Jump to content
MAINOS

LOP- lupa


Vieras: Hämmentynyt

Recommended Posts

Vieras: Hämmentynyt

Aloitin työt kunnallisella palvelutalolla ja minulla oli ennestään viimevuodella suoritettu LOP- lupa. Minulle kuitenkin kerrottiin ettei kyseinen LOVe-passi käynyt heille vaan minun pitäisi suorittaa LOP uudestaan. Suorittaessani LOP-lupani asuin eri kaupungissa mitä nyt työskentelen. Voiko näin oikeasti olla että minun pitää käydä ne uudestaan vaikka lupani ei ole kerennyt olla voimassa edes vuotta? Kyseinen työ mitä nyt teen on kuukauden mittainen sijaisuus ja tarkoitus muuttaa takaisin edelliseen kaupunkiin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
Vieras: Huh ja hei
29 minuuttia sitten, Vieras: Hämmentynyt kirjoitti:

Aloitin työt kunnallisella palvelutalolla ja minulla oli ennestään viimevuodella suoritettu LOP- lupa. Minulle kuitenkin kerrottiin ettei kyseinen LOVe-passi käynyt heille vaan minun pitäisi suorittaa LOP uudestaan. Suorittaessani LOP-lupani asuin eri kaupungissa mitä nyt työskentelen. Voiko näin oikeasti olla että minun pitää käydä ne uudestaan vaikka lupani ei ole kerennyt olla voimassa edes vuotta? Kyseinen työ mitä nyt teen on kuukauden mittainen sijaisuus ja tarkoitus muuttaa takaisin edelliseen kaupunkiin.

Työnantajan velvollisuus se on järjestää. Kuukausi on lyhyt aika ja varsinkin jos edes et jää taloon. 

Et jaa lääkkeitä. Teet muita töitä. Sitten kiitos ja moi

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Kirjavat Käytännöt

Espoon kaupungin yksikössä suoritetut luvat ei käy helsingissä jne. Itse keikkatyöläisenä olen ollut ihmeissäni lupaviidakossa.

Luvallisista keikkattöntekijöistä sekä sijaisista on pulaa ja kentällä törmää kirjaviin käytäntöihin.

Työksiköille on työlästä jos teamiin kuuluu työntekijöitä jotka ei saa osallistua lääkehoidon toteutukseen. Myöskin kesät ja muutkin lomakaudet ovat haasteellisia. Äkilliset sairauslomat myöskin.

Itse haluan olla tarkka ja pitää kiinni omista oikeuksista ja en halua tehdä sellaista jossa mennään harmaalla alueella ja johon minulla ei ole voimassaolevia lupia.

Esimiesten sekä hallinnon pitää ohjeistaa siinä hyvin miten kulloinkin toimitaan ja että toiminta kestää päivänvalon. Tietty myöskin järjestää työntekijöille tarvittavat koulutukset.

Työpaikkahaastatteluissa on hyvä nämä asiat selvittää puolin ja toisin.

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Lääkelupa saman kaupungin sisällä on voimassa sen viitisen vuotta, itselleni on uutta, ettei lupa käy muualla, vaikka koe on samanlainen koko valtakunnassa. Varsinais-suomessa kotihoidossa kodinhoitajat, ja kotiavustajat sekä jotkut hoiva-avustajat ovat antaneet dosetista lääkkeet, ja silmätipat, astmasuihkeet, kuka näitä valvoo. Saako edes dosettiin koskea, jos ei ole suorittanut Lovea, ja näyttöjä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei ne luvat perustu pohjimmiltaan mihinkään lakiin eikä nitä kukaan muu valvo kuin työnantaja. Ne on juridiselta kannalta ihan työnantajan omia talon sisäisiä ohjeita että tarvitaan nämä ja nuo luvat. Ja yhdessä paikassa suoritettujen lupien kelpaaminen toiselle työnantajalle on ihan tämän toisen työnantajan keskenään päätettävissä oleva asia.

Eli dosettiin saa koskea se jolle työnantaja on antanut tehtäväksi koskea siihen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Love on kaikissa paikoissa sama, joten sama love käy kaikkialla. Mutta onko varmasti nyt kyse Lovesta, eikä esimerkiksi erillisestä lääkeluvasta näyttöineen jne.? 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Voi kuule. Ihan yleistä on ettei naapurikunnassa/sairaanhoitopiirissä/ERVA-alueella tehtyä LoVea kelpuuteta vaan tentissä pitää istua uudelleen. Ihan yhtä yleistä on toki että kepuutetaan. Ihan työnantajan päätettävissä.

Mitään järkeähän tässä ei ole.

Tyhmin mitä olen nähnyt on ettei opiskelujen loppuvaiheessa samassa talossa tehty LoVe kelpaa vaan se pitää tehdä uudelleen valmistumisen jälkeen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Love mutta ei love

Itse suoritin Loven espoossa ja nyt pitää suorittaa helsingissä.Vantaallakin olen aikoinaan suorittanut.

Nm. LOVE-ammattilainen

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 10 kuukautta myöhemmin...

Itse olen toiminut lähärinä yli 10v ja joka paikassa suorittanut lääkeluvat ainut että LOVE ei jäi yhdestä pilkku virheestä kiinni, menetin sen takia vuorotyö mahdollisuuden yövuoroihin ja viikonloppuihin, koska en ole suorittanut LOVEA niin se vaikuttaa minun tuloihin aika paljon ja työssäni lääkehoito on minimaallista mm. kalkkia ja paratabsia

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

23.2.2019 klo 08.36, Vieras: LOVETON kirjoitti:

Itse olen toiminut lähärinä yli 10v ja joka paikassa suorittanut lääkeluvat ainut että LOVE ei jäi yhdestä pilkku virheestä kiinni, menetin sen takia vuorotyö mahdollisuuden yövuoroihin ja viikonloppuihin, koska en ole suorittanut LOVEA niin se vaikuttaa minun tuloihin aika paljon ja työssäni lääkehoito on minimaallista mm. kalkkia ja paratabsia

No kuinka vaikeeta on uusia se niin että menee läpi? Nyt sä täällä valitat turhaan.

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...