Jump to content

tummeli

Vain keikkailevat hoitajat?

Recommended Posts

tummeli

Valmistuminen takana ja kesätyöt ohi. Ajatus keikkailusta houkuttaa, mutta onko järkevää/ taloudellisesti mahdollista vain keikkailemalla elättää itsensä ja perheensä?

Plussia  ja miinuksia? Mitä pitää ottaa huomioon? Kokemuksia kaipailen arvon kollegat :)

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Vieras: zir

Pystyyhän sitä, jos tunteja vain kertyy tarpeeksi 😛 Ainakin pk-seudulla varmasti keikkaa löytyy vuoden jokaiselle päivälle. Ja lomat voit pitää niin paljon kuin haluat! 

Ehkä isoin miinus on oman "työporukan" puuttuminen, olet aina ulkopuolinen. 

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Vieras: Lh keikkari

Keikkailulla tienaan paremmin tosin lomarahat on jokapalkassa. Jos ei tykkää jostakin paikasta ei tarvitse mennä uudestaan voi valkata kivat paikat ja ihan 6päivää viikossa olen töissä, joten duunia on niin paljon kun jaksaa tehdä. Ammattitaito kehittyy kivasti kun keikkailee😊

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Vieras: Hepuli

Minä tykkään. Saa valita vuorot ja jos pieniä lapsia pääsee heidän tärkeisiin hetkiinsä esim. Päiväkodin esitykset yms. Lisäksi keikalla saa jopa paremmin rahaa kun lomaraha tulee samantien. Voi ennakoida matkoja ja tehdä enemmän vuoroja ja sitten pitää lomaa haluamanaan ajankohtana. Jos tekee vain muutamassa paikassa keikkaa niin kyllä työporukkaankin jollakin tavalla pääsee mukaan. Keikkailijathan helpottavat vakituisten mahdollisia karseita ylityömääriä. Itse olen keikkaillut muutaman vuoden ja työtä kyllä riittää enemmän kun ehtii tehdä . Keikkaile ihmeessä jos siltä tuntuu. 

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Vieras: Toisin oli ennen

Saat valita työvuorosi. Lisäksi  juhlapyhät vapaat, kun saikkujen pelossa sijaisia ei uskalleta laittaa niille päiville, joten vakiväki tekee ne.

Saat laajasti työkokemusta ja näet paljon erilaisia käytäntöjä.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Vieras: Keikkaa pukkaa

Keikkailu kannattaa. Jätin vakituisen toimen loppuunpalamisen jälkeen. Nyt hallitsen työtäni täysin. Olen töissä kun haluan ja vapaalla kun haluan. Jos työpaikka ei ole hyvä ja on huono henki, sen kestää mukavasti kun tietää, että lähtee kohta. Töitä riittää ja tekee hyvää kun on vaihtelua. On mukava palata työpisteeseen kun vastaanotto on aina mukava. Suosittelen lämpimästi. Stressi ei pääse painamaan kun tietää, että voi jäädä vapaalle kun on sellainen hetki. Hyvä etu on myös palkassa.Kun tekee "rahapäiviä" voi kerätä vähän lomarahaa siinä samalla.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Vieras: Hermione

Keikkailemalla on päässyt näkemään erilaisia osastoja, sairaaloita, palvelutaloja ja paikkakuntia. Omat taidot kehittyvät vähitellen ja oppii suhtautumaan uusiin tilanteisiin mutkattomasti, ja selviytymään itsenäisemmin ja ratkaisulähtöisesti. Samalla huomaa, että joissain paikoissa on hyvä työpaikkahenki ja pääsee nopeasti mukaan kahviporukkaan ja kimppalottoon. Toisissa taas vastassa ovat aina eri ihmiset, kukaan ei tiedä missä, miten ja milloin asiat hoidetaan, ja ilmapiiriä ei tule ikävä. Ihan mukavaa siinä kohtaa, että tuli otettua vain yksi vuoro. Itse olen ainakin löytänyt aika nopeasti omat vahvuuteni, mieluisat työpaikat ja tavallaan vähän juuttunutkin keikkailemaan vain muutamissa paikoissa. Ei tarvitse paljon keikkoja metsästää, kun samoista paikoista ehdotellaan koko ajan vuoroja kalenteri täyteen.

Ainakin pk-seudulla keikkailulla voi hyvinkin elää ja leipä voi olla vakituista työntekijää leveämpi. Vuoroja on jokseenkin määrättömästi ja vähän nirsommallekin löytyy hyvin vuoroja. Ainakin Seure myös kouluttaa järjestelmien käyttöön ja LOVe-tentit onnistuvat myös. Keikkailun kautta voi päätyä vakituiseen paikkaan aika nopeastikin, jos kemiat kohtaavat. Kysyntää kyllä on jatkuvasti ja hyviä työntekijöitä jää pois keikkalistoilta vähitellen vakihommiin. 

Ja mitäköhän sitä sitten pitää ottaa huomioon...? Selvitä oikeutesi työterveyden käyttöön ja toimintamalliin, jos jotain sattuu tai sairastut yllättäen. Pidä huolta, että tunnarisi järjestelmiin ovat aina voimassa kuhunkin työpisteeseen. Muista täyttää keikkafirman kriteerit työsuhteen hoitamisesta (tämä voi olla mitä tahansa erilaisten asiakirjojen lukukuittauksista rokotustodistuksien toimittamiseen) ja ennen kaikkea hoida asiat sovitusti. Tärkeäähän se aina on, mutta keikkalaiselta ei voi kysyä seuraavana päivänä, ei voi soittaa perään, tilalle ei saa hätätapauksessa yleensä ketään ja keikkalainen on talolle kallis. Pidä maineestasi huolta, niin töitä riittää. Liian huolellinen ei voi olla ja kirjaaminen on kullan arvoista keikkatyössä ihan jo oman oikeusturvan vuoksi.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Vieras
Olet jättämässä kommenttia vieraana. Jos sinulla on tunnus, kirjaudu sisään.
Vastaa aiheeseen...

×   Lisäsit muotoiltua sisältöä.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Linkkisi on upotettu automaattisesti..   Näytä pelkkä linkki.

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.