Jump to content
MAINOS

Tehyn vaalit 4-17.4 - muistakaa äänestää


OldOne

Recommended Posts

Vaalit alkaa maanantaina, suurin osa on varmaan jo äänestylipukkeet saanutkin. Muistakaa äänestää, sillä tämä on konkreettinen tapa millä rivijäsenet voivat vaikuttaa.

Muistakaa ketä siellä nyt vaikuttaa ja mitä he ovat saaneet aikaan. Nykyinen valtuusto on mm hyväksynyt nurisematta 2 viimeisintä tupoa, toiminut kentän tahdon vastaisesti äänestyksen jälkeen, piiloutunut suljetun äänestyksen taakse ym ym. Haluatko sinä että tämä sama porukkaa ajaa etujamme jatkossakin http://hoitajat.net/foorumi/index.php?topic=852.0 ?

Ryhmistä Vapaat vaikuttajat ja Vihreät ovat ainoat joilla on oma puheenjohtajaehdokas, muut seisovat JLP:n takana. Ainoa oikeasti poliittisesti vapaa ryhmä on vapaat vaikuttajat.

Henkilökohtaisesti aion äänestää uutta verta, koska nyt on saatava juna liikkeelle. Aion myös äänestää miestä, koska jakkupukuisten insinöörin rouvien tahto ja taidot neuvottelupöydässä on nähty. Valtuustoon pitää saada rividuunareita, joiden on elettävä tästä työstä saatavalla palkalla. Vain silloin uskon että tahto ja motivaatiot on kohdallaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Tänään tilasin TEHYn sivuita liittoonliittymispaperit. Turha se on kitistä huonosta liitosta jos ei itse ole valmis tekemään asian eteen mitään. Tavoitteena on päästä äänestämään näissä vaaleissa, ehtiiköhän sitä?

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tänään tilasin TEHYn sivuita liittoonliittymispaperit. Turha se on kitistä huonosta liitosta jos ei itse ole valmis tekemään asian eteen mitään. Tavoitteena on päästä äänestämään näissä vaaleissa, ehtiiköhän sitä?

EI, olisi pitänyt olla jäsen 31.12.2004 menessä, olen pahoillani.

Taisin asiasta mainitakkin täällä huh.gif

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tänään tilasin TEHYn sivuita liittoonliittymispaperit. Turha se on kitistä huonosta liitosta jos ei itse ole valmis tekemään asian eteen mitään.

Järkipuhetta!!!
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tänään tilasin TEHYn sivuita liittoonliittymispaperit. Turha se on kitistä huonosta liitosta jos ei itse ole valmis tekemään asian eteen mitään. Tavoitteena on päästä äänestämään näissä vaaleissa, ehtiiköhän sitä?

EI, olisi pitänyt olla jäsen 31.12.2004 menessä, olen pahoillani.

Taisin asiasta mainitakkin täällä huh.gif

Damn, no ensi kerralla sitten. On jäänyt koko asia huomaamatta.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tänään tilasin TEHYn sivuita liittoonliittymispaperit.

Niin se mieli muuttuu... ;)

Mä olen suuri TEHY-aktiivi, olen saanut monta ihmistä eroamaan siitä. :P

Ilman provosointia ja v****lua: Mikä oli se asia joka sai sinut muuttamaan mieltäsi?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tänään tilasin TEHYn sivuita liittoonliittymispaperit.

Niin se mieli muuttuu... ;)

Mä olen suuri TEHY-aktiivi, olen saanut monta ihmistä eroamaan siitä. :P

Ilman provosointia ja v****lua: Mikä oli se asia joka sai sinut muuttamaan mieltäsi?

Oikeastaan se ratkaiseva käännekohta oli viime tuponeuvottelut, oletin (tyhmänä), että TEHY olisi saanut jotain konkreettista aikaan palkkaukseen ym. asioihin neuvotteluissa. Mutta pitihän se arvata, että niin ei käynyt. Nyt en näe muuta vaihtoehtoa kuin sen, että edes yritän päästä vaikuttamaan TEHYn touhuihin. Ja ensi askel siihen on se, että liittyy liittoon.

Todennäköisesti en pääse TEHYssä vaikuttamaan yhtään mihinkään, mutta ainakin sitä on tullut yritettyä. Koskaan aikaisemmin en ole ammattiliittoon edes kuulunut, ja onhan se kai kerran elämässä sekin koettava.

On kyllä aika luonteen päälle ottavaa liittyä sellaiseen ammattiliittoon joka on täysin kyvytön ja haluton hoitamaan jäsentensä asioita. Omassa työpaikassani olen sen kokenut monta kertaa. TEHY mm. vastusti "liian suuria" palkankorotuksia joita työnantaja olisi ollut valmis maksamaan meille työn vaativuuden arvointiin perustuen. Olen myös saanut kuulla luottamusmieheltämme, että TEHY ei ole lainkaan innostunut ajamaan osastomme asioita, koska niin moni hoitajistamme ei kuulu TEHYyn. Ja syynä tähän on se, että TEHYä ei pidetä meillä minään muuna kuin huivipäiden suojatyöpaikkana.

Pattitilanne, mutta jotain on tehtävä. Minä ainakin lupaan yrittää.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

TEHY mm. vastusti "liian suuria" palkankorotuksia joita työnantaja olisi ollut valmis maksamaan meille työn vaativuuden arvointiin perustuen.

Mitämitä?  ;) Mitä toi tarkoittaa konkreettisesti? Onko jutun takana kahvipöytäkeskustelu vai jotain konkreettisempaa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Todennäköisesti en pääse TEHYssä vaikuttamaan yhtään mihinkään, mutta ainakin sitä on tullut yritettyä. Koskaan aikaisemmin en ole ammattiliittoon edes kuulunut, ja onhan se kai kerran elämässä sekin koettava.

Joo, kyllä sitä kerran kannattaa kokeilla...

On kyllä aika luonteen päälle ottavaa liittyä sellaiseen ammattiliittoon joka on täysin kyvytön ja haluton hoitamaan jäsentensä asioita. Omassa työpaikassani olen sen kokenut monta kertaa. TEHY mm. vastusti "liian suuria" palkankorotuksia joita työnantaja olisi ollut valmis maksamaan meille työn vaativuuden arvointiin perustuen. Olen myös saanut kuulla luottamusmieheltämme, että TEHY ei ole lainkaan innostunut ajamaan osastomme asioita, koska niin moni hoitajistamme ei kuulu TEHYyn. Ja syynä tähän on se, että TEHYä ei pidetä meillä minään muuna kuin huivipäiden suojatyöpaikkana.

Pattitilanne, mutta jotain on tehtävä. Minä ainakin lupaan yrittää.

Juttusi työpaikaltasi kuullostaa tutulta, niin tutulta. Se on se kateus mikä jyllää työmailla.

Mutta onnea yrityksellesi, minun pitää tsekata nämä vaalit ennen kuin teen päätöksiä...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

TEHY mm. vastusti "liian suuria" palkankorotuksia joita työnantaja olisi ollut valmis maksamaan meille työn vaativuuden arvointiin perustuen.

Mitämitä?  ;) Mitä toi tarkoittaa konkreettisesti? Onko jutun takana kahvipöytäkeskustelu vai jotain konkreettisempaa?

Joitakin vuosia sitten tehtiin Meilahden sairaalan päivystys- ja valvonta-alueella työn vaativuuden arviointi. Kaikkien työyksiköiden työn vaativuus arvioitiin jonkun sitä varten tehdyn mallin mukaisesti. No, meidän työ siten arvioitiin vaativimpaan ryhmään (ryhmiä kutsuttiin kupeiksi, älkää kysykö miksi). Palkan piti sitten nousta jonkin verran, tarkkaa summa ei ollut rivisairaanhoitajilla tiedossa, mutta sen piti kuitenkin nousta ihan kohtuullisesti. Tässä vaiheessa TEHY astui mukaan kuvioihin. TEHY oli työntekijäpuolen kanssa neuvottelupöydässä työnantajapuolen kanssa ja lopputulos oli se, että TEHY ei voinut hyväksyä sitä, että eri toimipaikoissa työskentelevien sairaanhoitajien palkka eroaisi niin paljon toisistaan. Kaikille sairaanhoitajille kuulemma kuuluu sama palkka. TEHY sitten suostui siihen, että palkkaa voidaan nostaa, mutta maltillisemmin. Työnantaja olisi kuulemma suostunut suurempaankin korotukseen...

Tämän jälkeen osastolla kiersi lista, johon kerättiin TEHYstä eroavien nimet, listassa oli kymmeniä nimiä. Se toimitettiin TEHYlle ja siinä kerrottiin syy miksi erottiin. Toinen iso eroamisaalto tuli pari vuotta sitten kun tuponeuvotteluissa jäsenten tahtoa ei kuunneltu.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aika karua. Eli pääluottamusmieskö siellä oli neuvottelemassa vai kuka? Nyt pitää muistaa että neuvottelut on ollu paikalliset, ja neuvottelupöydässä on ollut teidän ammattiosaston jehuja. Eli tässä taas näkyy se äänestämisen tärkeys, eikös nekin jehut (kuten luottamusmiehet) valita äänestämällä? Yhtä kaikki, pa**a homma  :-

Peijaksessa kävi vastaavassa tilanteessa hyvin, päivystysalue sai tuntuvat korotukset palkkoihin, sijaisilla korotukset oli jopa tuhannen mummon markan luokkaa, koska he eivät saaneet aieemmin samaa palkkaa kuin vakkarit.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aika karua. Eli pääluottamusmieskö siellä oli neuvottelemassa vai kuka? Nyt pitää muistaa että neuvottelut on ollu paikalliset, ja neuvottelupöydässä on ollut teidän ammattiosaston jehuja. Eli tässä taas näkyy se äänestämisen tärkeys, eikös nekin jehut (kuten luottamusmiehet) valita äänestämällä? Yhtä kaikki, pa**a homma  :-

Tarkkaan mä en tiedä ketkä siellä neuvottelivat. Tod. näk. ammattiosaston porukka jolla oli sitten ylemmiltä tahoiltaan saadut ohjeet. Täytyy myöntää, että en ammattiliittoasioista tiedä juurikaan mitään. Pitää alkaa ottaa selkoa asioista jos vaikka sitä kautta pääsisi sanomaan mitä mieltä asioista oikeasti on ja yrittää muuttaa niitä.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Täytyy myöntää, että en ammattiliittoasioista tiedä juurikaan mitään. Pitää alkaa ottaa selkoa asioista jos vaikka sitä kautta pääsisi sanomaan mitä mieltä asioista oikeasti on ja yrittää muuttaa niitä.

Niinpä, vain sisällä voit vaikuttaa ;)
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olen samaa mieltä tämä valtuusto ei ole saanut näkyvää aikaan, tai ei ole jostain syystä ajanut meidän asioita eteenpäin niinkuin olisi pitänyt.

joten ehkä olisi aika laittaa valtuusto uusiksi kokonaan.  ;)

ainekin itse annan tälle nykyisellä valtuustolle huonon arvosanat meidän asioiden ajamisesta eteenpäin.  angry.png

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tarkkaan mä en tiedä ketkä siellä neuvottelivat. Tod. näk. ammattiosaston porukka jolla oli sitten ylemmiltä tahoiltaan saadut ohjeet. Täytyy myöntää, että en ammattiliittoasioista tiedä juurikaan mitään. Pitää alkaa ottaa selkoa asioista jos vaikka sitä kautta pääsisi sanomaan mitä mieltä asioista oikeasti on ja yrittää muuttaa niitä.

AMos 161 ja PJ on teillä os.12 TEHOlla. Mä en oikeesti muista miten toi meikun kuvio meni, mutta jos saat FAKTAA niin laita tänne, koska sillä saa katkaistua liian pitkät siivet huhuilta. Sen tiedän, et Peijaksen ja Jorvin PPKL tienaa SH paremmin kuin meikun päivystyksessä.

"meillä on tarkka ja tiukka seula ketä edes tänne Meilahdenpäivystykseen pääsee töihin" katkerana ;)

Äänestys muuten alkoi tänään....MUISTAKAA LUKEA OHJEET ÄÄNESTÄMISEEN!!!

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sen tiedän, et Peijaksen ja Jorvin PPKL tienaa SH paremmin kuin meikun päivystyksessä.

Mä olen kuullut saman jutun ja se pätee suureen osaan koko entistä HYKSiä. Eikös ole aika erikoista, että esim. Jorvin lasten polilta lähetetään "kipeämmät" eteenpäin lastenklinikalle, jossa potilaan ottaa vastaan hoitaja, jolla on 50 egee pienempi liksa  ;) Joku voi tietty sanoa työn vaativuudesta mitä huvittaa, mutta kyllä lastenklinikan hoitsulta vaaditaan aika paljon erikoisosaamista.

ps. Koskahan tuo työn vaativuuden arviointi tehtäis sairaankuljetuksessa.........?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ps. Koskahan tuo työn vaativuuden arviointi tehtäis sairaankuljetuksessa.........?

Eikös Savossa ole tämmöinen projekti lähtenyt/lähdössä käyntiin tai ainakin J.Sallisen(SEHL:n PJ) asiasta pruukasin jutella....

[color=

Äänestys muuten alkoi tänään....MUISTAKAA LUKEA OHJEET ÄÄNESTÄMISEEN!!!

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: 100 vuoden työkoke

huh.gif

Voisiko joku asiaan perehtynyt sanoa, mikä olisi selkein ääni "isoa pahaa" JLPtä vastaan.

Vai onko hän jo kaikkien listojen äiti...

Miten hoitajilla voi olla kokoomuslainen pj. , insinööripuolisot määrännneet???

kekkonenkekkonenkekkonenpesonenpesonen...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

huh.gif

Voisiko joku asiaan perehtynyt sanoa, mikä olisi selkein ääni "isoa pahaa" JLPtä vastaan.

Vai onko hän jo kaikkien listojen äiti...

Hänhän ei ole listoilla ollenkaan...

Vaan häntä on ehdottanut joku(vissiin TEHYn hallituksesta=tää on mutua/juorua) Yhdessä eteenpäin ryhmästä ja Arvo ammattitaidolle ryhmä tietenkin tukee ehdotusta kuten Sitke ja sitoutumattomat vasemmistolaiset. Itse tiedän, että noita ryhmistä on ehdokkaita jotka EIVÄT aio äänestää JPL puolesta. Toki sekin miten olet äänestänyt on vaikea näyttää toteen...

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuosta sairaankuljettajien työnvaativuuden arvioinneistahan on vuosien saatossa liikkunut mitä erilaisempia juttuja.. varsinkin arviointi menetelmistä ja siitä kuka sen arvioinnin loppujen lopuksi sitten tekee.

Mutta oma käsitys asiasta on se että niin kauan kun Saku Tessi on se mikä se on niin SSK:lla ei oikeastaan ole mitää intressejä alkaa arviointeja ainakaan suuremmassa mittakaavassa tekemään.. yksinkertaisesti johtuu siitä että Saku Tessi on työnantajille halvin tessi terveydenhoito puolella. Eli ensin pitäisi saada SSK ja työntekijäpuoli pöytään neuvottelemaan edes tessin sisällöstä ettei seuraavastakin tule vain tuo ns.nahkapäätös jossa vain peruskorotukset tulevat muuttamaan tessin tekstisisältöä.

MUISTAKAA ÄÄNESTÄÄ

ai juu pitää iteki muistaa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Äänestetty on ja ääni ei varmasti mene Jaanalle missään tapauksessa  ;D

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yritin selailla keski-suomen liittokokousedustajien listoja, löytääkseni ehdokkaan jonka ryhmä ei aja JLP jatkokautta. Täytyy sanoa että aika hiljasta on. Vihreillä on 2 ehdokasta, Vapailla vaikuttajilla ei yhtään. Vasemmiston kantaa en oikein tiedä, tässä heidän vaaliohjelmansa:

Tehyn vasemmiston ja sitoutumattomien vaaliohjelma

Tulossa

Hyvin on ryhmä hereillä  ;D

Onneksi valtuustoehdokkaissa on valinnanvaraa. Jotenkin olis kaivannut foorumia jossa kysellä ehdokkailta kysymyksiä...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...