Usva Posted September 12, 2018 Posted September 12, 2018 Hei. Trakeakanyylistä tulee kaksi piuhaa, toinen menee cuffiin suoraan, mistä katsotaan cuffin paineet, ja toista en tiedä. Olen ymmärtänyt että siitä voi aspiroida cuffin päällä olevan liman, right?
Usva Posted September 12, 2018 Author Posted September 12, 2018 Tän kaltainen; https://www.smiths-medical.com/products/tracheostomy/pvc-tracheostomy-tubes/pvc-adult-tracheostomy-tubes/cuffed-blue-line-ultra-suctionaid
Guest Mats Posted September 12, 2018 Posted September 12, 2018 Juu tuo toinen letku on tarkoitettu juurikin kuffin päällä olevan liman poistamista varten. Käytännössä toimii usein huonosti eikä aspiroimalla tule mitään, vaikka suussa ja nielussa olevan liman määrästä voisi päätellä limaa olevan myös kuffin päällä. Tarkoitus siis aspiroida tavallisella esim. 10 ml ruiskulla. Jos saalista ei tule, voi koettaa ruiskuttaa ensin pari ml ilmaa ja tarkistaa, ettei letku ole tukossa.
pekka Posted October 4, 2018 Posted October 4, 2018 Intubaatioputkissakin noita imukanavia cuffin päällä on. Niistä olen saanut usein hyviä saaliita yhdistämällä letkun suoraan imuletkuun. Tätä ennen olen imenyt imukatetrilla suoraan putkesta.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.