Jump to content
MAINOS

Keikkalaisen oikeus sairaspäivärahaan


Vieras: Freelancer

Recommended Posts

Vieras: Freelancer

Hei!

Olen mahdollisesti joutumassa pidemmälle sairaslomalle käden vamman takia.

Kelan omavastuun tiedän olevan 9 vuorokautta. Kysellessäni sieltä tämän jälkeistä oikeutta sairaspäivärahaan, sain vastaukseksi toimittaa lääkärintodistukset ym. sinne ja Kelan lääkäri arvioi oikeuteni siihen.

Tämähän ei kerro minulle yhtään mitään. Kun tietäisi, niin voisi jo etukäteen suunnitella talouttaan ja neuvotella esim. pankin kanssa jo valmiiksi lainanlyhennyksistä tai jopa miettiä asunnon vaihtoa edullisempaan, mikäli jään tyhjän päälle. Pieni puskurirahasto on, mutta sillä ei kauaa elellä.

Olisi kiva tietää, jos jollakullaon vastaavasta tilanteesta kokemusta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
Vieras: Kokemusta on
1 tunti sitten, Vieras: Freelancer kirjoitti:

Hei!

Olen mahdollisesti joutumassa pidemmälle sairaslomalle käden vamman takia.

Kelan omavastuun tiedän olevan 9 vuorokautta. Kysellessäni sieltä tämän jälkeistä oikeutta sairaspäivärahaan, sain vastaukseksi toimittaa lääkärintodistukset ym. sinne ja Kelan lääkäri arvioi oikeuteni siihen.

Tämähän ei kerro minulle yhtään mitään. Kun tietäisi, niin voisi jo etukäteen suunnitella talouttaan ja neuvotella esim. pankin kanssa jo valmiiksi lainanlyhennyksistä tai jopa miettiä asunnon vaihtoa edullisempaan, mikäli jään tyhjän päälle. Pieni puskurirahasto on, mutta sillä ei kauaa elellä.

Olisi kiva tietää, jos jollakullaon vastaavasta tilanteesta kokemusta.

Itse sain 9 pv omavastuuajan liiton päivärahana ja sitten loput sairauslomasta eli 1.5 kk kelasta. Kelan sairauspäiväraha muotoutui verotietojen mukaan. Tietysti jos tulot ennen

saikkua ovat olleet tosi hyvät niin niistäkin voidaan laskea päiväraha. Taisi olla viimeiset 6kk.

Eka käsittely kelassa kesti yli kuukauden mutta sitten kuvio rullasi ok. Jos saikkusi kestää yli 2 kk niin hoitava lääkäri kirjoittaa B-lausunnon.

Paperirallia tiedossa aluksi ja onneksi osan voi hoitaa sähköisesti. Vikkelästi kannattaa aina toimia jos se on mahdollista ja tarkistaakin että omat asiat ovat käsittelyissä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...