Jump to content
MAINOS

Vastavalmistuneen terveydenhoitajan työllistyminen?


Minnamaaria

Recommended Posts

Kiinnostaisi tietää miten hyvin te muut vastavalmistuneet terveydenhoitajat olette työllistyneet terveydenhoitajan töihin? Tuntuu että ainakaan täälläpäin Suomea ei työpaikkoja meinaa ollenkaan olla avoinna joten työllistyminen esim. neuvoloihin tuntuu juuri nyt toivottomalta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Minun kokemukseni mukaan lyhyisiin sijaisuuksiin pääsee kyllä, jos vain pystyy sellaiseen ex tempore lähtemään. Hankalampaa tietysti jos on tehnyt pidemmän sopimuksen muualle. Myös vuorotteluvapaan sijaisuuksia on tarjolla, koska vastavalmistunut täyttää ehdot. Jos tosissaan haluaa th:n hommiin eikä heti ole mitään tarjolla, yksi mahdollisuus on keikkailla sh:n tai lh:n hommissa ja ottaa vastaan heti kun joku pätkä terkkana on tarjolla. Siten saa nopeasti jalansijaa 😊

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Vieras: Terkkariksi

Ite oon terkkariksi valmostunut, mutta viihdyn enemmän sh:n töissä. Kurssikavereistani iso osa on th:n töissä ollut tai parhaillaan. Tärkeintä on tuoda harjoittelun aikana esille,että haluaa sijaisuuksia tehdä ja se, että on mahdollista ottaa vastaan pieniä pätkiä, joista muodostunut ajan kanssa sitte jotain vähä pysyvämpää. :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sehän siinä on että harjoitteluni olen suorittanut nykyisen asuinpaikkakunnan ulkopuolella, joten ei ole tullut saatua "jalkaa oven väliin" samalla lailla kuin harjoittelupaikkakunnalla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: kouluterkka

Tein valmistumisen jälkeen 1,5v sh:n töitä jonka jälkeen muutin suurempaan kaupunkiin, keikkailin pari kuukautta sh hommissa ja sain pari lyhyempää terkkarin sijaisuutta. Ne poikivat pidempiä jatkosoppareita ja edelleen samassa paikassa jossa aloitin lyhyellä sijaisuudella. Suurin osa omista kurssikavereista teki ja tekee sh:n töitä, toki kyseessä pienempi paikkakunta eivätkä ole pystyneet lähtemään töiden perässä toisaalle. Vakituisia paikkoja ja pidempiä määräaikaisia soppareita vaikeahko saada, mutta lyhyitä pätkiä varmasti riittää joka paikkakunnalla jos vaan pystyy sellaisia ottamaan vastaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
Vieras: Terkkis
18.8.2018 klo 09.05, Beck kirjoitti:

Minun kokemukseni mukaan lyhyisiin sijaisuuksiin pääsee kyllä, jos vain pystyy sellaiseen ex tempore lähtemään. Hankalampaa tietysti jos on tehnyt pidemmän sopimuksen muualle. Myös vuorotteluvapaan sijaisuuksia on tarjolla, koska vastavalmistunut täyttää ehdot. Jos tosissaan haluaa th:n hommiin eikä heti ole mitään tarjolla, yksi mahdollisuus on keikkailla sh:n tai lh:n hommissa ja ottaa vastaan heti kun joku pätkä terkkana on tarjolla. Siten saa nopeasti jalansijaa 😊

En usko että onnistuisi saada lähihoitajan sijaisuuksia terveydenhoitajan tutkinnolla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Uskon, että ihan joka paikkaan (paitsi hammashoitajaksi) voi kyllä päästä sairaanhoitajana tekemään lähihoitajan sijaisuutta. Päivähoitoon ehkä nihkeämmin, mutta etenkin lyhyisiin sijaisuuksiin kyllä ottavat kenet vain saavat. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
7.10.2018 klo 09.50, Vieras: Terkkis kirjoitti:

En usko että onnistuisi saada lähihoitajan sijaisuuksia terveydenhoitajan tutkinnolla.

Aijaa? Kas kun itse ainakin olen tässä onnistunut. Ja ihan vasta taannoin meillä oli lähihoitajan opintovapaan sijaisuutta tekemässä sh...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...