Jump to content
MAINOS

Terveydenhoitajien työtilanne


Heluna

Recommended Posts

Millainen on muuten terveydenhoitajien työtilanne?Olen ajatellut erikoistumista sitten ajallaan äitiys-ja lasten neuvolaan.Olen vain kuullut että olisi vaikea saada koulutusta vastaavaa työtä..Mulla on viisi vuotta aikaa ennen kuin valmistun (en vielä aloita syksyllä opintoja) ainakin näiltä näkymin.Sairaalassa ikäni olen töissä pyörinyt jo kesäduuneista lähtien,joten olis tosi hienoa jos pääsisi muualle kun osastolle....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Käsittääksesi kanssa aika hyvä. Mun serkku luki terveydenhoitajaksi kotkassa, oli sijaisena kolmisen kuukautta ja sitten vakinaistettiin.

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 vuotta myöhemmin...

Vanha viesti, mut elävöitetääs nyt tätä että terkkarit löytäis itsensä paikalle...  ;D

Mä siis vasta syksyllä mahdollisesti alan opinnot terkkariks, mut kieltämättä huolestuttaa toi työtilanne. Kaikki on pikemminkin aina mutissu, että ei terkkareille oo töitä. Tai jos onkin, niin hoitaa koko kylän terveydenhuollon yksinään... Joten, jos niit terkkareita nyt tälläkin foorumilla liikkuu, niin kertokaas nyt enemmän kokemuksia. *nolona*

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Itse valmistuin keväällä -05 ja töitä on saanut paiskia hulluna jo ennen valmistumista. Asun pääkaupunkiseudulla ja olen huomannut että varsinkin kotihoito-osastolla on valtava puute th:sta. Itse työskentelen kyseisessä paikassa th:na. Paljon on tosin sh:n tehtäviä, mutta pidän työstä juuri sen vuoksi. Myös neuvoloissa on todella puutetta terkoista, esim. itselleni useamman kerran soiteltu ja pyydetty töihin. Muun suomen tilanteesta en tiedä. Hyvä keino on laittaa jalka oven väliin työharjoitteluissa. Sitä kautta minäkin nykyisen työni sain...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse valmistuin keväällä -05 ja töitä on saanut paiskia hulluna jo ennen valmistumista. Asun pääkaupunkiseudulla ja olen huomannut että varsinkin kotihoito-osastolla on valtava puute th:sta. Itse työskentelen kyseisessä paikassa th:na. Paljon on tosin sh:n tehtäviä, mutta pidän työstä juuri sen vuoksi. Myös neuvoloissa on todella puutetta terkoista, esim. itselleni useamman kerran soiteltu ja pyydetty töihin. Muun suomen tilanteesta en tiedä. Hyvä keino on laittaa jalka oven väliin työharjoitteluissa. Sitä kautta minäkin nykyisen työni sain...

Voi kun kiva kuulla kerrankin jotain noin positiivista työtilanteesta! :o Kummasti potkii eteenpäin näiden harjoittelujen lomassa! Itselläni viedään nyt toista vuotta ja harjoittelussa menee pari kuukautta ja sitten kesä alkaakin häämöttää ja jälleen yksi lukukausi TAKANA!

Aika rankaksi olen kokenut tämän opiskelun :-, mutta toisaalta olen varmasti aika paljonkin oppinut ;) Toivon vain, että löytäisin töitä sitten minäkin siltä alueelta joka tuntuu "omalta"! Työn iloa sinulle!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Millainen on muuten terveydenhoitajien työtilanne?Olen ajatellut erikoistumista sitten ajallaan äitiys-ja lasten neuvolaan.Olen vain kuullut että olisi vaikea saada koulutusta vastaavaa työtä..Mulla on viisi vuotta aikaa ennen kuin valmistun (en vielä aloita syksyllä opintoja) ainakin näiltä näkymin.Sairaalassa ikäni olen töissä pyörinyt jo kesäduuneista lähtien,joten olis tosi hienoa jos pääsisi muualle kun osastolle....

No, viidessä vuodessa ehtii tilanne muuttua moneen kertaan. Äitiys- ja lastenneuvola on vaan selllainen paikka, että näppituntumalta 80% th-opiskelijoista haluaa vain ja ainoastaan sinne töihin.

Itse valmistuin keväällä -05 ja töitä on saanut paiskia hulluna jo ennen valmistumista. Asun pääkaupunkiseudulla ja olen huomannut että varsinkin kotihoito-osastolla on valtava puute th:sta.

Niin, onhan sitä paljon vaihtoehtoja osastotyölle (myös sh:na). Töitä varmasti on tulevaisuudessa kaikille, jotka töitä haluaa.

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vakituista työpaikkaa on vaikea saada, mutta sijaisuuksia löytyy kyllä...ainakin täältäpäin. Valmistuin joulukuussa -05 terkkariksi ja siitä asti olen ollu töissä (joo ne huimat 2 kuukautta) ja tämä työsopimus on puoli vuotta, jatkoakin on tiedossa. Olen tällä hetkellä lastenneuvolassa mutta kesäksi olisi tiedossa äitiysneuvolaakin. Jos ei neuvolasta löydy töitä, niin kotisairaanhoidosta löytyy varmasti! Ja jos esim. lasten sairaanhoito kiinnostaa, niin sielläkin näköjään arvostetaan terveydenhoitajan tutkintoa, kunhan on myös se sh-tutkinto.

;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

TUntuu olevan töitä terkkareille, valmistuin juuri ja minulle soitettiin ja pyydettiin töihin.. Toki minulla on taustalla pitkäkokemus lastensairaanhodosta. Työpaikka poiki minullekin harjoittelun kautta, ohjaaja oli suositellut minua pomolleen.  :-X

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

vaihtelee eri puolella suomea... meilläpäin sijaisuuksia on jonkun verran, mutta vakituisesta toimesta on turha haaveillakkaan - koska periaatteena on ns. sisäiset siirrot jo vakituisten terkkareiden kesken. Jos on valmis hyppäämään ympäri kaupunkia, niin mikäs siinä. Välillä sitten käy ilmoittautumassa työkkäriin ja taas sama rumba..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Näyttäis ainakin pääkaupunkiseudulla terkkareiden työtilanne olevan kohentumaan päin - tietenkin riippuu mitä haluaa duunata. Itte valmistuin terkkariksi toukokuussa -02, mutta sh:na oltuani "jäin" sh:ksi jota työtä teen edelleen (ja jota olen tehnyt 10 vuotta). Olenkin tässä miettiiny jo jonkin aikaa, että pitäis alkaa tekemään jtkn muuta elämällään joten olen nyt hakeutumassa terkkarin töihin lähinnä vastaanottopuolelle...Kaikki työ ei ole neuvoloissa tehtävää työtä...silti arvokasta. Ja liksakin on parempi kuin sh:lla - ja päivätyötä. :-*

Kaikki mikä ei mene nappiin, kasvattaa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
Vieras: Kisuliini

Terveydenhoitajille riittää töitä kotihoidossa ja vastaanotoilla. Lisäksi työterveydessä on töitä pääkaupunkiseudulla ja työterkkoja on jäämässä tosi paljon kuulema ihan lähi vuosina eläkkeelle. Tosin monessa paikassa vaaditaan se koulutus ensin mutta monet työnantajat ovat valmiita kouluttamaan/ maksamaan sen koulutuksen. Äitiys- ja lastennla terkoille ei riitä niinkään töitä. Sinne on tunku ja lisäksi lasten määrä laskee monissa paikoissa ja terveiden lasten tarkastusmääriä vähennetään monissa kunnissa ja siirretään tarkastuksia päiväkotien ja perhekeskusten tehtäviksi laajemmiksi tarkastuksiksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Täälä Etelä-Pohjanmaalla piisaa töitä ainaki lomitusten ajaksi eli kesäksi saa hyvin töitä. Muuten on sit hiljaisempaa. Työterveyspuoli ainakin tulee vetämään hyvin muutaman vuoden päästä, miksei muutkin avosektorit..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...