Jump to content
MAINOS

Laillinen työnjako?


Vieras: Hoitaja

Recommended Posts

Meille tuli uusi osastonhoitaja, joka teetättää osan omista töistään osaston sairaanhoitajilla. Sairaanhoitajat ovat kokoaikaisesti perushoidossa, eikä hallinnollisiin tehtäviin ole varattu ylimääräistä aikaa. Voiko osastonhoitaja oikeasti delegoida omia tehtäviään alaisilleen, onko se lainmukaista vai vaan pakko yrittää saada kaikki työkuorma tehtyä? Olemme yrittäneet kertoa, ettei työaika riitä tähän ja ihmetelleet, mitä osastonhoitaja itse tekee, kun muut hoitavat hänen töitänsä. Johtaja hyväksyy tämän työnjaon, eikä puutu siihen mitenkään. Olen kysynyt asiaa Tehystä, mutta en ole saanut vielä mitään vastausta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Tottakai pomo voi pohjimmiltaan jakaa työt miten tykkää. Mutta hänen asiansa on myös kertoa mitä jätetään tekemättä jos työtä on enemmän kuin ehtii tehdä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...
28.3.2018 klo 21.11, Vieras: Hoitaja kirjoitti:

Meille tuli uusi osastonhoitaja, joka teetättää osan omista töistään osaston sairaanhoitajilla. Sairaanhoitajat ovat kokoaikaisesti perushoidossa, eikä hallinnollisiin tehtäviin ole varattu ylimääräistä aikaa. Voiko osastonhoitaja oikeasti delegoida omia tehtäviään alaisilleen, onko se lainmukaista vai vaan pakko yrittää saada kaikki työkuorma tehtyä? Olemme yrittäneet kertoa, ettei työaika riitä tähän ja ihmetelleet, mitä osastonhoitaja itse tekee, kun muut hoitavat hänen töitänsä. Johtaja hyväksyy tämän työnjaon, eikä puutu siihen mitenkään. Olen kysynyt asiaa Tehystä, mutta en ole saanut vielä mitään vastausta.

Tai onko vain niin, että edellinen Osastonhoitaja teki kaikki työt itse , mitä olisi pitänyt ehkä myös siirtää sairaanhoitajille ja sen vuoksi työssä ei ole ollut aikaa tehdä muuta? 

Ja nyt kun uusi Osastonhoitaja on aloittanut, hän on huomannut että kaikki työt ei todellakaan kuulu hänelle ja pitää jakaa tehtäviä vastuullisemmin.

näkisin tilanteen näin. Ikävä että työaikaa ei ole järjestetty lisää, mutta toisaalta tässä tilanteessa voisi sairaanhoitajat vähentää niitä pitkiä kahvitaukoja ja ruokataukoja ja organisoida työnsä uudelleen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...