Jump to content
MAINOS

Sairaanhoitajan työ Veripalvelussa?


Terveydenhoitajaopiskel

Recommended Posts

Hei,

Itseä kiinnostaisi valmistumisen jälkeen sairaanhoitajan työ Veripalvelussa. Mitä kaikkea siellä sh työhön kuuluu? Minulla on vielä 1 harjoittelu jäljellä, ja minua kiinnostaisi tehdä se mahdollisesti Veripalvelussa. Mikä suuntautumisvaihtoehto silloin kannattaa valita syventäviin: Akuutti hoitotyö vai Syöpäpotilaan hoitotyö?

Te jotka työskentelette sh:na Veripalvelussa, mitä kaikkea työhönne kuuluu ja millainen perehdytys siellä on?

Selvennykseksi vielä: Opiskelen sekä sh:ksi että th:ksi (toisessa koulussa sh-tutkintoon, mutta olen myös toisessa koulussa th-opiskelija). Sh työ Veripalvelussa kiinnostaisi terveydenhoitajan työn ohella.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Heissan!

En tiedä tuleeko vastaukseni myöhään, mutta vastaan silti. Olin puolisentoista vuotta Veripalvelussa sairaanhoitajana. Työ on monipuolista ja jokainen luovuttaja on erilainen. Varsinaisia ns. temppuja ei tarvitse osata kuin pieni määrä, joten itse koin että tekninen osaaminen hiipui tuolla työskennellessä. Työhön kuului verenluovuttajien haastattelut ja terveysselvitykset, verenluovutusten ottaminen ja pakkaaminen sekä tärkeimpänä asiana luovuttajista huolehtiminen. Perehdytys on varsin buenoa, parasta mitä olen missään kokenut. Fimea valvoo Veripalvelua hyvin tarkasti, joten se ehkä selittää perehdytyksen pikkutarkkuudenkin. Jos tahtoo Veripalveluun harjoitteluun, itse kokisin että siihen ei oikein soveltuisi kumpikaan esittämistäsi harjoittelujaksoista. Veripalvelussa ollaan tekemisissä pääasiallisesti terveiden ihmisten kanssa, joten hoitotyötä ei varsinaisesti tehdä.

Jos mieleesi tulee vielä jotakin kysyttävää, vastailen mielelläni!

Isona minusta tulee kasanukkuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...