Jump to content
MAINOS

Työharjoittelun tekeminen uudelleen


Terveydenhoitajaopiskel

Recommended Posts

Mietin sellaista, onko mahdollista tehdä työharjoittelua uudelleen? Olen melkein koko sh-opinnot käynyt th-opiskelija, ja haluaisin silti vielä lisää varmuutta sh-työhön, ja joissain sh-vaiheen harjoitteluissa minulla on ollut huono ohjaaja joka ei ole juuri ohjannut, joten oppiminen on jäänyt latteaksi. Nyt minua on alkanut kiinnostaa vaihtoehto tehdä sh-sijaisuutta esim. palvelutalossa, ja haluaisin sen takia suorittaa uudelleen jonkin sh-vaiheen harjoittelun... Minulla on mennyt osa harjoitteluista hyvin ja osa huonommin. Kirurginen harjoittelu, lasten osastoharjoittelu ja mt-harjoittelu menivät hyvin mutta vanhuspuolen harjoittelut ei niinkään koska oli epäasiallinen ohjaaja... Onko kukaan suorittanut hyväksyttyä harjoittelua uudelleen koskaan ja onko se mahdollista?

Selvennyksenä vielä, tällä hetkellä teen keikkoja palvelutalossa (lähihoitajan työtä), mutta haluaisin edetä ja saada lisää vastuuta. Kuitenkin jotenkin sairaanhoitajan vastuut ja työnkuva palvelutalossa ovat vähän hukassa ja haluaisin lisää varmuutta jotta voisin tehdä sh-sijaisuutta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Jos olet koko opinnot käynyt niin rohkeasti vaan työelämään. Turhaan sinä enää palkattomana alat käymään harjoitteluita uudestaan ja epäilen sen sen olevan melko mahdotontakin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

13 tuntia sitten, Terveydenhoitajaopiskel kirjoitti:

Selvennyksenä vielä, tällä hetkellä teen keikkoja palvelutalossa (lähihoitajan työtä), mutta haluaisin edetä ja saada lisää vastuuta. Kuitenkin jotenkin sairaanhoitajan vastuut ja työnkuva palvelutalossa ovat vähän hukassa ja haluaisin lisää varmuutta jotta voisin tehdä sh-sijaisuutta.

Olen samaa mieltä kuin edellinen, turhaan niitä nyt ilmaiseksi enää käy uudelleen. Työnantaja perehdyttää kyllä uusiin tehtäviin tarpeen mukaan. 

Sinänsä ylimääräinen harjoittelu lienee mahdollista, koska ylimääräisiä opintoja saa halunsa mukaan tehdä. Mullakin taisi tulla toistakymmentä opintopistettä ekstraa. Ei tosin harjoittelusta, en tiedä eroaako ylimääräisen harjoittelujakson suorittaminen jotenkin siitä, että suorittaa ylimääräisen kurssin. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Harjoittelu taitaa maksaa koululle jotain niin niitä ei välttämättä saa tehdä ylimääräisiä. Riippuu koulustakin varmaan.

Mutta samaa mieltä edellisten kanssa, palkallisesti vaan tekemään, työnantajan täytyy perehdyttää!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Paikat vähissä
2 tuntia sitten, jupet kirjoitti:

Harjoittelu taitaa maksaa koululle jotain niin niitä ei välttämättä saa tehdä ylimääräisiä. Riippuu koulustakin varmaan.

Mutta samaa mieltä edellisten kanssa, palkallisesti vaan tekemään, työnantajan täytyy perehdyttää!

Varsnkin kun osa opiskelijoiden ohjaajista ei saa enään ohjauspalkkioita .Niin koko harjoittelupaikka sekä yksittäinen ohjaaja. Töihin vaan!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työ kyllä opettaa! Olen itse vajaat kaks vuotta sitten valmistunut terveydenhoitaja ja ollut koko ajan töissä sh:na ja opiskellessa lähihoitajan sijaisena vanhainkodissa.

Fakta on, ettei kirjoista ja lyhyistä harjoitteluista vain voi oppia kaikkea. Ole töissä aktiivinen, kysele kokeneemmilta ja ota kaikki neuvot konkareilta vastaan. Opit kyllä.

Eräs opettaja sanoi valmistumisen kynnyksellä meille viisaasti: nyt saatte vasta ajokortin tätä ammattia varten ja nyt se opettelu ammattiin vasta alkaa.

Tämän neuvon olen pitänyt mielessäni. Ei kaikkea pidä eikä voikaan osata heti valmistuttua.

Tsemppiä! 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Komppaan edellisiä. Itsekään en ollut koskaan ollut kouluaikana harjoittelussa vanhainkodissa tms., toki muuten ikääntyneitten parissa kylläkin (tosin vars. ikääntyneiden hoitotyön harkan tein ulkomailla). Ja kesätöissä olin kyllä sitten hoivakodeissa, lähihoitajana myöskin.

 

Mutta niin sitä vain valmistumisen jälkeen olen tehostetussa palveluasumisessa ollut töissä. Ensin paikassa, jossa mulla oli työpari, jonka kanssa tehtiin aika tiiviisti töitä ja joka perehdytti mut kaikkeen mahdolliseen - kuin myös ihanat rakkaat lähihoitaja-työkaverit. Nyt olen sitten yksikköni ainut sh, mutten kuitenkaan varsinaisesti ikinä yksin - onhan mulla kuitenkin mun lähihoitaja-työkaverit, esimies jolta voi aina kysyä jos on sellainen asia mistä hän voisi tietää, lääkäri puhelimenpäässä (jos vaikka jokin lääkeasia mietyttää) ja viereisestä talosta löytyy sairaanhoitaja-kollegoita 2kpl. Tarv. yhteyden saa myös vaikka ihopolille haava-asioissa, hygieniajutuissa hygieniahoitajiin jne. jne. Että kaikkea ei tosiaankaan aina tarvitse tietää - kunhan on valmis oppimaan ja selvittämään asioita.

En voi kieltää etteikö itseä olisi myös aluksi jännittänyt se vastuu ym., ja mietin että mitäköhän omaiset ajattelee kun on näin nuori ym. Mutta oikeasti moni luottaa siihen että kun on koulut käynyt niin osaa asiansa. Ja tosiaan se, että kun jos jotain ei tiedä, lupaa selvittää. Kysymällähän ne asiat selviää! 

Ps. Toki jos keikkaillessa vanhuspuolella törmäät sairaanhoitajiin, kannattaa heiltäkin kysellä että minkälainen heidän työnkuva, mitä kuuluu vastuisiin ja miten mikäkin toimii käytännössä ym. Kaikki vaan irti niistä keikkavuoroista :D. Meillä ei juuri sairaanhoitajia/sh-opiskelijoita keikkaile, mut lähtökohtaisesti ainakin ite kertoilen kyllä mielelläni työstäni jos jotakuta kiinnostaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...