Jump to content
MAINOS

Ns."pätkäaamu"


Vieras: olivia

Recommended Posts

Heips. Kuinka paljon työpaikoilla vielä tehdään ns.pätkäaamua ennen yövuoroa.Nykyisessä työpaikassani se 

on käytössä. Työnantaja perustelee sitä  sillä ettei muuten riitä aamuvuoroon henkilökuntaa. Mielestäni tuo pätkäaamu

ei ole enää nykyaikaa eikä sillä ole mitään tekemistä työaikaergonomian kanssa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Meillä tehostetussa palveluasumisessa pätkäaamuja lähinnä tehdään silloin kun tulee akuutti puutos yöstä, mutta ei suunnitellusti etukäteen. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä muistan kuinka noita pätkäaamuja tehtiin kauan aikaa sitten 1980 ja -90 luvuilla. Silloin työskentelin kirurgisella akuuttiosastolla. Onneksi nykyään en niihin enää törmää vanhustyön pitkäaikaishoidon puolella. Oli se sen verran rankkaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Opiskeluaikoina tein vanhainkodissa ja eräässä isossa sairaalassa keikkaillessani pätkäaamuja. Toivottottavasti ei tarvitse enää ikinä tehdä.

EKG NERD

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...
Vieras: katatsu

Mielenkiinnosta kysyn, että minkä pituisia työpäiviä teillä on, jos pätkäaamu ei ole käytössä? Itse tein yhteen aikaan kolmen viikon listalla kaksi yötä putkeen (siis vain nämä kaksi yötä listalla) ja muut vuorot olivat normaalipituisia. Jouduin kuitenkin jättämään nuo useammat peräkkäiset yöt pois, koska kroppa alkoi fyysisesti pistämään vastaan. Ja nyt siis olen taas pätkäaamun uhri. 

Pari työkaveria kerralla teki vain yhden yön, ja vaikka niitä öitä olisi listalla kolmekin kappaletta, niin aamuvuoro saattoi olla jopa klo 7-17, iltavuoro 12-21.30... Jos siis pätkää ei ollut ennen yövuoroa. En kyllä tätäkään halua, vuorotyö kuormittaa jo muutenkin niin sittenkö pitäisi vielä olla päivät aamusta iltaan töissä??

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Öitä yleensä 2kpl 3 viikon listassa, ei pätkää. Normi 8h vuorot. Pari iltavuoroa voi olla 9h mittaisia. Lääkkeenjakajan iltavuoro on automaattisesti 8,5h. Välillä 7-20 pitkäpäivä, omasta halusta voi tehdä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...