Jump to content
MAINOS

Aikuislapsi!


Vieras: Kyllästynyt!

Recommended Posts

Vieras: Kyllästynyt!

On varmaan tuttua monessa työpaikoissa nykyisin uusavuttomat eli AIKUISLAPSET, josta myös HS on kirjoittanut. Ei, katso ikään eli  törmäsin itse yli 40v aikuislapseen ja asuu kotona äidin kanssa. Äiti hoitaa kaiken...... ruot, pyykit ym.  Kiukuttelee todella kuin pieni lapsi, kun ei saa tahtoa läpi. Näitä on todella paljon ja odotetaan toinen hoitaa asiat ja itse on oikeutettu olemaan  " oloneuvoksena" . Ei, siis turhaa ole kirjoitettu HS aikaisemmin.

Kirjoitan yhdestä aikakausilehdestä osan siitä: Aikuislapsia on paljon ja joka puolella.

Työelämässä aikuislapsi siirtää vastuita mielellään muille, etenkin jos kyseessä on moka: " En minä mutta toi".

Jotkut aikuislapset saavat pitkään jatkuvia hyysäämispalveluita vanhemmiltaan, mutta oikeiden vanhempien puuttuessa vanhemman rooliin kelpaa myös esim. työnantaja tai esimies.

Työpaikalla aikuislapsi katsoo oikeudekseen kiukutella, jos hänellä on paha mieli. Hän kokee, että työpaikka on saavutettu etu, jonka perusteella työnantajalla on velvollisuus huolehtia hänestä. Työssä olon idea on hyödyntää erilaisia etuuksia, joita työnantajavanhempi tarjoaa

Jos aikuislapsella on niska kipeänä, hän pyrkii sairauslomalle mutta ei jumppaa, koska ikävä työnantaja ei halua kustantaa hänelle fysioterapiaa.

Jos aikuislapsen ammattitaito on jäänyt ajastaan jälkeen, syy on työnantajassa, joka ei järjestänyt lapselleen asianmukaista lisäkoulutusta, tietenkin työajalla.

Aikuislapselta puuttuvat usein aidon lapsen parhaat ominaisuudet, kuten uteliaisuus, oppimishalu ja minä itte! tahtotila.

Aikuislapsi ei kumarru poimimaan kolmea roskaa taloyhtiön pihalta. Sen sijaa hän valittaa viikon verran huoltoyhtiön laiskuutta. Asiakas on kuningas ja voi mankua itselleen milloin mitäkin. Aikuislapsi ei ota vastuuta aikuisen tavoin, koska lapsen elämään vastuunotto ei tietenkään vielä kuulu.

Aikuislasten yleistyminen pitää ottaa huomioon yhteiskunnassa. L-kokoisia turvakaukaloita, vaarattomiksi topattuja oleskeluympäristöjä ja lastentarhaopettajan koulutuksen saaneita ESIMIEHIÄ tarvitaan rutkasti lisää.

 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...