Jump to content
MAINOS

Työ, joka pitäisi osata tehdä


Vieras: Maria

Recommended Posts

Miten on mahdollista päästä sairaanhoitajaksi Helsingin kaupungin sairaalaan, vaikkei ole tehnyt opinnäytetyötä, ei näy theseuksessa, eikä ole valviran rekisterissä?Onko näille ulkomaalaisille eri vaatimikset,  ei vaadita mitään, muutenkin päästään riman alta, ei kielitaitoa, eikä osaamista, muutenkin hälläväliä mentaliteetti. Koska aina on ne muut jotka hommat hoitaa.Ollaan opiskelija asenteella, katsotaan tumput suorana ja sanotaan; minä voin sitten harjoitella, kun tulee joku uusi asia.Ei todellakaan käy laatuun, että joku "harjoittelee", silloinkun pitää tehdä sitä oikeaa työtä, eikä ole resursseja että joku muka valmis hoitaja esittää harjoittelijaa. Kysymys on työntkijästä jolle osasto on jo kolmas harjoitteluosasto, toisten tehdessä työt.Onko tämä sitä ns. yhdenvertaista kaupungin työllisyyspolitiikkaa.Todella rasittavaa, kun pakolla pitää työntää tuollaisia tumpeloita toisten rasitukseksi. Nämä ruotsinkieliset AMK laitokset saavat rahaa, että täyttävät englanninkieliset opiskelijapaikat täysin ummikoilla, joilla ei ole vaadittavaa suomenkileln osaamista ja ne kaikki sitten laumautuvat tänne Helsinkiin, voisivat jäädä sinne Vaasaan ja opetella vaikka sen ruotsin kielen niin saisivat hyötyä siellä.Harjoittelussa on näköjään menty riman alta, kun pitää sitten oikeisssa töissä alkaa harjoitteleen.Vaasan Noviat ym Arcadat ottakaa vastuu rikkomiksistanne.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Mihinkään muuhun tässä avautumisessa kantaa ottamatta, SH sijaisuutta tehdäkseen tarvitse olla valmis, kunhan vaan opinnot on tarpeeksi pitkällä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meinaatko nyt tosissasi, että oli sitä työkokemusta kuinka paljon tahansa, että voi marssia mihin tahansa työpaikkaan ja osata jokaisen kyseisessä yksikössä tehtävän toimenpiteen? On erittäin vastuullista sanoa työyhteisössä ääneen että ei osaa jotain tehdä. Silloin järkevät kollegat opettavat, eivätkä kirjottele alan foorumille kuinka typerä työkaveri on kun uskalsi ääneen sanoa, että haluaa opetella jotain kun ei ole varma osaamisestaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

"Kysymys on työntkijästä jolle osasto on jo kolmas harjoitteluosasto, toisten tehdessä työt."

En nyt päässyt tästä vuodatuksesta edes varmasti selville että onko kyseinen henkilö edes töissä vai opiskelijana tekemässä harjoittelua.

Opiskelijan opiskelee, eikä ole työvoimaa. Palkatut työntekijät sitten tekevät työtä joka vastaa heidän osaamistaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Osaan ja en osaa
Tunti sitten, Kunkku kirjoitti:

"Kysymys on työntkijästä jolle osasto on jo kolmas harjoitteluosasto, toisten tehdessä työt."

En nyt päässyt tästä vuodatuksesta edes varmasti selville että onko kyseinen henkilö edes töissä vai opiskelijana tekemässä harjoittelua.

Opiskelijan opiskelee, eikä ole työvoimaa. Palkatut työntekijät sitten tekevät työtä joka vastaa heidän osaamistaa.

Kyllä työntekijän itsekin pitää pystyä arvioimaan että onko kyseinen työpaikka liian vaativa tai sit ei ja pystyykö tarvittavat asiat hoitamaan työsuhteen aikana esim. love koulutus ym.

Ei pidä myöskään ryhtyä töihin joihin osaaminen ei riitä taikka ole ole edes valtuuksia.

Itse ole tarkkana siinä että harmaalla alueella ei häärätä tai jos häärätään niin minä en ainakaan ole siinä mukana.Jos olen nipo niin ei haittaa.

Myöskään sellaista työtä ei jaksa jossa pitää vetää muita perässään.Ihan sama onko opiskelija.Kesätyöntekijä.Sijainen taikka vakkari.

Nm. Sh ja loput hoiva-avustajia vuorossa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juuri nyt, Vieras: Osaan ja en osaa kirjoitti:

Kyllä työntekijän itsekin pitää pystyä arvioimaan että onko kyseinen työpaikka liian vaativa tai sit ei ja pystyykö tarvittavat asiat hoitamaan työsuhteen aikana esim. love koulutus ym.

Ei pidä myöskään ryhtyä töihin joihin osaaminen ei riitä taikka ole ole edes valtuuksia.

Itse ole tarkkana siinä että harmaalla alueella ei häärätä tai jos häärätään niin minä en ainakaan ole siinä mukana.Jos olen nipo niin ei haittaa.

Myöskään sellaista työtä ei jaksa jossa pitää vetää muita perässään.Ihan sama onko opiskelija.Kesätyöntekijä.Sijainen taikka vakkari.

Nm. Sh ja loput hoiva-avustajia vuorossa.

Mikä hemmetti on tämänkin tajunnanvirran punainen lanka... Minä en sitä ainakaan löydä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Vieras: Stereotypia

Yllä näemme stereotyypin siitä työntekijästä, jonka mielestä kukaan muu ei osaa mitään, eikä hän myöskään edesauta ketään oppimaankaan. Samalla hän valittaa siitä, ettei hänen työpisteeseen saada sijaisia ja työkaverit ympärillä vaihtuvat tiuhaan. Peiliin ei osata katsoa laisinkaan. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä sen vaan huomaa omassa työssä, että jos vain on malttia ottaa keikkalaiset vastaan ystävällisesti ja asiallisesti, ja ohjata heitä oman työvuoronsa aikana tarvittaessa, he tulevat myös uudestaan samaan työpisteeseen.

 

Tuollainen asennoituminen (sh + loput hoiva-avustajia vuorossa) kääntyy vain itseään vastaan. Ok, työ voi olla raskasta yms. yms.mutta sijaisillakin on oikeus työskennellä työyhteisössä, jossa he kokevat olevansa tervetulleita yms. eikä heidän työpanostaan aliarvosteta.

 

Ikävä kyllä näen tällä hetkellä aina punaista, jos työvuorossa joku sanoo "taas keikkalainen". Toinen vaihtoehto on se, että tehdään töitä vajaalla vuoromiehityksellä, sitten se on hauskaa.

Ja täytyy myös niiden hoiva-avustajien saada tehdä työnsä rauhassa, ilman pilkkaavaa asennetta. Jokainen sairaanhoitaja on myös ollut opiskelija, tarvitseeko mahdollisesti epäasiallista kohtelua opiskeluaikana siirtää omaan työhönsä? Kysynpähän vaan..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...