin koska heitä on niin vähän hoitotyössä.

Parempaa palkkaa ei kuitenkaan kunnallisessa saa mutta yksityisellä puolella voi olla vähän enemmän liikkumavaraa näissä palkka asioissa.

Tosin olen huomannut että mieshoitajana saa muuten parempia "etuja" itsellensä vaikka niitä ei suoranaisesti yritä saadakkaan. 

Itse olen käytännössä saanut päättää mitä vuoroja teen toisin kuin monet naiset ja juhlapyhät on ollut aina vapaana kun olen halunnut... Tosin olen ilmaissut että jos näin ei ole etsin toisen paikan jossa tämä onnistuu...

Mutta toisaalta ehkä meitä pidetään niin ressukoina ja hellyyttävinä että asiat järjestyy paremmin kun nätisti silmiä räpsyttelee esimiehelle ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mies luo turvallisuudentunnetta työpaikalla. Lisäksi naispuoliset vanhukset tulee ehkä helpommin juttuun miespuolisten hoitajien kanssa.

Hommat sujuu nopeemmin ja paremmin ilman haistatteluita.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miehet vähentää läsnäolollaan naisten juorukerhoja/ ja paskaa selän takana puhumista.

Myös siksi heitä on hyvä palkata.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Mieshoituri

Kyllä ne miespuolisetkin vanhukset arvostaa, kun mieshoitajan kanssa puhutaan äijäjutuista, eikä lässytettä niinkuin naiset 😉

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Tai kalajuttuja
Tunti sitten, Vieras: Mieshoituri kirjoitti:

Kyllä ne miespuolisetkin vanhukset arvostaa, kun mieshoitajan kanssa puhutaan äijäjutuista, eikä lässytettä niinkuin naiset 😉

Kyllä elämän kirjo pitää näkyä myöskin henkilökunnassa.Itse en kaipaa tuulella käyviä työkavereita taikka jo kynttilänsä loppuun polttaneita.

Itse olen huomannut että naishoitajissa löytyy helposti liian ärhäköitä neitoja ja kohtaamiset on sit sen mukaisia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Nurseskurses
23 tuntia sitten, Vieras: esimies kirjoitti:

 Alalle hakeutuvat miehet on pääosin empaattisia ja sosiaalisia (ei voi verrata keskivertomiehiin).

Alalle hakeutuvat naiset taas edustavat mitä edustavat.

Hyvä ja ammattitaitoinen mieshoitaja on kultaakin kalliimpi. Tekevät hommia tehokkaasti, ovat fyysisempiä kuin naiset ja vanhukset tykkäävät.

Itselläni on päinvastaisia kokemuksia. Koska naisvaltainen ala, niin toki suuresta massasta löytyy enemmän ns. mätiä munia naisista. Mutta useat mieshoitajat, joita olen tavannut ovat laiskoja, esim. vanhusten perushoito jää huonolle tolalle. Olen kuullut että mummot sanoneet että haluaa naishoitajan ja osa papoista sanonut, että turha sitten miehen tulla hänen muniinsa koskemaan. Ei ole niin mustavalkoista kun ajattelet. Fyysisyydestä; meillä ainakin kunnon salimuijia, jotka eivät häviä keskiverto mieshoitajalle, joka ei usein ole mikään muskelimies. Toiseksi tekniikka avuksi hyvät ihmiset! Nosturit apuun ja enemmän apua siirtoihin oli sukupuoli mikä tahansa. Kolmanneksi, itse en haluaisi tulla hoidettavaksi nuuskahuulessa mumisevalle mieshoitajalle, joka arvioi minun kehoa tai pisteyttää muille kollegoille ulkonäköä tms. Ei kuulu potilastyöhön kommentoida kenenkään ulkonäköä. Tinderissä voi jatkaa treffailua sitten vapaa-ajalla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

1 tunti sitten, Vieras: Nurseskurses kirjoitti:

Itselläni on päinvastaisia kokemuksia. Koska naisvaltainen ala, niin toki suuresta massasta löytyy enemmän ns. mätiä munia naisista. Mutta useat mieshoitajat, joita olen tavannut ovat laiskoja, esim. vanhusten perushoito jää huonolle tolalle. Olen kuullut että mummot sanoneet että haluaa naishoitajan ja osa papoista sanonut, että turha sitten miehen tulla hänen muniinsa koskemaan. Ei ole niin mustavalkoista kun ajattelet. Fyysisyydestä; meillä ainakin kunnon salimuijia, jotka eivät häviä keskiverto mieshoitajalle, joka ei usein ole mikään muskelimies. Toiseksi tekniikka avuksi hyvät ihmiset! Nosturit apuun ja enemmän apua siirtoihin oli sukupuoli mikä tahansa. Kolmanneksi, itse en haluaisi tulla hoidettavaksi nuuskahuulessa mumisevalle mieshoitajalle, joka arvioi minun kehoa tai pisteyttää muille kollegoille ulkonäköä tms. Ei kuulu potilastyöhön kommentoida kenenkään ulkonäköä. Tinderissä voi jatkaa treffailua sitten vapaa-ajalla.

Toivottavasti tämä oli joku astetta pimeämpi vitsi

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

19.9.2018 klo 16.05, Vieras: jep kirjoitti:

Saattaapi saada jopa enemmän palkkaakin kuin naispuoliset toverit, kuten ystäväni, joka on mieshoitaja. 

No en minä ainakaan saa, vaikka ole usein pyytänyt.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Järki käteen

Aika 'mielenkiintoisia' näkökulmia. Sitten täällä ihmetellään miksi miehiä (tai ketä tahansa muuta) kohdellaan mahdollisesti erilailla. Ihmekös tuo jos täällä viljellään jotain yleistyksiä ja stereotypioita, tai sitten yksittäistapausten perusteella väritetään vähän palstoja. Oletan että käytös toisia kohtaan myös työelämässä on vähän ennakko-oletuksien muovaamaa. Huoh meni tunteisiin kun näitä on mieshoitajana kohdannut vähän liikaa. 

Tunti sitten, Vieras: Arthur kirjoitti:

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin tässähän on taustalla ihan mieshoitajien saunaseura. Pitkältihän tuolla epävirallisissa koontumisissa on sovittu noista paremmista palkoista.

Seuraava "kokoushan" on vajaan kuukauden päästä Käyräsaaressa, sinne vielä mahtuu mukaan. Minulta saa yksityisviestillä tarkemmat tiedot.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

 

Kyllä mieshoitajalla on ihan toisenlainen auktoriteetti työpaikalla. Varsinkin mielenterveys ja vanhuspuolella.

ps. toki löytyy myös vahvoja naisia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä oli juuri osastolla yksi miesopiskelija harjoittelussa.

Kyllä se suoritui kaikesta paremmin kuin naispuoliset opiskelijat joita vuosien varrella nähty. Voi olla, että se oli poikkeustapaus :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Tyrmistynyt

Huoh.. olin lastensuojelussa töissä. Kouluttamaton mieshoitaja sai enemmän palkkaa kuin minä jolla oli koulutus. Koska elämänkokemus.. ihan täyttä skeidaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Tuki sekä Turva
2 tuntia sitten, Vieras: jee kirjoitti:

 

Kyllä mieshoitajalla on ihan toisenlainen auktoriteetti työpaikalla. Varsinkin mielenterveys ja vanhuspuolella.

ps. toki löytyy myös vahvoja naisia.

Mulle on ihan sama kuka töitä tekee kunhan on kulloiseenkin työhön sopiva .Niin koulutus sekä persoona.Sukupuolen ei tarvitse ratkaista paitsi joskus.

Itse olen 53 v mielisairaanhoitaja ja teen lähinnä yövuoroja keikkaifirman kautta.Jo tuttuihin paikkoihin mennessäni saan yleensä asukkailta

heti positiivista palautetta  siitä että " Nyt on olo turvallinen olo".

En ole elvis enkä muutakaan.Ihan tavallinen pullea nallekarhu.Motivoitunut.Välittävä .Hyvällä huumorintajulla varustettu.

35 v alalalla jo ollut ja tulen olemaan.

P.s osaan kuulema keittää hyvää puuroa aamuisin ja leipoa sämpylöitä.

Nämä ovat niitä pieniä kiitoksia.

SE mitä en enään kestä enään on riitaisat -ja huonolla yhteishengellä varustetut työpaikat ja pisteet.Ne ylitän välttää jos suinkin pystyn.

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Vieras hoitaja
3 tuntia sitten, Vieras: jee kirjoitti:

 

Kyllä mieshoitajalla on ihan toisenlainen auktoriteetti työpaikalla. Varsinkin mielenterveys ja vanhuspuolella.

ps. toki löytyy myös vahvoja naisia.

Ei sitä työtä mielenterveys eikä vanhuspuolella ole tarkoitus tehdä auktoriteetillä vaan niitä vuorovaikutustaitoja hyödyntäen. Valitettavan usein näkee nimenomaan mieshoitajien yrittävän hoitaa haastavia tilanteita käyttäytymällä kuten vartija, joka provosoi asukasta/potilasta. Naiset saavat tilanteet useimmiten rauhoittumaan. Monia haastavasti käyttäytyviä/aggressiivisia miehiä ärsyttää kun toinen mies tulee machoilemaan ja määräilemään.

Itse pitkään sekä muistisairaiden että mielenterveys- ja päihdekuntoutujien kanssa työskenneltyäni olen nähnyt sen kuinka  lukuisia miehiä on jouduttu siirtämään muihin tehtäviin vuorovaikutustaitojen riittämättömyyden takia. Poikkeuksia varmasti löytyy.

Työryhmässä mieshoitajat kyllä tasapainottavat työilmapiiriä ja keskittyvät ehkä enemmän olennaiseen; itse työhön juorujen ja kivan yhteisen ajanvieton sijaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Auktoriteetti ei tarkoita vartijana oloa tms. Vaan yksinkertaisesti lempeä mies huokuu enemmän auktoriteettiä kuin kimeä ääninen nainen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Palkka-asioissa tuskin on ihan hirveesti joustoa, oli mies tai nainen. Tessin mukaan mennään.

Vakituisia työsuhteita saattaa miehet saada helpomin.

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: mieshoitaja80
21.9.2018 klo 21.46, Vieras: Muu kirjoitti:

Auktoriteetti ei tarkoita vartijana oloa tms. Vaan yksinkertaisesti lempeä mies huokuu enemmän auktoriteettiä kuin kimeä ääninen nainen.

Tämä on totta!

Itse olen huomannut että naishoitajille kiukutellaan huomattavasti enemmän sekä valitetaan pikku jutuista enemmän kuin mieshoitajille...

Tämä johtuu todennäköisesti juuri tuosta auktoriteetista. 

Auktoriteetti ei tarkoita yleensä negatiivista asiaa kuten tuossa yhdessä viestissä vihjailtiin vaan päinvastoin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: MIten Niin
6 tuntia sitten, Vieras: PidempiNimetön kirjoitti:

Herran vuonna 2018 saa lukea tällaista seksististä tuubaa palstan täydeltä. Uskomatonta. 

Täähän on päässyt ihan lentoon.Jatkoon!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...