Jump to content
MAINOS

Liian vanha


vilma

Recommended Posts

Valmistuin sh:ksi 2014, olin silloin 56-vuotias. Juu, vanha, tosi vanha. Olin innostunut alasta (olen edelleen) ja hain työpaikkoja, pääsin haastatteluihin, sain vakinaisen työpaikan. Nyt haluaisin vaihtaa työnkuvaa, olen hakenut useisiin työpaikkoihin - ei tule enää edes kutsua haastatteluun, vaikka nyt olisi sitä työkokemustakin sekä sairaalasta että kotihoidosta.  Juu, kyllä täytän 60 tänä vuonna, mutta en ole dementti, opiskelen uusia asioita ja aioin työskennellä vielä 5-6 vuotta. Eipä kai voi mitään muuta, kuin tyytyä tähän. Onko Suomessa ikärasismia - onko kohtalotovereita? Pääkaupunkiseudulta haen töitä. Ja en hae mihinkään uuteen kuten leikkaustoimintaan tai nopeutta ja tarkkuuta vaativaan työhön vaan ihan perus vanhusten hoivatyöhön.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
MAINOS
Vieras: vieraileva sh

Hei,

Keikkafirmojen kautta pääsee kivasti kosketuksiin eri työpaikkoihin. Silloin saa tuntumaa millaista työ voisi olla.  Sijaisuuksiin voi sitten helposti hakea.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...
Vieras: ikä ja kokemus

Saman oon myös huomannu. Kun ei välitetä vanhuksista ,että saavat ymmärrystä eletystä elämästä  ja vuorovaikutusta niin otetaan nuoria, ne ei puutu mihinkään, eivät ole  hankalia kun ei oo sitä elettyä elämää takana ja omia mielipiteitä. Se on sitä hoitoalan työhönottajan ammattitaidottomuutta ja kateutta, mitä ainakin hels. kaupungin rekry on täynnä.

Kuka tahansa osaa ne peput pestä , miksi siihen pitää edes käydä koulua ??

Mee keikka työhön, sitä kautta saat jalan oven väliin ja vakityön. Ei se ikä ole esteenä sen jälkeen kun pääset näyttämään  osaamisen, kuhan polvet ja selkä kestää.

Ja jos ei kelpaa, niin sit vaan oma yritys pystyyn. '

Tseppiä sulle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

6 tuntia sitten, Vieras: ikä ja kokemus kirjoitti:

Saman oon myös huomannu. Kun ei välitetä vanhuksista ,että saavat ymmärrystä eletystä elämästä  ja vuorovaikutusta niin otetaan nuoria, ne ei puutu mihinkään, eivät ole  hankalia kun ei oo sitä elettyä elämää takana ja omia mielipiteitä. Se on sitä hoitoalan työhönottajan ammattitaidottomuutta ja kateutta, mitä ainakin hels. kaupungin rekry on täynnä.

Kuka tahansa osaa ne peput pestä , miksi siihen pitää edes käydä koulua ??

Mee keikka työhön, sitä kautta saat jalan oven väliin ja vakityön. Ei se ikä ole esteenä sen jälkeen kun pääset näyttämään  osaamisen, kuhan polvet ja selkä kestää.

Ja jos ei kelpaa, niin sit vaan oma yritys pystyyn. '

Tseppiä sulle.

Mikä saa aikaan näin paljon katkeruutta nuoria kollegoita kohtaan?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Alan vaihto?
‎26‎.‎2‎.‎2018 klo 21.28, vilma kirjoitti:

Valmistuin sh:ksi 2014, olin silloin 56-vuot. Juu, vanha, tosi vanha. Olin innostunut alasta (olen edelleen) ja hain työpaikkoja, pääsin haastatteluihin, sain vakinaisen työpaikan. Nyt haluaisin vaihtaa työnkuvaa, olen hakenut useisiin työpaikkoihin - ei tule enää edes kutsua haastatteluun, vaikka nyt olisi sitä työkokemustakin sekä sairaalasta että kotihoidosta.  Juu, kyllä täytän 60 tänä vuonna, mutta en ole dementti, opiskelen uusia asioita ja aioin työskennellä vielä 5-6 vuotta. Eipä kai voi mitään muuta, kuin tyytyä tähän. Onko Suomessa ikärasismia - onko kohtalotovereita? Pääkaupunkiseudulta haen töitä. Ja en hae mihinkään uuteen kuten leikkaustoimintaan tai nopeutta ja tarkkuuta vaativaan työhön vaan ihan perus vanhusten hoivatyöhön.

Oletko miettinyt pienyritystoimintaa? Sain itse n. kk:si työtarjouksen ja peräti sain paikan.  Toiminta käynnistyy pikkuhiljaa meilläpäin ja on tullut jo vakituinen asiakas.  Johtaja soitteli tänään ja ilmoitti asiasta.  Sain vauhtia paperihommiini, tein niitä kun soitto yllätti.  Odotin ei mitään kiirettä vaan kaikki tapahtuu hiljaa tai taas joku valittaa asiasta.  Lisäksi  olen saamassa jo työkaverin.  Opetan hänelle toimintaa, kun ollaan päästy eteenpäin.. Ikäsyrjinnästä ei ole edes tietoa täällä firmassa, vaan koulutus ym. ratkaisevat. On, meidän käsissä miten toiminta laajentuu täälläpäin ja vastuu, arvostus tuntuu  todella hyvältä.

Iso firma on takataustana,tukena ja sen kautta välittyy asiakaskunta työntekijöille ja kaikki ovat alan ammattilaisia eli lähihoitajia. Johtajat hoitavat työtilaukset ja laskutuksen ym.  Me taas hoidetaan työt kentällä, saadaan rauhassa työskennellä ja kirjataan ylös tehdyt työt.  Asiakaskunta on seniorit eli avohoito.  Työntekijöiden koulutuksen kautta vastuutta kasvatetaan ja työnkuva elää.  Tuntipalkka oli ihan kiva ja tietysti verot ym. pois.  Vastuuta kun tulee lisää, niin tuntipalkka nousee itsestään.   Nyt jo tuntipalkka oli parempi kuin monessa muualla. Kaikesta mustaa valkoisella saat itsellesi. Lisäksi johtajat katsovat matkat ovat inhimilliset työntekijälle.  Sairastut niin soitto ja toinen tilalle tai jos pystyy vaihdetaan päivää.  Pääasia teet työt kunnolla loppuun asti, sitoudut sovittuun päiviin, et työskentele samalle asiakkaalle muualla, vaan on kilpailukielto tässä asiassa.  Kaikesta saat faktaa itsellesi eli kilpailukielto on olemassa hoitotyöpaikoilla.  Sain faktaa asiasta ja jokainen voi mennä itseensä jos rikkoo  tai toimii väärin. Hoitoala ei ole sama kuin muutama vuosi sitten.

Paljon samaa, kuin avohoidossa. Kunnon työpelisäännöt ja niitä noudatetaan ilman vahtimista.  Luottamus, rehellisyys ja työnlaatu ovat avain asemassa täällä.

 Riippuu itsestä, pitääkö kirjanpitoa päivittäin tai kerran kk:ssa. Omat tunnukset ja oma kansio mihin tulee kirjata tehdyt työt, asiakastiedot ym. tärkeä materiaali. Myös pitää muistaa lähettää tiedot työstä, palkka tulee sen kautta 1-2 kk:ssa miten kukin sopii. Lisäksi , jos tarvitsee lisäkoulutusta, vaikka yritystoimintaa, kädentaitoja ym. katsotaan tapaus kohtaisesti. Tuntuu olen enemmän tekemisissä muiden kanssa, kun ennen. Lisäksi eri ammattikuntien yhteystyö nousee esiin eri tavoin.

Laitoin ihan leikillä hakupaperit sisälle ja yllätys oli kun,kutsu tuli  puhelinhaastatteluun ja videohaastatteluun. Puhelinhaastattelu oli 1h ja videohaastattelu heti perään sain.  Vajaan viikon sisällä sain jo päätöksen ja pääsin. Todella nopeaa toimintaa, kun välillä kestää monta kk:ta jos edes silloinkaan tulee vastausta. Onko syy ei ole pääkaupunkiseutu, mutta myös minulle vieras kaupunki.  Laajentavat parhaillaan tänne pääkaupunkiseudulle ja kehyskuntiin päin.

Minä saa laajan työalue, kun  asiakkaat alkavat reagoida.  Ollaan saatu / nähty tarpeeksi  huonoa, huonompaa hoitoa.

Nyt on  minun oma lempialue; Köyhät seniorit ja heidän huutava  avuntarve.   Jos, on pysyvä  asiakas niin tehdään sellainen " sopimus" se kattaa kaikki avun tarpeet, mitä asiakas tarvitsee.  Selvät pelisäännöt. Sama työntekijä.

 Tässä haluan olla mukana ja sen toiminnassa.  Pitkään kesti, mutta kannatti odottaa.

Nyt n. kk:n olen ollut toiminnassa mukana ja ei yhtään moittimista vaan todella asiallinen, ystävällinen miesjohtaja on pitänyt yhteyttä. Neuvonut, jos olen mokannut ..... Sain energiaa, työniloa ja huomasin olen pitänyt itseni vakan alla eli pystyn antamaan paljon jos saa vain tilaisuuden. Sisältämään uusia asioita nopeaan tahtiin ja tekniikkaa pystyy kuka tahansa oppimaan, jos halua löytyy. Nykyisin odotan innolla uutta päivää, mitä tuo tullessaan......energiaa löytyy vielä kotipuuhiin, kummasti.

Jos, mietit rahapuolta; Tietokone ja puhelin tarvitaan.  Muuten riittää oma päättelykyky, maalaisjärki ja ottaa asioista itse selvää. Uskaltaa kysyä neuvoa ...... autetaan todella paljon paremmin kuin hoitotyössä..... ja nopeasti vastataan........vakuutus on pakollinen  ja se hoituu samasta paikasta kuin muutkin asiat eli on kattava toiminta yhdestä paikasta kaikki järjestyy ja nopeasti..

Aloitin ihan leikillä, mutta muuttui todeksi ja nyt tuntuu on menoa........

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
Vieras: Samanikäinen

Hei. Itse täytän 60 ensi vuonna. Vaihdoin vuosi sitten työpaikkaa. Minunkaan hakemuksiini ei vastattu mutta sitten soitin osastonhoitajalle suoraan ja sain työpaikan. Määräys kirjat noin 3-4kuukauden mittaisia mutta jatkoa on tullut. Ei kun vain soittelemaan. Tsemppiä sinulle työpaikan vaihtoon. :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...